Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS Michal Morte ÚJV Řež a.s.
TriHyBus – Triple Hybrid Bus
TriHyBus - provoz
TriHyBus - schéma
Technická data Primární zdroj Sekundární zdroje Rekuperační brždění 42kW PEM Fuel Cell PM50 Sekundární zdroje Li-ion akumulátory (400V) 20 kWh Super capacitory 18F, 400 – 700V (~1 kWh) Rekuperační brždění Motor 120 kW asynchronní (špičkový výkon ~240 kW)
Hybridní pohon - požadavky Dvě rozličné strategie Městský provoz Vysoká frekvence zastávek Rovinatý terén Nízká rychlost Mimo město Bez zastávek Převýšení Vysoká rychlost
Hybridní pohon – náhradní schéma
Primární strategie – hybridní pohon Škoda Electric a.s. Palubní nabíječ trakční baterie Power Manage-ment Trakční střídač
Sekundární strategie – externí data Statická varianta Informace o parametrech trasy napevno v on-board počítači Rychlostní profil Převýšení Počítač informuje o možném nedostatku energie Dynamická varianta s GPS Profil trasy se porovnává s Aktuální pozicí z GPS přijímače
Sekundární strategie - realizace Přes sériový port připojeno k palubnímu počítači Odečítá se Latitude Longitude Speed Height Korekce primární strategie
Sekundární strategie - problémy Přesnost GPS Ve městě je přesnost 20 m nedostatečná Křižovatky, paralelní ulice Fuzzy logika?
Náš tým děkuje za pozornost!