Preromantismus 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Literatura do doby Karla IV.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
Johann Wolfgang Goethe
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Vypracovali: Tomšů Michaela Pantlík David Novotná Veronika.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/13/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Anotace Žák pracuje s využitím interaktivní tabule a získává informace o lázeňství v ČR VY_32_INOVACE_ICT2.5_3-49 Autor Mgr. Rita Sobková Jazyk Čeština.
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _06 Název materiálu:Stahovací montážní zařízení Tematická oblast:Výrobní zařízení 2. ročník Anotace:Prezentace.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Konstantin I. Veliký (Flavius Valerius Constantinus)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Voda Anna Veselá.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_06 Název materiálu:MAJETEK PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Jan Amos Komenský 8. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_03 Název materiálu:PERSONALISTIKA PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Petra Janečková a Lucie Zinková C3B
Německý preromantizmus
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
Česká renesance a humanismus
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Amarylkovité Rostliny
Barokní literatura 8. ročník
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_04 Název materiálu:PERSONALISTIKA PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Dělení se zbytkem 5. ročník
Opakování z literatury 8. r. 1. část
AUTOŘI. PREROMANTISMUS umělecký proud, který vznikl zhruba ve 2. pol. 18. století reakce na klasicismus a osvícenství, a který ohlašoval blížící se romantismus.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk a.
Středověk Vlastivěda – 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Život na vesnici v době vlády Marie Terezie (18. století)
Transkript prezentace:

Preromantismus 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Preromantismus 8. ročník

Název: Preromantismus Anotace: Celkový výklad období se zaměřením na literaturu a hlavní spisovatele a jejich tvorbu Vypracovala : Mgr. Miroslava Štěrbová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování (Druh učebního materiálu: Prezentace) Ročník: 8. Datum vytvoření: září 2012

PREROMANTISMUS = přechodné období mezi klasicismem a romantismem od 30. let 18. století Anglie, Německo, Francie

autor má právo řídit se více citem než rozumem kritizuje společnost a před vším, co je špatné, utíká do přírody hrdinové jsou často pastýři a venkované

zobrazuje se ideální svět odlišný od běžného života ve společnosti se omezuje postavení šlechty a roste význam měšťanů

Johann Wolfgang Goethe /géte/ - něm. básník, dramatik a vědec (geologie, anatomie, studium barev) přátelil se s Fridrichem Schillerem studoval antickou kulturu na cestách po Itálii

- často pobýval a léčil se v Čechách v Mariánských Lázních a Karlových Varech

Utrpení mladého Werthera = dvoudílný milostný román v dopisech - kvůli tragickému konci ho církev odmítla… druhé vydání musel přepracovat

- Werther je mladý vzdělaný muž (malíř), odchází na venkov zapomenout na starosti zamiluje se do dívky Lotty, přestože se ona stává ženou jeho přítele Alberta Werther odchází pryč, aby zapomněl, ale po čase se vrací a znovu usiluje o Lottu… je odmítán a spáchá sebevraždu (zastřelí se)

román měl obrovský ohlas symbol nešťastné, ale opravdové lásky právo člověka na smrt vlastní rukou vyjadřoval pocity mladé generace

- román vyvolal tzv. wertherovskou horečku = móda podle Wertherova oblečení (modrý frak, žlutá vesta a holínky)

- bohužel přišlo i více sebevražd, mladí lidé se velmi ztotožňovali s hlavním hrdinou

Faust = dvoudílná básnická tragédie (celoživotní dílo, 2 Faust = dvoudílná básnická tragédie (celoživotní dílo, 2.díl vyšel posmrtně) - námětem je pověst ze 16. století, skutečná postava středověkého alchymisty, o něm už za jeho života kolovaly pověsti, že je spolčený s ďáblem

Faust je stále nespokojený, posedlý vědou a touží po novém poznání… přijímá Mefistofelovy služby (zaprodal ďáblovi duši s tím, že on mu ukáže věci, které ještě nepoznal)

ďábel Fausta omladil, vodil ho po studentských pitkách, nabídl mu krásnou Markétku, do níž se Faust zamiloval a svedl ji Markétka ale omylem způsobí smrt své matky a bratra, kterého Faust probodne v souboji Markétka pak zabije v zoufalství své a Faustovo nemanželské dítě a čeká v žaláři na popravu

Faust žádá ďábla, aby Markétce pomohl, ona však Mefistofelovu pomoc odmítá a tím se vymkne z ďáblovy moci ve 2. díle je Faust uveden na císařský dvůr a vynálezem papírových peněz zachrání říši před zánikem následuje let časem do starého Řecka, kde uzavře sňatek s krásnou Helenou

po návratu na císařský dvůr dostane od císaře krajinu u moře, kterou zúrodní, aby zde mohli žít lidé v pomoci lidem nalezl starý a slepý Faust své životní uspokojení, jeho duše nepropadla ďáblovi, ale byla spasena

