PŘÍPRAVA NA ZAMĚSTNÁNÍ:  V následující prezentaci se dovíme, jak úspěšně zvládnout POHOVOR, aby úspěšně zvládnout POHOVOR, aby nás zaměstnavatel nemohl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.13.
Cyklus seminářů „Musíš chtít sama“ Jdeme s kůží na trh.
Jak se připravit na první výběrové řízení?
Digitální učební materiál
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
Praktické dovednosti absolventa
SITUACE NA TRHU PRÁCE Ing. Denisa Klingerová, Lucie Persichová
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
Jiří Hlavenka Ecommerce forum Brno, Jenom ten sex tam chybí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_221.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
jdu na … pohovor, ÚP, do zaměstnán
 eY4NT_GE Ing. Lucie Nováková Petrská 29, Praha 1 telefon xyz
Přijímací pohovor nanečisto
Tazatelská síť.
Jak na pracovní pohovor?
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
Logo společnosti Název společnosti Jméno a příjmení přednášejícího společnosti.
Prezentační dovednosti
Personální řízení Cvičení 1
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Znáte fondy a programy EU? - výsledky on-line ankety - Praha, 3. prosince 2007.
První zaměstnání Petr Machala.
Projekt: Vzdělávání pro ekonomický rozvoj v zemědělství – Ing. Petr Hladký Agro Brno - Tuřany, a.s. Téma: Obchodní dovednosti pro obchodníky.
Komunikace s rodiči.
Personální mamagement
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Copyright © 2005 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Představení společnosti.
Přijímací pohovor Doporučení a rady.
Určeno rodičům žáků 6. a 7. ročníků ZŠ Úřad práce ve Žďáře nad Sázavou.
Absolventi na trhu práce
Personální strategie mezinárodní firmy
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
Zásady psaní životopisu VTLE Ing. Konečná Martina
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE osnova. PRÁCE A PRACOVNÍ SÍLA  Trh práce  Pracovní síla  Potřeby  Pracovní kapitál  Lidský kapitál.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Motivační dopis cíl dopisu: zapůsobit získat pozvání na rozhovor obsah dopisu: vysvětlení zájmu o práci forma dopisu: krátký text zásady při psaní: stručnost,
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
PERSONALISTIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Co dělat když ztratíte práci… ?. Ztráta zaměstnání….  Pro mnoho lidí je to nepříjemnou záležitostí.  Dokáže pořádně zacloumat životem a odráží se i.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace obsahuje celkem 9 snímků. Po spuštění jsou na 2. snímku pokyny pro postup práce s prezentací. Do 3. snímku je vložen.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
-MOTIVAČNÍ DOPIS- OV 9. ročník, ZŠ.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Jak na Europass-životopis a motivační dopis
Škola jako partner firmy
Assessment centrum.
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

PŘÍPRAVA NA ZAMĚSTNÁNÍ:  V následující prezentaci se dovíme, jak úspěšně zvládnout POHOVOR, aby úspěšně zvládnout POHOVOR, aby nás zaměstnavatel nemohl přehlédnout. nás zaměstnavatel nemohl přehlédnout. Vypracovala: Lenka Marušincová Datum: 12. března 2009

POHOVOR POHOVOR  Pokud jste se dostali až k fázi pohovoru, znamená to, že jste něčím zaujali a je důležité si tento bonus udržet.  Napíši Vám pár rad, jak docílit, aby jste i při osobním kontaktu byli zajímaví.  A správným vyjednáváním docílili svých záměrů.

Šest nedůležitějších kroků 1. Zjistit si profil firmy, do které se chystám na pracovní pohovor, také strategii firmy, popřípadě funkci pověřené osoby, která se mne bude dotazovat. 2. Další roli hraje důkladná příprava na možné otázky ze strany dotazovaného. 3. Neopomeňte si zpětně prohlédnout vlastní životopis, jestli jste schopni odpovědět na vše, co jste napsali.

4. Důležitou prezentací vaší osoby je vhodné oblečení a vnější úprava vizáže vhodné oblečení a vnější úprava vizáže 5. Předem si připravte plán cesty, aby jste nedorazili se zpožděním nedorazili se zpožděním 6. A hlavně : „ Věřte v sami sebe.“

Jak se připravit na pohovor?

