Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala: Mgr. Zlatuše Petříková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 3. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy Forma výuky: výklad učitele, metodika a řešení viz zápatí jednotlivých snímků Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity, nebo mazací tabulky
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Babička dala třešně na talíř. Osm dětí si je spravedlivě rozdělilo. Každý jich měl 10. Kolik třešní bylo původně na talíři?
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Zopakujte úlohu.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ K tabuli přijde tolik dětí, kolik si rozdělilo třešně. Každé dítě ukáže na prstech, kolik jich mělo.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Která odpověď je správně? Zapiš si rovnici. Babička má talíř třešní. Babička už nemá talíř třešní. Děti snědly 10 třešní.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Zopakujte si otázku úlohy. Řekněte správnou odpověď.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace: Foto: archiv autora