Autor materiálu: Mgr. Daniela Köllnerová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.09/Po Autor materiálu:
Advertisements

Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
AUSTRALIA – people and nationalities, states and territories, political system, economy Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ZeE_AJ_4.OA,E,L_02 Autor Mgr. Eva Zemanová Tematický celekAnglický jazyk – využívání.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: AJ170 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Australia NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Znojmo, Václavské nám. 8 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.07/Po Autor materiálu:
Autor materiálu:RNDr. Pavlína Kochová Datum vytvoření:listopad 2013 Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět:Anglický jazyk Ročník:3.,4.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Javorník AUTOR: Lenka Klíčová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Anglický jazyk ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.,
Australia The exercises to the topic Australia with solution. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině London VY_22_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Označení DUM 14 _ 20 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_29.
NázevAustralia – Places of Interest Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NázevAustralia - History Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná se o prezentaci.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
NázevAustralia – Basic facts Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná se o.
Autor:Ing. Klára Polterová Předmět/vzdělávací oblast: Anglický jazyk Tematická oblast:Poznatky o zemích Téma:Scotland Ročník:2. Datum vytvoření:říjen 2013.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autor: Zuzana Tonderová Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 60.1 Australia.
Australia – typical landmarks Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Název šablonyIII/2 – Inovace a.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CANADA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Australia Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-10 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová WORLD OF ENDANGERED ANIMALS POLAR BEAR (THE NORTH POLE) WHALES (OCEANS)
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_27_Sightseeing.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_16_Australia.
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
Název projektu: Moderní technologie ve výuce Název materiálu:Austrálie Hrazeno z EU OP - VK.
Australia – places of interest
Angličtina: Queen Victoria
The Political system of the USA and the UK
Australia VY_22_INOVACE_01_01
AUSTRALIA.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Téma hodiny: English speaking countries – Australia 4.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Téma hodiny: English speaking countries – Australia 2.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
zpracovaný v rámci projektu
LONDON´S BURNING - práce s textem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Nový Zéland Autor: Michaela.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

Autor materiálu: Mgr. Daniela Köllnerová VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Autor materiálu: Mgr. Daniela Köllnerová Datum vytvoření: listopad 2013 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Anglický jazyk Ročník: 3.,4. Téma: Australie & The Great Barrief Reef (Austrálie & Korálový útes) Druh materiálu: prezentace, pracovní list Klíčová slova: Down Under In, Didgeridoo, ecosystem, zooxanthellae Anotace: Seznámení studentů s hlavními info o Austrálii a Korálovém útesu v Queslandu pomocí prezentace učitele, úkolů pro studenty, práce s interne- tem, užití receptivních a produktivních dovedností. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Metodický list 1. Studenti se seznámí se základními informacemi o Austrálii. (5 min.) 2. Studenti se seznámí s historií týkající se Austrálie. Výklad učitele. Diskuze. (5min.) 3. Studenti se seznámí s typickým hudebním nástroje „ Didgeridoo“. Výklad učitele.(4 min.) 4. Studenti se seznámí Korálovým útesem v Austrálii. Výklad učitel. (4 min.) 5. Studenti se seznámí s jeho unikátním systémem. Výklad učitele.(3min) 6. Studenti se seznámí s omezeními pro ochranu unikátního Korálového útesu.Výklad učitele (2min) 7. Studenti se seznámí s hrozícím nebezpečím pro Korálový útes v Austrálii. (2 min.) 8. Pracovní list. Studenti hledají na internetu odpovědi na dané otázky. Odpovědi zapisují do sešitů nebo souboru v předem určené složce. Pokud nestihnou vše v hodině, dokončí za domácí úkol.(Odpovědi na otázky a poznámky pro učitele jsou umístěny na posledním listu prezentace.) (20 min.) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

Australia – Down Under In VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Australia – Down Under In Do Australians speak like the British? What kind of people live in Australia? We are in a country which has people from all over the world . Many people say that when Australians speak we don´t open our months. So we don´t sound like we are from Britain-we just sound strange. . Is Australia just a large desert? Most of Australia is desert.There is a small population.Most people live in cities. We do not ride kangaroos to school, or kill crocodiles to eat for lunch. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

Down Under In Are there still some of original Aborigines? VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Down Under In Are there still some of original Aborigines? What is best about Australia? There are still many of them in Australia. They have strong ties to Australia. They are called indigenous people, It is a country where you can do whatever you want. What does a typical day look like? Very hot and very sunny! Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

A REALLY TRULY AUSSIE SOUND VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl DIDGERIDOO A REALLY TRULY AUSSIE SOUND - didgeridoo´s birth story: once the women of a tribe in Northern Queensland were picking up wood for fire. One of the logs in the wood pile was hollow. The wind began to blow and a strange sound was coming from a hollow log…. didgeridoo is a straight hollow, usually 1-1.5m long piece of timbe, decorated with ochre paintings symbolizing the foods and totems of the tribe that use it (made from eucalyptus tree, from branches or trunks hollowed out by termites). - it´s played like a trumpet (technique called“circular breathing“- based on blowing without stopping).The sound going for 10 minutes. didgeridoo – today is popular around the world (a souvenir from Australia). there are didgeridoo clubs and societies to gather and share knowledge of playing the instrument. http://www.wetdidgeridoo.com/didgeridoos/music/ - Ben Malcolm Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

