RNP:lss/pptSENbusdev Nové trendy v komunikacích pro oblast Státní správy Jan Kodad, Enterprise Technical Services
The Leader in Real-time Communications 2 2 A New Way to Communicate Obsah Trendy v podnikových telekomunikacích Vybrané vlastnosti a přínosy konvergované sítě Státní správy Siemens HiPath HiPath 4000 V2.0 HiPath ProCenter Agile OpenScape – look to the future
The Leader in Real-time Communications 3 3 A New Way to Communicate Trendy v podnikových komunikacích Tvorba hodnoty Čas Source: Siemens and Deloitte Consulting Research, 2002 IP Komunikační infrastruktura Současné zaměření 1g IP komunikace nahrazuje dosavadní PBX a tak pouze snižuje náklady na údržbu dvou separátních sítí Budoucí hodnota 2g IP komunikace je kromě úspor založena na zvýšení výkonnosti firemních procesů a efektivity podnikání IP Komunikační aplikace 2gIP 1gIP Proprietární protokoly versus Otevřené standardy, datová centra efektivní využití zkušeností 1gIP 2gIP
The Leader in Real-time Communications 4 4 A New Way to Communicate Trendy v podnikových komunikacích Konvergované aplikace Unified Messaging Presence/ Instant Messaging Personální mobilita Teleworking Hlasové portály Bezpečnost Spolehlivost
The Leader in Real-time Communications 5 5 A New Way to Communicate Trendy v podnikových komunikacích Současné komunikační dilema lze definovat jako GATU Glut of Information (nadbytek informací). Průměrný podnik manipuluje s 64x větším objemem informací než podnik v roce Access (přístup): Rozpor v konkrétních možnostech přístupu a jeho parametrech. Mobilní technologie nás mohou učinit „příliš dostupnými“ a často obtěžují v nevhodné době. Tools (nástroje): Máme skvělé informační a komunikační nástroje, ale jsou rozdělené a nesynchronizované. Usability (použitelnost): Pracovníci mají k dispozici četná komunikační zařízení. Přitom hesla pro přihlášení do systému a jednotlivá komunikační rozhraní nejsou jednotné.
The Leader in Real-time Communications 6 6 A New Way to Communicate Čisté IP nebo IP konvergovaná technologie? Není univerzální řešení!!! Zdroj: IDG IT TREND 2003
The Leader in Real-time Communications 7 7 A New Way to Communicate Vybrané vlastnosti konvergované sítě Státní správy Propojení úřadů veřejné správy přes libovolnou komunikační infrastrukturu (TDM, IP) Transparentní množina funkcí a služeb Jednotný očíslovací plán vč. centrálního adresáře Centrální správa vč. evidence hovorů a tarifikace Celosíťové funkce - síťové přesměrování, PIN & oprávnění, virtuální týmy, Teleworking,... Celosíťové aplikace - kontaktní centrum, spojovatelská pracoviště Hlasové informační portály Celosíťové LCR (break-in, break-out)... Systém oprávnění a priorit Schopnost provozu v krizových situacích
The Leader in Real-time Communications 8 8 A New Way to Communicate Vybrané přínosy konvergované sítě Státní správy Snížení provozních nákladů, úspora personálu v oblastech řízení a správy sítě pomocí standardních nástrojů pro řízení sítě Pružný a efektivní provoz sítě, vytváření virtuálních komunikačních skupin, konvergence hlasu a dat Minimalizace nákladů na přenos hlasu výhodným propojením sítí při snížení používání veřejných linek Úspora investice vyloučením použití dvojí infrastruktury, maximální ochrana stávající investice Zavedení cenově přístupných centralizovaných inovativních aplikací
The Leader in Real-time Communications 9 9 A New Way to Communicate Traditional Market & Competition HiPath Services OpenScape Lifeworks HiPath 8000 New Market
The Leader in Real-time Communications 10 The Leader in Real-time Communications 10 A New Way to Communicate HiPath Real Time IP Systémy Hosted Very Large / Mega HiPath 4000 Router IP (SIP) Client HiPath 8000 HiPath 5000 Distributed HiPath 3000 Medium to Large HiPath 3000 Stand-Alone Small to Medium Distributed Large to Very Large HiPath 3000 Surviv- able IPDA HiPath 4000 Aplikace OpenScape, HiPath MobileOffice, HiPath ProCenter HiPath ComScendo Real-Time komunikační aplikace Management HiPath MetaManagement Klienti optiPoint, optiClient CorNet IP Interworking © PEA 004E / PA 049E
The Leader in Real-time Communications 11 The Leader in Real-time Communications 11 A New Way to Communicate HiPath 4000 V2.0 – čisté IP řešení