Friedrich Schiller /šiler/ - básník, překladatel, vojenský lékař, profesor historie, šlechtic

společná socha ve Výmaru, kde oba básníci žili a tvořili

Schillerova tvorba : - dramata, historické hry, básně, balady, překlady z angličtiny a italštiny

Loupežníci - děj se odehrává v 18. století v Porýní a v Čechách a hl Loupežníci - děj se odehrává v 18. století v Porýní a v Čechách a hl. motivem je konflikt dvou bratrů - Franz Moor zbaví svého bratra Karla důvěry jejich otce (ten ho pak vydědí) - ze smutku a bezmoci založí Karel loupežnickou partu

- Karel má pak ze svých skutků špatné svědomí, vydá se proto nahodilému chuďasovi, který za něho dostane odměnu… tím Karel dosáhne očištění

rozdílnost obou bratrů : Karel je čestný (třebaže je loupežník) a bojuje za svobodu, mstí bezpráví x Franz dělá vypočítavě všechno pro sebe a své potřeby

Téma : Preromantismus - 8. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional MS Office PowerPoint Použitá literatura : kolektiv autorů : Literatura pro 1. ročník SŠ Soukal, J. : Literární výchova pro II. stupeň ZŠ Košťák, J. :Literatura, I. díl http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=past%C3%BD%C5%99&oq=past%C3%BD%C5%99&gs_l=img.3..0l7j0i24l3.1791.4490.0.4733.6.5.0.1.1.0.108.473.3j2.5.0...0.0...1ac.1.8.img.ZmMpqbBBahg#imgrc=Cya651z6bbSBjM%3A%3BfaKfbIpToSTIuM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cbkladno.cz%252Fwp-content%252Fobrazky%252F2011%252F03%252Fpastyr-a-ovecka.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cbkladno.cz%252F2011%252F03%252F03%252Fja-jsem-dobry-pastyr%252F%3B326%3B450 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=goethe&oq=goethe&gs_l=img.3..0l5j0i24l5.69560.71873.1.72166.6.6.0.0.0.0.135.566.5j1.6.0...0.0...1ac.1.8.img.pihSErkRvM4#imgrc=zAsEt5UQ2fKFXM%3A%3BMhDqXiwnN-XCjM%3Bhttp%253A%252F%252Fcapl.washjeff.edu%252F1%252Fl%252F4288.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcapl.washjeff.edu%252Fbrowseresults.php%253FlangID%253D1%2526photoID%253D4288%2526size%253Dl%3B2592%3B3456 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=k+vary&oq=k+vary&gs_l=img.3..0i24.90223.92159.2.92484.6.6.0.0.0.0.116.592.2j4.6.0...0.0...1ac.1.8.img.rCHn7D5ZLkU#imgrc=t0mjlZdG7D5upM%3A%3BdJnt3gyPxgNSyM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.penzionveskale.cz%252Fwp-content%252Fthemes%252Fpenzion%252Fimg%252FKarlovy-Vary-1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.penzionveskale.cz%252Fturistika%252Flazenska-mesta%252F%3B600%3B438 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&oq=utrpen%C3%AD+mlad%C3%A9ho+werthwra+&gs_l=img.3...40846.58383.3.58887.27.6.0.21.3.0.112.550.3j3.6.0...0.0...1ac.1.8.img.NXxInmL9nx4&q=utrpen%C3%AD%20mlad%C3%A9ho%20werthwra#imgrc=iAugTGzQDftIbM%3A%3BiB5ZfW29Bum7NM%3Bhttp%253A%252F%252Fobalky.kosmas.cz%252FArticleCovers%252F138308_big.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kosmas.cz%252Fknihy%252F138308%252Futrpeni-mladeho-werthera%252F%3B250%3B328 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=revolver&oq=revolver&gs_l=img.3..0l10.102261.104702.4.104923.8.5.0.3.3.0.120.536.1j4.5.0...0.0...1ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=sebevra%C5%BEda&oq=sebevra%C5%BEda&gs_l=img.3..0l5j0i24l5.37185.42039.0.42316.10.9.0.1.1.0.146.1048.0j9.9.0...0.0...1c.1.8.img.K3ScJ1OyMKE&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.ZGU&fp=16c47d48bbadae97&biw=1440&bih=736&imgrc=vgsBQZVXb7NErM%3A%3BBYWbMx1f8jxw1M%3Bhttp%253A%252F%252Fi.idnes.cz%252F08%252F101%252Fgal%252FLPO26216d_MR15ce21_ALAMY_A5KCJ0.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fona.idnes.cz%252Fsebevrazedne-chovani-signaly-ktere-by-vas-mely-varovat-pif-%252Fvztahy-sex.aspx%253Fc%253DA081015_113045_zdravi_bad%3B460%3B313 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=goethe&oq=goethe&gs_l=img.3..0l5j0i24l5.69560.71873.1.72166.6.6.0.0.0.0.135.566.5j1.6.0...0.0...1ac.1.8.img.pihSErkRvM4#imgrc=Qir6PnYrON_34M%3A%3BWgZN6Gu4NKVJ8M%3Bhttp%253A%252F%252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252Fthumb%252F0%252F0e%252FGoethe_%28Stieler_1828%29.jpg%252F250px-Goethe_%28Stieler_1828%29.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcs.wikipedia.org%252Fwiki%252FJohann_Wolfgang_von_Goethe%3B250%3B308

