Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279
Co je levnější? Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Co je levnější ?, práce s textem
Učitel žáky rozdělí do pěti skupin. Každá skupina dostane obrázek jahod s jejich cenovkou. Úkolem skupiny je zjistit u každého obrázku cenu jahod za 2 kg. Poté všichni společně očíslují/seřadí na tabuli obrázky jahod od nejlevnějších po nejdražší.
S žáky diskutujeme, jaká cena by působila na zákazníka nejlépe, zda se s různým uváděním cen v závislosti na množství zboží již setkaly. Učitel může žákům zadat domácí úkol, aby v obchodě sledoval i cenovky zboží a díval i se na uváděnou hmotnost zboží.
Co je nejlevnější a nejdražší? (seřaďte a očíslujte obrázky – 1. nejlevnější, 5. nejdražší)
KLÍČ
Zdroje: Pavlasová, Terezie: Finanční gramotnost na 1. stupni základní školy. Diplomová práce. Brno, 2011.