Opakování stonek, list Pro 7. třídy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Lukáš Petr 5. A Stonek.
List Andrea Adamusová 2010.
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ORGÁNY ROSTLIN-LIST.
List autor: David Hainall.
Orgány vyšších semenných rostlin
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
STONEK.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
LIST.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
ANATOMIE A MORFOLOGIE ROSTLIN
Rostlinné orgány - list
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Vegetativní orgány rostlin
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Rostlinné orgány - stonek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Vegetativní orgány rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
List (fylom).
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Stonek autor: David Hainall.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
LIST.
List = fylom A) Funkce: - fotosyntetická (asimilace CO2, tvorba glukozy) - transpirační (odpar vody) - výměna plynů mzi rostlinou a okolím - zásobní.
List Filip Novák 5.A.
List Biologie 1. ročník.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
LIST Funkce Tvary listu.
LIST.
STONEK.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Vegetativní orgány LIst
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Vegetativní rostlinné orgány
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vegetativní rostlinné orgány
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Transkript prezentace:

Opakování stonek, list Pro 7. třídy

Něco na zopakování Vyjmenuj funkce stonku Jak nazýváme místa na stonku, z nichž vyrůstají listy a postranní větve? Jak nazýváme úsek mezi dvěma uzlinami bez listů a větví? Na jaké tři skupiny dělíme dřeviny?

Správné řešení Vyjmenuj funkce stonku Rozvod živin a minerálních látek, nese listy a květy, umožňuje růst rostliny, zásobní funkce Jak nazýváme místa na stonku, z nichž vyrůstají listy a postranní větve? uzliny Jak nazýváme úsek mezi dvěma uzlinami bez listů a větví? článek Na jaké tři skupiny dělíme dřeviny? Stromy, keře, polokeře

Pojmenuj na obrázku typy větvení stonku

Správná odpověď A, hroznovité B, vrcholičnaté C, vidličnaté

Pojmenuj typy dřevin na obrázku 2. 1. 5. 3. 4.

Pojmenuj typy dřevin na obrázku 2. 1. 5. keř strom 3. 4. polokeř keř keřkeř

Urči typy stonkŮ na obrázku 1. 2. 3. 1. 2. 3. 4. 4. 5. 6. 5.

1. stvol 2. stéblo 3. lodyha 4. stvol 5. stvol 6. stéblo

Pojmenuj pŘemĚny stonku u kaŽdého obrázku a Řekni jakou mají funkci

A, úponky hrachu, přichycovací funkce B, kolce trnky – obranná funkce C, opuncie zásobní funkce D, oddenková hlíza bramboru, zásobní funkce E, stonková hlíza kedlubnu, zásobní funkce F, šlahouny jahodníku – rozmnožovací funkce

Roztřiď následující rostliny na dřeviny a byliny, u dřevin podtrhni stromy líska dub angrešt smetanka jahodník přeslička mrkev pelargonie (muškát) bez černý jabloň len buk smrk ptačí zob obecný

Správné řešení líska – dřevina, keř dub – dřevina, strom angrešt - dřevina, keř smetanka - bylina jahodník - bylina přeslička - bylina mrkev - bylina pelargonie (muškát) bylina bez černý - dřevina keř jabloň – dřevina,strom len - bylina buk – dřevina, strom smrk - dřevina,strom ptačí zob obecný – dřevina, keř

A, slouží k rozmnožování B, účastní se fotosyntézy Řekni, které funkce nenáleží k funkcím listu A, slouží k rozmnožování B, účastní se fotosyntézy C, upevňuje rostlinu v půdě D, má zásobní funkci E, hospodaří s vodou

sPrávné řešení A, slouží k rozmnožování B, účastní se fotosyntézy Řekni, které funkce nenáleží k funkcím listu A, slouží k rozmnožování B, účastní se fotosyntézy C, upevňuje rostlinu v půdě D, má zásobní funkci E, hospodaří s vodou

Poznej, co je na obrázku a popiš

Správné řešení - průduch Svěrací buňka Průduchová štěrbina

Jak nazýváme část listu, kterou přisedá list k uzlinám stonku? Záměnou jednoho písmene ve slově čepec ti vznikne slovo tvořící název širší části listu a ne pokrývku hlavy. Č E P E C

Jak nazýváme část listu, kterou přisedá list k uzlinám stonku? řapík Záměnou jednoho písmene ve slově čepec ti vznikne slovo tvořící název širší části listu a ne pokrývku hlavy. Č E P E L

Víš, jak nazýváme tento přeměněný list u anthúrie?

Víš, jak nazýváme tento přeměněný list u anthúrie? listen

průduch dvě svěrací buňky houbovité pletivo ploché buňky pokožky protáhlé buňky asimilačního pletiva svrchní vrstva pokožky - kutikula

průduch dvě svěrací buňky houbovité pletivo ploché buňky pokožky protáhlé buňky asimilačního pletiva svrchní vrstva pokožky - kutikula Svrchní vrstva pokožky Asimilační pletivo Houbovité pletivo Ploché buňky pokožky průduch Svěrací buňky

Urči typ žilnatiny u následujících listů 1. 2. 1. 2. 3. 4. 3. 4.

Urči typ žilnatiny u následujících listů 1. 2. 1.rovnoběžná 2.souběžná 3. 4. 3.vidličnatá 4.zpeřená

Urči typ okrajů listové čepele

Urči typ okrajů listové čepele vroubkovaný celokrajný

Rozděl listy na jednoduché a složené, poté urči jejich tvar. 1. 2. 3. 7. 7. 1. 2. 3. 4. 6. 5. 4. 5. 6.

Rozděl listy na jednoduché a složené, poté urči jejich tvar. 1. 2. 3. 7. 7.jednoduchý, jehlicovitý 1.složený 2.jednoduchý, okrouhlý 3.složený 4. 6. 5. 4.jednoduchý, kopinatý 5.jednoduchý, ledvinitý 6.jednoduchý, vejčitý

8. 10. 9. 8. 9. 10. 13. 14. 11. 12. 13. 14. 11. 12.

8. 10. 9. 8.jednoduchý, jehlicovitý 9.jednoduchý, klínovitý 10.složený 13. 14. 11. 12. 13.složený 14.složený 11.jendoduchý, střelovitý 12.jednoduchý, srdčitý

Urči typy postavení listů na stonku

Urči typy postavení listů na stonku střídavé přeslenité vstřícné

Pojmenuj přeměny listů na obrázku

Pojmenuj přeměny listů na obrázku trny listeny palisty listeny Zásobní funkce