Vidění okem (krátkozraké a dalekozraké oko) Dominik Fuksa IX.B.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Světelné jevy a jejich využití
Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Optické vlastnosti oka
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Digitální učební materiál
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
Magnetické vlastnosti látek
zpracovaný v rámci projektu
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tyflopedie Katka Hůlová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autor: Lenka Kraváčková
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Oční vady Eliška Gálová, 3.G.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Oko.
OPTICKÉ VLASTNOSTI OKA
OPTICKÉ JEVY OPTIKA 13. Vady oka Mgr. Marie Šiková
Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_02 TÉMA: VYNÁLEZY.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_19 Fyzika - vady oka Autor: Jana Pěničková Období:
Biofyzika - optika Vady oka a jejich korekce Základní oční vady Vady čočkyVady sítniceVady rohovky KrátkozrakostBarvoslepostAstigmatismus DalekozrakostŠeroslepost.
OČNÍ VADY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 1.část) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Souhrnné otázky, Světelné jevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Oko a vidění Mirek Kubera.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Oko, vady TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Transkript prezentace:

Vidění okem (krátkozraké a dalekozraké oko) Dominik Fuksa IX.B

Obsah Jak vzniká v našem oku obraz? Krátkozraké oko Jak upravit krátkozrakost? Dalekozraké oko Jak upravit dalekozrakost? Shrnutí Tajenka

Jak vzniká v našem oku obraz? Model oka: rohovka, zornice, čočka, sítnice. Obr. 1 A A

Krátkozraké oko Obr. 2, 3, 4 Obr. 5, 6, 7

Obr. 8

Obr. 9

A proč? Model krátkozrakého oka: 20 m sítnice, čočka. Obr. 7 Obr. 10

Jak upravit krátkozrakost? Obr. 11 Brýlemi s rozptylkami. Obr. 12

Dalekozraké oko Obr. 2, 6, 7 Obr. 5, 3, 4

Obr. 13

Obr. 14

A proč? Model dalekozrakého oka sítnice, čočka. Obr. 3 Obr. 15 50 cm

Jak upravit dalekozrakost? Obr. 11 Brýlemi se spojkami Obr. 15

Shrnutí POPIS KRÁTKOZRAKÉ OKO DALEKOZRAKÉ OKO Vidí dobře blízké předměty, ale nedokáže zaostřit při pohledu na vzdálené předměty. Vidí dobře vzdálené předměty, ale nedokáže zaostřit při pohledu na blízké předměty. JAK VYŘEŠIT TENTO PROBLÉM? Pořídit si brýle s rozptylkami Pořídit si brýle se spojkami

TAJENKA Jirka má problémy dohlédnout na hrad, proto nosí brýle. Na čtení si ale brýle sundává. O jaký typ oka se u Jirky jedná? Krátkozraké oko se dá upravit brýlemi s _______ Krátkozraké oko nedokáže ______ na vzdálené předměty. Jak se nazývá vybarvená část oka? _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

TAJENKA DALEKOZRAKÉ, ROZPTYLKAMI, ZAOSTŘIT, ČOČKA. TAJENKA: ZRAK Jirka má problémy dohlédnout na hrad, proto nosí brýle. Na čtení si ale brýle sundává. O jaký typ oka se u Jirky jedná? Krátkozraké oko se dá upravit brýlemi s _______ Krátkozraké oko nedokáže ______ na vzdálené předměty. Jak se nazývá vybarvená část oka? ZRAK

Použité zdroje WEBOVÉ STRÁNKY: Obr. 1 - DuoVize: Oční klinika Praha. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z:http://www.duovize.cz/data/obrazky/aktuality/zdrave-oko.jpg Obr. 2 - Pixshark. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://pixshark.com/true-clipart.htm Obr. 3 - NAFC. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: https://0425aac55ccustmedia.vresp.com/e9e608e4b9/newspaper.gif Obr. 4 - Učebnice: FRAUS. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://ucebnice.fraus.cz/foto/zbozi/898.jpg Obr. 5 - Creation Wiki. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://creationwiki.org/pool/images/thumb/8/80/False_X_mark.png/200px-False_X_mark.png Obr. 6 - ClipArtBest. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://www.clipartbest.com/cliparts/9cz/EGr/9czEGr6Ri.png Obr. 7 - Alík: Dětský internet. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://data.idnes.cz/alikcz/domecek/slabikar/o/strom.gif Obr. 8 - DEVIANT ART. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2014/105/6/f/blurred_sun_setting_in_the_bahamas_by_prettykittywithclaws-d7efnm1.jpg Obr. 9 - NeoVize: Oční klinika. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://www.neovize.cz/data/stranky/obrazky2/kratkozrakost.jpg Obr. 10 - DuoVize: Oční klinika Praha. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://www.duovize.cz/data/obrazky/aktuality/kratkozrake-oko.jpg Obr. 11 - Alik: Dětský internet. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://data.idnes.cz/alikcz/domecek/slabikar/o/bryle.gif Obr. 12 - Techmania: edutorium. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://www.techmania.cz/edutorium/data/fil_4555.gif Obr. 13 - Čočkyshop. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://www.cockyshop.cz/soubory-ve-skladu/slovnik-pojmu/dalekozrakost.jpg Obr. 14 - NeoVize: oční klinika. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://www.neovize.cz/data/stranky/obrazky3/dalekozrakost.jpg Obr. 15 - S OptikomDoDomu. [online]. [cit. 2015-02-08]. Dostupné z: http://optikdodomu.sk/files/obrazky/hypermetropia-optikdodomu.jpg

Použité zdroje: LITERATURA: KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 9. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2002, 232 s. ISBN 80-7196-193-0.

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST