Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
ROPA Pavel Kratochvíl.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI25 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Základy hospodářství Beneluxu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Zelená revoluce Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Národy světa Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Periferní oblasti V Asie
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Vývoj hranic ČR v čase Název školy
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Severní Afrika Název školy
Dekolonizace Afriky Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Náboženství - islám Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Karlovarský kraj Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Pouť do Mekky Název školy
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Vývoj administrativního členění čr
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Střední východ Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
OPEC Jáchym Král. Co je to OPEC? OPEC z angl. Organization of the Petroleum Exporting Countries Česky Organizace zemí vyvážejících ropu Mezivládní organizace.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_35.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vypracoval: Viktor Andrianov
ASIE - KAVKAZ VY_32_INOVACE_07-30 Ročník: VII. Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

Ropa a OPEC www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Ropa a OPEC Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_11 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum 21.12.2012 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia www.zlinskedumy.cz

Černé zlato v 50. a 60.letech obrovský nárůst spotřeby Arabské země ucítily šanci se dostat na výsluní světa. Vytvořily následující strategii…doplň: zestátnily všechny těžařské firmy na svém území + stanovily limity těžby. tak vznikla organizace OPEC svět si stále neuvědomoval její moc

Co je OPEC? Organizace zemí vyvážejících ropu Organization of the Petroleum Exporting Countries Sídlí ve Vídni – proč tam? V dobách studené války neutrální stát, který byl blízko odbytiště.

Mapa států OPEC Obr. 1

Demonstrace síly OPEC Čas OPEC přišel 1973 při válce? tzv. jomkippurské mezi Izraelem a arabskými sousedy. OPEC zastavil dodávky ropy a požádal svět ať se postaví na stranu Arabů. Tehdy OPEC produkoval 80% veškeré ropy.

Výsledek téměř se zastavila automobilová doprava obrovský nárůst ceny ropy Šok ve světě ze závislosti na ropě a hlavně na arabských státech. Co následovalo ve světě? Hledání nových ložisek. Šetření s ropou, nižší spotřeba u aut.

Nové oblasti těžby ropy Evropa a Asie: Severní moře Rusko – Ural + Sibiř JV Asie Amerika: Mexický záliv + jižní Karibik Afrika: Celý Guinejský záliv

Současnost OPEC dodává 40% světové produkce Vlastní 75% všech současných světových zásob – proč podtržené? nacházejí se nové zásoby – např. Arktida Bohužel svět je díky ropě slepý vůči nárůstu sponzorování teroristických organizací a extrémních forem islámu převážně přes Saudskou Arábii Ale je tu šance na omezení vlivu!!

Břidlicový plyn Podle prognózy ztratí do tří let Rusko postavení největšího světového producenta zemního plynu – na jeho místo nastoupí USA. Do roku 2017 se pak Spojené státy dostanou na špici i v těžbě ropy. V roce 2030 bude země zdroje energie vyvážet a o pět let později bude skoro soběstačná. 2 výhody pro nás: oslabí se vliv 2 hráčů na trhu s ropou a plynem? Ruska a OPEC. Tím by mohla cena ropy klesnout Ale jsou to jen prognózy Dalším aspektem je kontroverzní způsob těžby břidlicového plynu. Relativně značný dopad na životní prostředí. http://www.national-geographic.cz/detail/krajina-zmenena-ropou-ropne-kralovstvi-v-severni-dakote-zmenilo-lidem-zivot-exkluzivne-pro-ng-40974/

Citace BOURGEOIS. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:OPEC.svg