Zásada první:  Nejpozději v předvečer schůzky si opět projděte, na jakou pozici jste byla do firmy pozvána. Zaměřte se také na profil firmy, jejich služby, výrobky, popřípadě podnikatelské záměry (minimálně však z www stránek). Zjistěte si i informace o osobě, která si s Vámi bude povídat – postavení ve firmě či pozice.

Zásada druhá:  Také si zkontrolujte, zda-li znáte správnou adresu, kde se bude schůzka konat a jak se tam co nejlépe dopravit. Nejezděte na poslední chvíli. Ideální je se dostavit zhruba o 5-10 minut dříve. Tím se také mírně seznámíte s prostředím a budete si připadat jistější. Usmívejte se již při prvním kroku do budovy – nikdy nevíte, kdo Vás bude posuzovat.

Zásada třetí:  Vždy se ujistěte, že máte vypnutý mobilní telefon! Hrubým nedostatkem je, když Vám někdo zavolá a vy hovor přijmete! Pokud se stane, že telefon zazvoní, omluvte se a mobilní zařízení vypněte.

Zásada čtvrtá:  Bodem, ze kterého personalista vychází je Váš životopis. Není tedy podstatné ho dopodrobna zopakovat. Zajímavějším řešením bude, když si CV rozdělíte do třech menších částí a to: dosavadní vzdělání dosavadní vzdělání pracovní zkušenosti pracovní zkušenosti mimopracovní aktivity, záliby, koníčky mimopracovní aktivity, záliby, koníčky

Zásada pátá:  Nezapomeňte si nachystat všechny materiály, který budete při pohovoru potřebovat.  Jeden z nich je správná volba oblečení. U pánů by to měl být spíše oblek. Dámy pak mají na výběr z větší škály, avšak vždy by to mělo být formální a elegantní. Nikde se nepíše, že takto oblečeni budete muset chodit stále, ale na první schůzce to zanechá dojem.

Zásada šestá:  Soustřeďte se na vystupování. Za každé okolnosti buďte milí, přirození a struční. Odpovídejte k věci. Ve zkratce vyložte svůj životopis se zaměřením na pracovní profesi a volnočasové aktivity. Většina firem má zájem o týmového ducha, který se dá mnohdy rozpoznat ve sportu.

Zásada sedmá:  Existují i nepříjemné otázky, mezi které patří výše platu. Pokud je to možné, zkuste se takovým dotazům vyhnout (pokud nepochází z Vaší strany). Snažte se tázajícího nepřerušovat a udržte rozhovor na profesní rovině. Nemějte za každou cenu hlavní slovo. Mluvte spisovně a nepomlouvejte svého předchozího zaměstnavatele.

Zásada osmá:  Pokud jsou otázky ze strany tazatele zodpovězeny, můžete se začít ptát Vy na to, co je pro Vás důležité a to, co jste si předem připravili. Vždy ale mějte nachystanou odpověď, proč Vás tato otázka zajímá.

Zásada devátá:  Gestikulace a chování těla - vždy se přivítejte pevným stiskem ruky, snažte se zachovat přátelský oční kontakt s osobou vedoucí pracovní pohovor, seďte v otevřené a napřímené poloze - to vše doporučujeme během celého pracovního pohovoru.  Dbejte i na vůni - nenechte si své šance u pracovního pohovoru zničit špatnou hygienou nebo přehnaným množstvím použitého parfému.

Zásada desátá:  Na konci pohovoru, poděkujte za čas, který Vám byl věnován. Vyptejte se na další postupy, jestli se Vám ozvou s výsledkem pohovoru, nebo je máte kontaktovat Vy.  Pokud máte o místo skutečný zájem, je dobré třeba tentýž den ještě poslat mail s poděkováním a ujištěním o tom, že by jste pro jejich firmu rádi pracovali.

 Cílem přijímacího pohovoru je zjistit, zda si firma i uchazeč navzájem vyhovují a jsou schopni budoucí spolupráce. Personalisté z tohoto důvodu chtějí uchazeče zhodnotit na základě svého osobního dojmu.  Pro uchazeče je pohovor naopak příležitostí, aby se dozvěděl co nejvíce o nabízené pozici a pracovním prostředí ve firmě.

Závěrem Případným neúspěchem se nenechte odradit. Neúspěšný pohovor berte jako přípravu na ten následující a snažte se poučit z předchozích chyb. Případným neúspěchem se nenechte odradit. Neúspěšný pohovor berte jako přípravu na ten následující a snažte se poučit z předchozích chyb.