VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.10/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.07/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně Zdeněk Töpfer
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.06/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.18/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.08/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.20/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
INFORMATIKA 9. ročník.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.12/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.09/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.16/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,2.04/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.14/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Mgr. Andrea Cahelová Cvičení z matematiky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vlastnosti stránky a tisk
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní pojmy v informatice –II.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
VY_32_INOVACE_19_Historie internetu Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vzorkování, převrácení.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
GIMP : úpravy fotografií
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
V hledáčku kompozice II.
Inf Barevné ladění dokumentů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
V hledáčku kompozice II.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012 Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vyučovací předmět: Informatika a výpočetní technika Ročník: kvarta, 1, 2 Téma: Výřez, kompozice fotografie (optimalizováno pro ZPS 14 a vyšší) Druh materiálu: prezentace Klíčová slova: digitální fotografie, základy úprav, výřez, ořez, kompozice tonální, barevná a geometrická Anotace: prezentace s výkladem doplněná aktivitou pro procvičení

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Výřez Výřez představuje tu část fotografie, která je zbavena všech rušivých a náhodných prvků. Akcentuje tak pohled autora na fotografovanou realitu a je spojen s autorovou previzualizací fotografie.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Kompozice fotografie Kompozice fotografie se dá pojmout různým způsobem. Rozeznáte na vašich fotografiích zcela určitě kompozici geometrickou, tonální a na barevných fotografiích i barevnou. Kompozice geometrická nebo též lineární Níže na fotografii vidíte uplatnění principu diagonální a centrální kompozice

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Kompozice „na třetiny“, Zlatý řez Kompoziční pravidlo používáno ve výtvarném umění od renesance. Vychází z matematického základu a ve své aplikaci říká, že objekt zájmu má být ve výtvarném díle umístěn přibližně v některé z linií, které dělí plochu na třetiny. [1.]

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Kompozice barevná Barevná kompozice je tvořena harmonií barev, barevným kontrastem, vzájemným poměrem velikosti barevných ploch, vzájemným účinkem více barev a samozřejmě subjektivním barevným vnímáním autora. [2.] Mé horší já tvrdí, že je dána také kvalitou a ochotou obsluhy minilabu.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Jak na výřez fotografie K vytvoření výřezu slouží nástroj Oříznout. V nabídce je nastaven Volný poměr, můžete však volit také přednastavený Pevný poměr nebo Pevnou velikost výřezu. Je možné přidat další poměry a velikosti pomocí Nastavení – Přidat.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Výřez Kolik autorů, tolik výřezů. Kromě toho, že výřez se řídí kompozičními pravidly, je zde také záměr autora jeho vnímání reality. Provedený výřez se tedy nemusí líbit všem, kteří fotografii uvidí. Na výšku Na šířku

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Dynamika portrétu pomocí výřezu Umístění portrétované osoby vlevo na třetinu, doprostřed, vpravo na třetinu. Na fotografiích sami vidíte, že umístění portrétu mimo centrální kompozici je pro lidské oko dynamičtější.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Rozbor kompozice obrazu Na závěr uvádím příklad rozboru kompozice obrazu Zvěstování Leonarda da Vinci. [3.]

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Cvičení Vzorovou fotografii ořežte tak, aby vyhovovala kompozičním principům.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © 2012 CZ.1.07/1.5.00/ Zdroje 1.HAMSIK, J.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 2.KNOWLES, Ch.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 3.HAMSIK, J.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Modelka: Karolína