Název úlohy: 7.18 Přechodný děj

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Elektromagnetická indukce
Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
Měření střídavého proudu
NABÍJENÍ KAPACITORU Mějme jednoduché zapojení.
Elektrický obvod III..
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
VY_32_INOVACE_09-15 Střídavý proud Test.
Magnetické pole elektrického proudu
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Měříme elektrický proud
Dioda jako usměrňovač ~
Vznik střídavého proudu
Návod na kalibraci vektorového obvodového analyzátoru R&S ZVL
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Měříme elektrické napětí
Název úlohy: 4.7 Termistor
Co už víme o elektrickém proudu
Reostat. Dělič napětí (potenciometr)
Název úlohy: 1.3 Čas. Reakční doba
Efektivní hodnoty střídavého napětí a proudu
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
Indukčnost reálné cívky v oscilačním obvodu
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
Elektrický proud Elektrický proud v kovech
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
8.5 Radioaktivita a ochrana před zářením
Jak se chová skutečný zdroj?. Zadání Ke zdroji, jehož napětí jsme měřili kvalitním voltmetrem a získali jsme hodnotu U = 4,5 V, připojíme rezistor o odporu.
VLASTNÍ INDUKCE.
Elektromagnetická indukce
Rezistor, cívka, kondenzátor a střídavý proud
VY_32_INOVACE_6C-11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Určení rezonance v RLC obvodu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
Energie magnetického pole cívky
15. NESTACIONÁRNÍ MAGNETICKÉ POLE
ELEKTRICKÉ JEVY ELEKTRICKÝ OBVOD.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Snímače.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
MOTRONIC úloha k řešení 3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu
ENERGIE MAGNETICKÉHO POLE CÍVKY
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Měření indukčnosti střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Elektrické stroje a přístroje Elektrikář 3. ročník OB21-OP-EL-ESP-VAŠ-U Spouštění a řízení otáček asynchronních motorů.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.15.
15. NESTACIONÁRNÍ MAGNETICKÉ POLE
ZVĚTŠOVÁNÍ ROZSAHU AMPÉRMERTRŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Digitální učební materiál
Stejnosměrné měniče napětí
ENERGIE MAGNETICKÉHO POLE CÍVKY
VLASTNÍ INDUKCE.
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

Název úlohy: 7.18 Přechodný děj

Fyzikální princip Přechodným dějem v obvodu s kondenzátorem nebo s cívkou nazýváme skokovou změnu napětí a proudu na kondenzátoru a cívce. Tuto změnu vyvoláme sepnutím nebo vypnutím spínače (přepínače). Cíl Určit jak se mění napětí a proud v obvodu s kondenzátorem a s cívkou při přechodném ději. Pomůcky LabQuest, cívka 1200 z s jádrem, rezistor 100 Ω, kondenzátor 2200 μF, voltmetr VP-BTA, voltmetr DVP-BTA, ampérmetr DCP-BTA, přepínač, plochá baterie.

Pomůcky

Schéma a) kondenzátor b) cívka s jádrem

Postup 1. Připojíme voltmetr DVP-BTA k vstupu CH1 LabQuestu. Připojíme ampérmetr DCP-BTA k vstupu CH2 LabQuestu. Zapojíme obvod dle schéma a). 2. Zapneme LabQuest a nastavíme v menu Senzory – Záznam dat: Trvání: 5 s, Frekvence: 1000 čtení/s. Trigger nastavíme na Zapnuto... je rostoucí přes 0,01 V. Zvolíme zobrazení grafu. 3. Stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. 4. Přepneme přepínač do opačné polohy a asi po dvou až třech sekundách (odhadneme) přepneme přepínač zpět.

Postup 5. Zapojíme obvod dle schéma b). 6. Zapneme LabQuest a nastavíme v menu Senzory – Záznam dat: Trvání: 1 s, Frekvence: 1000 čtení/s. Trigger nastavíme na Zapnuto ... je rostoucí přes 0,01 A. Zvolíme zobrazení grafu. 7. Stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. 8. Přepneme přepínač do opačné polohy a hned ho přepneme zpět.

Doplňující otázky Zamysli se, co se děje s proudem a napětím při připojení kondenzátoru (cívky) ke zdroji napětí a co se děje při odpojení od zdroje a připojení k rezistoru? Kde se to dá využít? 2. Co se bude dít, když zmenšíme (50 Ω) nebo zvětšíme (200 Ω) hodnotu rezistorů. Zkus to vymyslet a potom ověř měřením.