VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Advertisements

Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Digitální reprezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Buď ve víru dění Hurikánu.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Soustavy kót a kótování opakujících se rozměrů.
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_521.
Informační systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Topologie počítačových sítí
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: březen.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_III/2_INOVACE_21_Základní pojmy Základní pojmy Miroslav Kaňok.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.15 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě AKT. SÍŤ. PRVKY – ROUTER, SWITCH Typ: DUM - kombinovaný.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: únor 2012,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
1.Informace a informační zdroje (Informace a její charakter,
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Informace a informační zdroje. informace obecně = obsah zprávy či sdělení V informatice = kódovaná data, která lze vysílat, přijímat, uchovávat či zpracovávat.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Jak pracuje počítač Název školy
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úvod do počítačových sítí
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Základní pojmy v automatizační technice
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_029.ICT.34 Tvorba webových stránek – fotogalerie ZPS.
Informace Zpracování informací, metainformace, zdroje, autorská práva Denisa Poštulková VIII.A.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín  Materiál slouží jako výkladová prezentace k tématu „Konstrukční typy PC“, je vhodný.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_040.ICT.34 Tvorba webových stránek – web a databáze.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_09_Vstupní_periférie TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Základy informatiky.
Petr Fodor.
Úvod do informačních technologií autor Mgr. Jana Truxová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Transkript prezentace:

VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY: III/2 DATUM VYTVOŘENÍ: AUTOR:MGR. LENKA PCHÁLKOVÁ URČENO PRO PŘEDMĚT:INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE TEMATICKÁ OBLAST: INFORMAČNÍ ZDROJE, ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE, KOMUNIKAČNÍ A PŘENOSOVÉ MOŽNOSTI INTERNETU OBOR VZDĚLÁNÍ:OBCHODNÍK (66-41-L/01) 2. ROČNÍK NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: PREZENTACE INFORMACE, PRÁCE S INFORMACEMI POPIS VYUŽITÍ: Žák plní zadané úkoly, postupně se dopracuje k pojmu informace. Při plnění úkolu zpracovává informace na základě vlastní zkušenosti. V závěru shrnutí tématu a příklad. ČAS: 40 MINUT VY_32_INOVACE_IKTO2_0160 PCH 1

INFORMACE, PRÁCE S INFORMACEMI

Malý úkol na úvod Spusťte program Poznámkový blok. Soubor pojmenujete svým uživatelským jménem a uložte do složky vaší třídy T:\O2A. Proč? Poslouží k zápisu odpovědí na otázky v následujícím snímku. ??? Ne. Není to písemka. ??? Odpovídejte podle vlastní zkušenosti. ??? Odpovědi si přečtete všichni a nebudete hodnotit správnost. ??? Na přečtení otázek, zamyšlení, záznam a uložení máte 7 minut. 3

Otázky 1. Co je to informace? Popište stručně vlastními slovy. 2. Zaznamenali jste během poslední čtvrthodiny překvapující nebo zásadní informaci? Jakou? 3. Jakým způsobem se k vám tato informace dostala?

Odpovědi – co s nimi? Bylo to těžké? Přečteme si odpovědi ostatních, každý sám za sebe. Zvládneme za 15 minut?! Pravidla: 1.Nehodnotím správnost odpovědí. 2.Nekritizuji. 3.Porovnávám své odpovědi s odpověďmi spolužáků. 4.Neruším ostatní. 5.Pokud mě něco zaujalo, zapíši si to. 5

Informace Pochvala pro všechny. Odvedli jste kus práce. A cíl našeho snažení? Uvědomit si:  To, co jsme napsali, je naše představa o „informaci“. Prostudujte si samostatně stránky  Informace je nehmotná, ale je spojena vždy s nějakým fyzikálním pochodem, který ji nese.  Abychom mohli informaci předat, musíme ji převést do vhodných symbolů (zakódovat). Posloupností symbolů vytvoříme zprávu (číslo, text, obraz).  Informace je nezávislá na svém nosiči. Tutéž informaci můžeme slyšet v rádiu, televizi, od souseda, přečíst v novinách, knize, webových stránkách … 6

PŘÍKLAD Hm, novinky o dotykovém ovládání. Pošlu Mekimu odkaz Převedení na symboly (kódování) Převedení písmen do sekvence znaků, které může zpracovávat procesor v počítači Přenos zprávy, různé technologie Hm, Máňa píše. … Zajímavé informace o dotykovém ovládání v budoucnosti. Převedení do srozumitelného kódu pro příjemce Znaky převedeny do binárního kódu, 7

Informace – obecně Informace je sdělitelný poznatek, který má smysl a snižuje nejistotu. Obsah procesu lidské komunikace, odevzdávání a přijímání oznámení, jejich přenos osobním kontaktem, zvukem, signálem a prostředky masové komunikace. Za informaci můžeme považovat: Zprávu o neznámých skutečnostech. Zprávy mohou mít formu řeči, obrazu, písmen, číslic atd. Vědění, které lze předávat, jako obsah zprávy či sdělení. Význam, který člověk přisuzuje datům. Zdroj znalostí potřebných k rozhodování. … 8

Informace z pohledu Informatiky Představuje kódovaná data, která lze vysílat, přijímat, uchovávat a zpracovávat technickými prostředky. Množství informace je rozdíl mezi neurčitostí (entropií) informace před a po zprávě. Nosičem informace je signál. Nejmenší jednotkou informace je 1 bit. 9

Použitá literatura a internetové zdroje ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 103 s. ISBN Informace. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Binární šifry od Trejpy. Binární šifry od Trejpy [online]. [cit ]. Dostupné z: NAVRÁTIL, Pavel. S počítačem nejen k maturitě - 1. díl. 7. vyd. Computer Media, spol. s r.o., ISBN VAŇKOVÁ, Jana. Teorie informace v gymnaziálním kurzu informatiky. Metodický portál: Články [online] , [cit ]. Dostupný z WWW:. ISSN Kliparty viz Galerie médií Microsoft PowerPoint. 10