Klasicismus Empír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Advertisements

Románská kultura.
Umění raného středověku
Významné památky ČR.
Vztahy mezi Čechy a Němci
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Antické umění Starověké Řecko.
Románský sloh.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
ROMÁNSKÁ KULTURA.
Barokní umění.
Charakteristika umělecké památky
Obecná charakteristika Architektura
BAROKO Doba protikladů.
Klasicismus v evropské hudbě
Výtvarné umění.
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Závěr 18. století – poč. 19. století
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
RENESANCE A HUMANISMUS
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Renesance a humanismus
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Umělecké směry 19. století
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Gotika Bolfíková Nikola.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
STAROVĚKÝ ŘÍM - SOCHAŘSTVÍ
VY_32_INOVACE_
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

Klasicismus Empír

Vzniká ve Francii V 17.století Klasicismus je inspirován především obdobím římského císařství

Architektura Staví se banky, úřady, nemocnice a divadla, nikoli církevní stavby. Stavby jsou jednoduše zdobeny, mají trojúhelníkové štíty, rovné čisté linie, používají se antické sloupy

Sochařství V sochařství se projevovala snaha o věrné vyobrazení různých charakterových rysů člověka (postavy hrdinů, lotrů i podvodníků). Sochy: Amor a Psyché, Tři grácie, Hebe Náhrobek Marie Christiny ve Vídni

Meandr

Malířství inspirováno římským reliéfem přesná kresba a modelace objemů součást politické ideologie

Hudba Melodicky a harmonicky se snaží o ucelené a přehledné dílo. Oproti baroku a romantismu je klasicismus klidnější směr. pohodová, zábavná, odpočinková jednoduché melodie – podobné lidové písni snadno zapamatovatelné