Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Suggesting Settlements 06C19 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníSrpen 2012 – červen 2013 Ročník/věková kategorie3.r., let Vyučovací předmět/klíčová slova Dissatisfied, responsibility, acknowledge, correct, settlement, compensate, replace, grant a discount, damages, settle the matter, interfere. Anotace V tomto studijním materiálu se zabýváme problematikou náhrady škody jak z pozice poškozeného, tak ze strany obchodního partnera, jehož chybou problém vznikl.
If you received a letter of complaint, it is clear that something in the delivery of the goods went wrong and your business partner is dissatisfied.
If the complaint is justified acknowledge the responsibility Investigate the matter put the problem right as soon as possible If you think you know how the thing can be corrected suggest a solution
We are willing to compensate you in full. Jsme ochotni Vám ztrátu plně uhradit.
We are prepared to replace the damaged goods. Jsme ochotni Vám plně nahradit poškozené zboží.
We appreciate your offer to keep the goods and are ready to grant you a discount of 3 %. Rádi přijímáme Vaši nabídku ponechat si zboží a jsme ochotni Vám poskytnout 3 % slevu.
If you are in the position of a partner claiming a requirement you can ask to reduce the price to replace the damaged articles to replace the whole consignment
In view of these facts we claim from you damages to the amount of $450. Vzhledem k těmto skutečnostem od Vás žádáme náhradu ve výši $450.
In view of these facts we would prefer replacement of the consignment in full. Vzhledem k těmto skutečnostem bychom dali přednost výměně celé zásilky.
We apologize for this trouble and hope it will not interfere with our good relations. Omlouváme se za tuto potíž a doufáme, že nenaruší naše dobré vztahy.
We thank you for the cooperation and hope that the matter is now settled to your full satisfaction. Děkujeme Vám za Vaši spolupráci a doufáme, že záležitost je nyní urovnána k Vaší plné spokojenosti.
ASHLEY, A. A Handbook of Commercial Correspondence. Oxford: Oxford University Press., ISBN s. 153 – 156. PYTELKA, J. Angličtina pro ekonomické studijní obory. Praha: SPN, ISBN: s. 103 – 104.
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION. Ladislava Pechová