Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Advertisements

Název projektu: Škola a sport
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Zobrazování optickými soustavami
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Světelné jevy Optika II..
Optické zobrazování Základní pojmy
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Fyzika Čočky.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
zpracovaný v rámci projektu
Počítání s mocninami – I.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_615_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
OPTIKA ZRCADLA A ČOČKY VY_32_INOVACE_17 - ZRCADLA A ČOČKY.
Obrazy (geometrická optika)
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optické čočky Ročník:4. Datum vytvoření:Prosinec 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Optické čočky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
O spojkách a rozptylkách
Souhrnné otázky, Světelné jevy
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ČOČKY Mgr. Kamil Kučera.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Spracoval : Milan Gajdošík ZŠ LOZORNO
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Obrazy (geometrická optika)
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Ing.Blankou Felixovou ČOČKY

f – ohnisková vzdálenost ČOČKY Pozorování drobných těles - LUPA A MIKROSKOP DALEKOHLEDY Pozorování vzdálených těles - Jejich základem čočky 1) SPOJKY- mění rovnoběžný svazek paprsků na sbíhavý uprostřed silnější , na okraji tenčí OHNISKO f – ohnisková vzdálenost

SPOJKY DVOJVYPUKLÁ SPOJKA PLOSKOVYPUKLÁ SPOJKA DUTOVYPUKLÁ SPOJKA

2) ROZPTYLKY - mění rovnoběžný svazek paprsků na rozbíhavý, uprostřed tenčí na okrajích silnější. papír ● OHNISKO f - ohnisková vzdálenost

ROZPTYLKY DVOJDUTÁ ROZPTYLKA PLOSKODUTÁ ROZPTYLKA VYPUKLODUTÁ ROZPTYLKA

Kde všude se používají čočky? Lupa, mikroskop, dalekohled atd. Jaké znáš druhy čoček? Spojky, rozptylky Čím se od sebe liší spojky a rozptylky? Spojky jsou uprostřed silnější na okraji slabší. Rozptylky naopak. Na co mění rovnoběžný svazek paprsků spojky? Na sbíhavý Na co mění rovnoběžný svazek paprsků rozptylky? Na rozbíhavý Kde je ohnisko spojky? Za čočkou Kde je ohnisko rozptylky? Před čočkou Co je to ohnisková vzdálenost? Vzdálenost ohniska od středu čočky. Jaké znáš spojky? Dvojvypuklé, ploskovypuklé, dutovypuklé. Jaké znáš rozptylky? Dvojduté, ploskoduté, vypukloduté