VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy Anotace: Žák si osvojuje početní operace s číselnými výrazy. Setkává se zde s druhou, třetí mocninou a odmocninou. Při počítání je zde zpětná vazba s prezentací, žák si kontroluje svůj postup řešení. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru celých a racionálních čísel, užívá ve výpočtech druhou, třetí mocninu a odmocninu. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Osmý ročník základní školy
Číselné výrazy-cvičení Druhá, třetí mocnina a odmocnina a) 2 + 4·(4 – 5)2 – 33 + (–3)2 + [ 4 – ( 2 + 3)2] = = 2 + 4·(–1)2 – 27 + (+9) + [ 4 – (5)2] = = 2 + 4·1 – 27 + 9 + [ 4 – 25] = = 2 + 4 – 27 + 9 + [–21] = = 2 + 4 – 27 + 9 – 21 = = –33
Druhá, třetí mocnina a odmocnina Číselné výrazy Druhá, třetí mocnina a odmocnina b) 3 – (–1)2 + (–1)3 + 12 – 13 = = 3 – (+1) + (–1) + 1 – 1 = = 3 – 1 –1 + 1 – 1 = = 1
Druhá, třetí mocnina a odmocnina Číselné výrazy Druhá, třetí mocnina a odmocnina
Druhá, třetí mocnina a odmocnina Číselné výrazy Druhá, třetí mocnina a odmocnina
Druhá, třetí mocnina a odmocnina Číselné výrazy Druhá, třetí mocnina a odmocnina
Druhá, třetí mocnina a odmocnina Číselné výrazy Druhá, třetí mocnina a odmocnina 2 5