OP – ART Optical art Optické umění

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
VY_32_INOVACE_2C3.
VY_32_INOVACE_1C2 FUTURISMUS.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozklad dichromanu amonného
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
Po stopách kontroverzního výtvarníka v Praze
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
Redoxní děje – rozklad manganistanu draselného
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Grafika 8 Zpracování textů VY_32_INOVACE_7B8. Základní typy textů Odstavcový text Řetězcový text.
What is Easter? VY_32_INOVACE_3B6 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
Grafika 9 Nástroje a efekty VY_32_INOVACE_7B20. Nástroje a efekty CorelDraw má řadu nástrojů na zpracování objektů je zde i řada efektů pro zajímavé nápady.
VY_32_INOVACE_6C-11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Určení rezonance v RLC obvodu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Databáze Lokální systémy a SQL servery VY_32_INOVACE_7B10.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová Česká poezie 1. poloviny 20. století - opakování VY_32_INOVACE_1A15.
Neutralizace – efektní experiment Barevná pěna
Acidobazické indikátory
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová 30. a 40. léta v ČSR VY_32_INOVACE_1B11.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
O DRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ VY_32_INOVACE_7C5. T ÝKAJÍ SE ZAČÁTKU ODSTAVCE Shodný symbol nebo obrázek Číslování odstavců (číslice nebo písmena) OdrážkyČíslování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Stavová rovnice plynu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B-12.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Prezentační manažery (PM), prezentace pojmy VY_32_INOVACE_7C11.
Barevnost sloučenin manganu
OP-ART Jana Bobčíková.
Geometrická abstrakce
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
VY_32_INOVACE_3A11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Dundálková Věra Washington D.C. - Quiz.
London 2012 VY_32_INOVACE_3B2 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová.
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Vlastnosti fenolftaleinu – efektní motivační experiment Amoniakální fontána Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
Transkript prezentace:

OP – ART Optical art Optické umění VY_32_INOVACE_2C4 OP – ART Optical art Optické umění

Úvod vznikl v 50. letech 20. století pojmenován poprvé v časopisu Time díla vznikají i dříve nyní označován jako optické umění, geometrická abstrakce nebo vjemová abstrakce abstraktní umění

Historie první výstava 1965 Museum of Modern Art v New Yorku The Responsive Eye (Vnímavé oko) velký úspěch mezi diváky, kritici ho odsoudili jako pouťovou atrakci

Obecně o op - artu Op – art umožňuje zrakové vnímání, při pohledu na obraz se nesoustředíme na všechny detaily najednou – nejprve fixujeme detaily v paměti, poté si uvědomujeme rozpornosti využívá rozum, přesnost a logiku

po delší době dochází k únavě receptorů sítnic obraz nejenže vytváří dojem pohybu, ale objevují se i barvy hlavním účelem je vytvořit optickou iluzi pomocí pocitu pohybu černá a bílá barva využita nejčastěji nejvýznamější prvky - barva - linie - tvar obliba veřejnosti – používán v reklamách, módě, na obalech gramofonových desek, ve šperkařství i interiérovém designu

Optické klamy Soustřeďte se na černou tečku, přibližujte a oddalujte zrak. Bude se vám zdát, že se kruhy okolo pohybují.

Victor Vasarely 1906 – 1997 maďarsko – francouzský malíř, grafik a sochař jednoho z největších představitelů op-artu a kinetického umění

Bridget Riley 1931 (Velká Británie) inspirace cestami po světě dnes „maluje hudbu“ spoustu děl bylo užito ke komerčním účelům i proti její vůli

František Hudeček 1909 - 1990 člen Skupiny 42  1909 - 1990  byl český grafik, ilustrátor a malíř člen Skupiny 42

Zdroje http://www.artmuseum.cz/smery_list.php?smer_id=86 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http:// http://vilinkabalajkovavila.blog.cz/0801/obrazky-k-neuvereni-umeni http://www.metoo.sk/myvideo/play/6451934126c52b288d6a90c6e7e491cd www.google.cz/search?as_st=y&tbm=isch&hl=cs&as_q=op+art&as_epq=&as_oq=&as_eq=&cr=&as_sitesearch=&safe=images&tbs=sur:fc&tbo=d&biw=1280&bih=923&sei=DU0jUbX7E8jotQaa14CACA http://cs.wikipedia.org/wiki/Victor_Vasarely http://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Hude%C4%8Dek

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_2C4 Jméno autora: Mgr. Eva Stejskalová Název práce: Op art Předmět: Dějiny umění, ČjL Ročník: 4. Časová dotace: 35 min. Vzdělávací cíl: rozpoznat a umět charakterizovat hlavní znaky op artu, dokázat poznatky využít v předmětech český jazyk a literatur a dějepis, pochopit historický kontext Poznámka: mezipředmětové vztahy – dějepis, český a literatura Inovace: PC, dataprojektor, internet Datum zhotovení 22. 3. 2013