Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: vysvětlení a procvičení porovnávání celých čísel Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: celá čísla Metodický postup: 3. Snímek – práce s tabulkou, výklad učitele – porovnávání celých čísel 4. Snímek – znázornění celých čísel na číselné ose, procvičení 5. Snímek – procvičování, kontrola na kliknutí myši Společné shrnutí
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Porovnávání celých čísel Znázorněte na číselné ose ranní teploty, které byly naměřeny v jednotlivých dnech. DenPoÚtStČtPáSoNe Teplota °C Kdy byla nižší teplota? Ve čtvrtek nebo v úterý? ………………………………… V sobotu nebo v neděli? …………………………………. V pondělí nebo ve čtvrtek? …………………………….. V pondělí nebo v neděli? ………………………………… +3 > +1 0 > < > -5
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Na číselné ose jsou čísla uspořádána podle velikosti. ČÍSLO VLEVO JE VŽDY MENŠÍ NEŽ ČÍSLO VPRAVO < < 0 0 < +2 3 < 6 1.Doplň znaménko : < < < < < < > > > > > >
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Uspořádej čísla podle velikosti: 26; -32; 53; -14;-18; 47; 28; -24; 0; 31; -75; 3. Zapiš všechna celá čísla, pro která platí: 3 < x ≤ 8 -5 ≤ x < < x < ≤ x ≤ 4 4; 5; 6; 7; 8 -5; -4; -3; -2 -9; -8; -7; -6; -4 -2; -1; 0; 1; 2; 3; 4
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace: