Otázky jsou vybrány z DUM č: 16 - 19 VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Vážná hudba druhé poloviny 20. století
Hudba 20. století.
VY_32_INOVACE_05_Opakování I Otázka číslo 1: Vážná hudba je : A) Označení pro evropskou hudební tradici a hudební formy z níOznačení pro evropskou hudební.
Vážná hudba první poloviny 20.století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Opakování III Otázky jsou vybrány z DUM č
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Otázky jsou vybrány z DUM č
Romantismus v hudbě německých skladatelů
VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Klasicismus v evropské hudbě
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Otázky jsou vybrány z DUM č VY_32_INOVACE_25_Opakování.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_849_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova - hudební nástroje Název materiáluPoznej hudební nástroj – dudy AnotaceDudy.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Otázky jsou vybrány z DUM č
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
3.1 Periodizace dějin hudby
VY_32_INOVACE_40_Opakování IV
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_15_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_13:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: léta 20.století.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3423 NázevLeoš Janáček Téma hodinyŽivot a dílo Leoše Janáčka PředmětHudební.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
HUDBA  Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_LEOŠ JANÁČEK TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zařazení naučné stezky do výuky zeměpisu
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Opera Obr. 01 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Makovičková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Česká společnost
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Transkript prezentace:

Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV

Otázka číslo 1 : Mezi přední světové hudební impresionisty patří : A) C. Debussy, M. Ravel, A. N. SkrjabinC. Debussy, M. Ravel, A. N. Skrjabin B) C. Debussy, F. Chopin, A. N. SkrjabinC. Debussy, F. Chopin, A. N. Skrjabin C) C. Debussy, M. Ravel, F. LisztC. Debussy, M. Ravel, F. Liszt

Otázka číslo 2 : Těžiště hudebního impresionistického výrazu spočívá v : A) RacionalismuRacionalismu B) HarmoniiHarmonii C) ŽivelnostiŽivelnosti

Otázka číslo 3 : Mezi české hudební impresionisty patří: A) V. Novák, J. Suk, O. OstrčilV. Novák, J. Suk, O. Ostrčil B) V. Novák, B. Smetana, O. OstrčilV. Novák, B. Smetana, O. Ostrčil C) A. Dvořák, J. Suk, O. OstrčilA. Dvořák, J. Suk, O. Ostrčil

Otázka číslo 4 : Autorem opery Příhody lišky Bystroušky je : A) Josef SukJosef Suk B) Leoš JanáčekLeoš Janáček C) Vítězslav NovákVítězslav Novák

Otázka číslo 5 : Nejvíce z tradic lidové hudby v českém impresionismu čerpal : A) Vítězslav NovákVítězslav Novák B) Josef SukJosef Suk C) Leoš JanáčekLeoš Janáček

Otázka číslo 6 : Mezi hudební směry v 1. pol. 20. století patří : A) Impresionismus, expresionismus, romantismus Impresionismus, expresionismus, romantismus B) Pozdní romantismus, expresionismus, neoklasicismusPozdní romantismus, expresionismus, neoklasicismus C) klasicismus, romantismus, expresionismusklasicismus, romantismus, expresionismus

Otázka číslo 7 : Výraz vnitřních stavů moderního člověka, jeho osamělosti v bouřlivém světě techniky a civilizace, tragiky života představuje : A) neoklasicismusneoklasicismus B) expresionismusexpresionismus C) impresionismusimpresionismus

Otázka číslo 8 : Kompoziční technika, založená na uspořádání (zvaném řada) výšek, délek, stupňů dynamiky, barev, způsobů hry, rytmické struktury se nazývá A) SerialismusSerialismus B) Počítačová hudbaPočítačová hudba C) Tembrová hudbaTembrová hudba

Otázka číslo 9 : Ke kterému druhu vážné hudby patří tato ukázka ? A) Minimální hudbaMinimální hudba B) Aleatorní hudbaAleatorní hudba C) Seriální hudbaSeriální hudba

Otázka číslo 10 : Zvuk a jeho barvu jako základní prostředek vyjádření využívá A) Témbrová hudbaTémbrová hudba B) Počítačová hudbaPočítačová hudba C) Elektroakustická hudbaElektroakustická hudba

Konec Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2010/2011 Určeno pro : devátý ročník Předmět: hudební výchova Téma : DUM č. 16 – 19 Způsob použití ve výuce: přezkoušení znalostí