Autor: Mgr. Miroslava Štěrbová http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=revolver&oq=revolver&gs_l=img.3..0l10.102261.104702.4.104923.8.5.0.3.3.0.120.536.1j4.5.0...0.0...1ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=%C4%8F%C3%A1bel&oq=%C4%8F%C3%A1bel&gs_l=img.3..0l10.2650.9585.8.9892.5.3.0.2.2.0.148.362.0j3.3.0...0.0...1c.1.8.img.lsSNk2JQqsI&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.ZGU&fp=16c47d48bbadae97&biw=1440&bih=736&imgrc=4TltcHdnf7aFmM%3A%3B5X4ZNSHc1uAKdM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.auto-samolepky.cz%252Fimages%252F_124009.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.auto-samolepky.cz%252Fsamolepka-dabel-cerny-102014-2433.html%3B500%3B400 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=revolver&oq=revolver&gs_l=img.3..0l10.102261.104702.4.104923.8.5.0.3.3.0.120.536.1j4.5.0...0.0...1ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=schiller&oq=schiller&gs_l=img.3..0l2j0i24l8.2195.5419.11.5824.8.8.0.0.0.0.183.949.4j4.8.0...0.0...1c.1.8.img.Be3jl6T3Sh0&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.ZGU&fp=16c47d48bbadae97&biw=1440&bih=736&imgrc=YQkAexHikEDh0M%3A%3BDUgGzlzalXHDLM%3Bhttp%253A%252F%252Flyricstranslate.com%252Ffiles%252FFriedrich-Schiller.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Flyricstranslate.com%252Fen%252Fschiller-lyrics.html%3B300%3B300 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=revolver&oq=revolver&gs_l=img.3..0l10.102261.104702.4.104923.8.5.0.3.3.0.120.536.1j4.5.0...0.0...1ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=schiller+v%C3%BDmar&oq=schiller+v%C3%BDmar&gs_l=img.3...46804.50072.13.50348.6.6.0.0.0.0.114.563.4j2.6.0...0.0...1c.1.8.img.2INd1NNPVNg&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.ZGU&fp=16c47d48bbadae97&biw=1440&bih=736&imgrc=SeIIGHzyZ9tb0M%3A%3BEerpfGnExjtWaM%3Bhttp%253A%252F%252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252Fa%252Fa3%252FWeimar_Goethe-Schiller-Denkmal_2012_01.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcommons.wikimedia.org%252Fwiki%252FFile%253AWeimar_Goethe-Schiller-Denkmal_2012_01.jpg%3B2455%3B3416 http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=736&q=revolver&oq=revolver&gs_l=img.3..0l10.102261.104702.4.104923.8.5.0.3.3.0.120.536.1j4.5.0...0.0...1ac.1.8.img.i5RO9KIvqZU#hl=cs&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=schiller+v%C3%BDmar&oq=schiller+v%C3%BDmar&gs_l=img.3...46804.50072.13.50348.6.6.0.0.0.0.114.563.4j2.6.0...0.0...1c.1.8.img.2INd1NNPVNg&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.ZGU&fp=16c47d48bbadae97&biw=1440&bih=736&imgrc=yJSKgcZfZofjzM%3A%3B3fnZwHqoneLicM%3Bhttp%253A%252F%252Fthe100.ru%252Fimages%252Flovers%252Fid1511%252Ffriedrich-von-schiller-lovers-2734.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fklikhier.nu%252Fshow%252F245715%252Frtl-5%252Fking-of-queens%3B540%3B540 Autor: Mgr. Miroslava Štěrbová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)