The Leader in Real-time Communications 12 The Leader in Real-time Communications 12 A New Way to Communicate HiPath 4000 V2.0 cPCI architektura Umístění do 19“ stojanu Modularita – od 200 až do uživatelů Vysoká spolehlivost Redundance napájení, řízení a bran Náhradní režim provozu v případě výpadku IP síťě IP Payload Switching „Any to Any“ Podpora stávajících i nových aplikací Konverzní program pro přechod ze všech předchozích verzí komunikačních systémů
The Leader in Real-time Communications 13 The Leader in Real-time Communications 13 A New Way to Communicate The Leader in Real-time Communications 13 The Leader in Real-time Communications 13 Nová generace telefonů optiPoint 410 family entry economy standard advance Display Module Self Labeling Key Module Flexibilita Vhodně zvolená široká produktová řada s ohledem na požadavky zákazníků Možnost implementace zákaznických aplikací pro konkrétní obchodní procesy Modulární koncept umožňující budoucí rozšíření Podpora Analogových a dalších adaptérů Mobilita prostřednictvím funkce Self Labeling Keys Multi-protocol (H.323,CorNet-IP,SIP) & Možnost vzdáleného upgrade Budoucí Aplikace a Protokoly mohou být implementovány cestou Downloadu Úspora nákladů během životního cyklu Rozšířená možnost Mobility účastníka a snížení nákladů na instalaci zařízení Power-over-LAN, QoS, různé Kodeky Možnost použití řady adaptérů a modulů standardního telefonu optiPoint 500 The Leader in Real-time Communications 13
The Leader in Real-time Communications 14 The Leader in Real-time Communications 14 A New Way to Communicate Call Centrum nezávislé na platformě (HiPath 3000/4000/5000) Podpora týmové práce Snadné nastavení a jednoduchá obsluha HiPath ProCenter Agile Stav Agenta Telefonní funkce Indikátory Virtuální informační panel Stavová Lišta Lišta pro podporu týmové práce Ukazatel výkonu agenta
The Leader in Real-time Communications 15 The Leader in Real-time Communications 15 A New Way to Communicate SIP Overlay Network PSTN / ISDN Budoucí typická platforma pro podnikové komunikace Next Generation Networks IP-IP Border Element Applications & Services Regional Data Center HiPath 8000 LAN SIP Phones /Clients HiPath 3000 SMG LAN Legacy Phones HiPath 4000 LAN BrnoOstrava Praha
The Leader in Real-time Communications 16 The Leader in Real-time Communications 16 A New Way to Communicate Co je OpenScape? pro zjednodušení komunikace a urychlení kompetentního rozhodování OpenScape synchronizuje osoby, nástroje & informace... Otvírá softwarovou řadu pro komunikaci v reálném čase Způsobuje revoluci v produktivitě pracovních sil Maximalizuje efektivitu každého informačního pracovníka The Leader in Real-time Communications 16
The Leader in Real-time Communications 17 The Leader in Real-time Communications 17 A New Way to Communicate OpenScape využívá klíčové funkce serveru Microsoft Greenwich 17 The Leader in Real-time Communications Workgroup Personal Comm Broker Media Integration Presence Awareness Management Usability Okamžité sestavování zpráv Současnost Základní hlas OpemSpace Microsoft API Greenwich Server + Komponenty Microsoft Greewich Server Active Directory SQL Server Windows Server 2003 Exchange 2000
The Leader in Real-time Communications 18 The Leader in Real-time Communications 18 A New Way to Communicate OpenScape Aplikace osobní produktivity Sales - East Sales - West Department Team 18 Inteligentní dosah– kontaktuje “přítomné” a dostupné účastníky Prioritní profily– definuje pravidla pro prioritní osobní kontakty pro různé obecné situace Samoobsl. portál – poskytuje prioritní kontakty pro plánování schůzek nebo požadavkových dokumentů, je-li kontaktovaný účastník nedostupný Seznam kontaktů ukazující současný stav prezence podle médií Skupina pro spolupráci ukazující menu osobních komunikací Stavové a preferenční zařízení Telefonní volání Ad Hoc
The Leader in Real-time Communications 19 The Leader in Real-time Communications 19 A New Way to Communicate Závěr Nástup IP konvergence zásadně změnil celý obor hlasové podnikové komunikace Budoucnost tak patří těm firmám, které jsou schopny nabídnout individuální řešení, které bude co nejlépe odpovídat potřebám zákazníka. Díky širokému spektru produktů nabízí firma Siemens svým zákazníkům možnost dalšího vývoje existující hlasové a datové infrastruktury v závislosti na konkrétních požadavcích, čímž je zajištěna ochrana investic již vložených do výstavby těchto infrastruktur, a implementace nových IP technologií v souladu s potřebami zákazníka.
The Leader in Real-time Communications 20 The Leader in Real-time Communications 20 A New Way to Communicate Závěr Děkuji za Vaši pozornost