KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
KLASICISMUS.
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
19. století Klasicismus.
Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ
Klasicismus a romantismus
Evropské barokní sochařství
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Klasicistní malířství
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
století vznik kapitalistické společnosti
Klasicismus Umění 19. století.
KLASICISMUS EMPÍR.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Obecná charakteristika Architektura
Klasicismus v evropské hudbě
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
BAROKO.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Romantické malířství ve Francii
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
2. V zajetí řádu klasicismu 2. Duchaplnosti salonů Chci marně chytat vlastní stín, chci jít, však stojím pevně, běda! A zlo v mé duši spát mi nedá, ač.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umění 1. poloviny 19. století
Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Evropská kultura na prahu moderní doby
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
Sochy Antika až 20. století
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Klasicismus, empír, romantismus
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Baroko a Klasicismus.
Klasicismus a osvícenství
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
OSVÍCENSTVÍ.
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Klasicismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Klasicismus
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st., v hudbě pak 2. pol. 18. stol. – přelom 18. – 19. stol.)

Klasicismus je umělecký sloh, který vznikl v 18 Klasicismus je umělecký sloh, který vznikl v 18. století ve Francii na královském dvoře „krále Slunce“ Ludvíka XIV., odkud se dále šířil do Evropy.

Je to umělecký styl, který vychází z filosofie racionalismu Je to umělecký styl, který vychází z filosofie racionalismu. Latinské slovo ratio znamená rozum. Proti víře se zde staví rozum, jenž je pokládán za všemocný. Proti mysticismu a vyumělkovanosti baroka baroka pak rozumovou kázeň a krásu vycházející z přírody. Je to snaha o dokonalost a harmonickou vyrovnanost.

Hudební klasicismus nejčastěji dělíme do dvou období: Předklasicismus (2. Pol. 18. st.) 2. Klasicismus (přelom 18. a 19. st.)

KLASICISTNÍ MALÍŘI Jacques Louis David, Francisco de Goya

KLASICISTNÍ SOCHAŘI Etienne Maurice Falconet, Antonío Canoca

KLASICISTNÍ LITERÁTI Molière, Jean Racine