Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrické stroje - transformátory
Advertisements

Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Trolejbusy: Škoda Electric
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
Lineární krokový motor Lineární synchronní motor
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
Oddělení vodíkových technologií
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
BIS Technická bezpečnost Roman Danel VŠB – TU Ostrava.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Tramvaje: Škoda 15T.
Spalovací Turbína.
Sonometer – měřiče tepla a přenosy Vladimír Lukeš Danfoss CZ
Radioklub Písek Robotour 2012 Praha, Stromovka,
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Martin Goldammer.  Model nasazení  veřejný (Public cloud computing)  soukromý (Private cloud computing)  hybridní (Hybrid cloud computing)  komunitní.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
BEZDRÁTOVĚ OVLÁDANÉ POJEZDY TERČŮ STŘELNICE
Firemní profil GHP TEDOM … technology in harmony with nature.
VŠB Technická univerzita Ostrava
Datová fúze satelitní navigace a kompasu
Ovládací jednotka zkušební stanice NC108
Střední odborná škola Otrokovice
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická.
Vodík palivo budoucnosti
Optimalizace účinnosti elektrického pohonu s AM pomocí fuzzy logiky
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
snížit spotřebu paliva
Tramvaje: T3R.PLF.
snížit spotřebu paliva
Úvod do pozemních komunikací
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
1 ODPADY 21 Důlní vodní přečerpávací elektrárna Ing. Pavel Bartoš, FITE a.s. předseda představenstva FITE a.s. prezident Sdružení pro rozvoj MSk člen Rady.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Centrum energeticky efektivních budov.  Díky nejnovějším trendům ohledně snižování energetické spotřeby budov, ať již z legislativních důvodů, ekonomických.
1 The information contained in this document and any copyright attached to it is the sole property of Merus Power Dynamics Oy. Any unauthorized reproduction.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stejnosměrné motory.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Studium na AF MENDELU Ing. Petr Dostál, Ph.D.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
zasedání Odborné skupiny tramvaje při Sdružení dopravních podniků ČR
Stanoviště:Náměstí Republiky
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-014
SDP – Autobusová skupina
Měniče napětí.
Technologická integrace tramvaje se železnicí ve městě Kassel
Bárta Tomáš, Chlup Martin VOŠ a SPŠD Masná 18, Praha 1
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Skútry pro přepravu osob
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Finanční podpora pro provozovatele LDS v rámci V. Výzvy Smart grids
Transkript prezentace:

Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS Michal Morte ÚJV Řež a.s.

TriHyBus – Triple Hybrid Bus

TriHyBus - provoz

TriHyBus - schéma

Technická data Primární zdroj Sekundární zdroje Rekuperační brždění 42kW PEM Fuel Cell PM50 Sekundární zdroje Li-ion akumulátory (400V) 20 kWh Super capacitory 18F, 400 – 700V (~1 kWh) Rekuperační brždění Motor 120 kW asynchronní (špičkový výkon ~240 kW)

Hybridní pohon - požadavky Dvě rozličné strategie Městský provoz Vysoká frekvence zastávek Rovinatý terén Nízká rychlost Mimo město Bez zastávek Převýšení Vysoká rychlost

Hybridní pohon – náhradní schéma

Primární strategie – hybridní pohon Škoda Electric a.s. Palubní nabíječ trakční baterie Power Manage-ment Trakční střídač

Sekundární strategie – externí data Statická varianta Informace o parametrech trasy napevno v on-board počítači Rychlostní profil Převýšení Počítač informuje o možném nedostatku energie Dynamická varianta s GPS Profil trasy se porovnává s Aktuální pozicí z GPS přijímače

Sekundární strategie - realizace Přes sériový port připojeno k palubnímu počítači Odečítá se Latitude Longitude Speed Height Korekce primární strategie

Sekundární strategie - problémy Přesnost GPS Ve městě je přesnost 20 m nedostatečná Křižovatky, paralelní ulice Fuzzy logika?

Náš tým děkuje za pozornost!