The Great Barrier Reef – a unique piece of Australia VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl The Great Barrier Reef – a unique piece of Australia Is longer than the Great Wall of China Is the only living thing visible from space Is the world´s largest living stucture Is located along the coast of Queensland in north-east Australia Is one of the seven natural wonders of the world In 1768 the first European, the Frenchman called Louis de Bougainville, made a record of the colourful world below June 11, 1770,James Cook made contact with the reef by running ship aground on it (he could claim the reef for Britain) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl A comlex ecosystem The Great Barrier Reef is not continuous over its 2.600km length It is made up of 3,000 reef systems and hundreds of stunning tropical islands. The whole coral reef is one of the most biologically diverse ecosystems on earth,rivaled only by tropical rainforests. The reef consists of not only hard and soft corals , but it is home to many species of fish, sponges, crustaceans, molluscs,sea urchins, sea turtles, sharks, dolphins… Many of the species are unique to the reef and threatened. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

Restricted access It has been protected by UNESCO since 1981 VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Restricted access It has been protected by UNESCO since 1981 There are restrictions on fishing, oil exploration and tourism (very year two million tourists) The Australian government has certain rules for tourists: how to moor their boats how to behave when scuba diving how to treat the wildlife “You can look, but not touch“ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Danger to the reef Dangers come from many sources (natural, man-made). A list of threats include natural events (hurricanes, storms or abnormal levels of sunlight caused by climate change or overfishing, oil tankers. Farming can be another threat (pesticides and fertilisers into rivers, into seas. Mud from rivers wash out to sea and prevents light reaching the coral ( important for polyps to make food through photosynthesis). The zooxanthellae are sensitive to changes in the sea water environment. WHEN THEY DIE THE CORAL ALSO DIES. http://www.youtube.com/watch?v=X3kPgbPPqvQ- Great Barier Reef Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

Use the internet and find out: VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Use the internet and find out: 1) Label the map of Australia. 2) What is the Australian money called? 3) Describe the Australia flag. 4) What do you know about the capital city ? 5) What is in the picture and where? 6) What does it mean “Big Day Out“ in Australia? 7) Name five Australian national parks. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

Answers and Teacher´s Notes: VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Answers and Teacher´s Notes: 1.New South Wales, Northern Territory, South Australia, Western Australia, Australian Capital Territory, Tasmania, Victoria, Queensland. 2. The Australian dollar. 3. The flag uses three symbols: the Union Jack Flag (symbolizes Austrlian´s relatioship to Britain), the Commonwealth Star (seven points are the states/territories) and the Southern Cross, a star constellation –souhvězdí, which represented Australia when it was a British colony, 4. Canberra is the capital city of Australia. About 367,000 people live there. It is not a part of any state. 5. There is Sydney that has the largest population in Australia – more than four million people. Its most famous building is the Sydney Opera House. It was designed by Danish architect Jorn Utzon. Queen Elizabeth II formally opened it in 1973. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl 6. By far the biggest music festival to tour Australia and New Zealand is called the “Big Day Out“. Since 1992 it has been held throughout the country during summer and attracts a huge line-up of local and international stars 7. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Obrázky: http://www.australiantest.com/blog/wp-content/uploads/2011/02/australian-People.jpg http://www.australiangeographic.com.au/assets/images/article/journal/7361/australian-aboriginal-girl.jpg http://www.dfat.gov.au/aib/images/People-of-Australia_map-collage---p7.jpg http://www.textually.org/textually/archives/images/set3/australia_kangaroo.jpg http://london.blog.qype.com/files/2011/01/australia-day1.jpg https://sites.google.com/a/austhai.biz/thailand/Home/currency-weather-time/australia%20map.jpg http://www.johnmason.com/wp-content/uploads/2012/05/australia.jpg http://static.newworldencyclopedia.org/thumb/b/bd/Didgeridoo-grass.jpg/180px-Didgeridoo-grass.jpg http://www.spiritgallery.com.au/sliderphotos/2a6d1189d5d818b5a0fa14a7e878c898.jpg http://blstb.msn.com/i/18/CCE0EB229E372731FBF97B4C58FC3.jpg http://3.bp.blogspot.com/-oUkOF_ptqbs/TeTyoLaYXRI/AAAAAAAAA5I/0ydXT7G7XBI/s400/digeridoo11.jpg http://www.australiaguiden.no/images/Great%20Barrier%20Reef-map.gif http://www.virginmedia.com/images/barrier-reef-431x300.jpg http://www.australiaforeveryone.com.au/discovery/Bougainville.gif http://www.the-great-barrier-reef-experience.com/image-files/captain-james-cook.jpg http://s.ngm.com/2011/05/great-barrier-reef/img/great-barrier-reef-diver-615.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl http://www.divetheworldliveaboards.com/images/map-great-barrier-reef.gif http://www.talismancoins.com/catalog/Great_Barrier_Reef_Sea_Turtle.jpg http://graphics8.nytimes.com/images/2008/03/26/travel/26greatbarrier-600.jpg http://www.dredgingtoday.com/wp-content/uploads/2013/07/Protection-of-Great-Barrier-Reef-Remains-Key-Concern.jpg http://www.bigmoviezone.com/filmsearch/movies/movie_images/greatbarrier_poster.jpg http://www.marineconservation.org.au/data/History/Original_AMCS_Great_Barrier_Reef_sticker_small.jpg http://static.getawaylounge.com.au/content/upload/images/offers/13496/21354/I.jpg http://www.climateshifts.org/wp-content/uploads/2009/12/725272-reef-under-pressure.jpg http://cafnec.org.au/wp-content/uploads/2013/03/Reef-pic-1024x599.jpg http://cdn.physorg.com/newman/gfx/news/hires/2013/australiasgr.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Sydney_Opera_House_Night.jpg http://www.csiro.au/~/media/CSIROau/Divisions/CSIRO%20Plant%20Industry/Interactive%20Soils%20Map/interactive_map.ashx http://richardtulloch.files.wordpress.com/2011/01/australian_flag.gif Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501  

VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.06/Kl Zdroje: HORNBY, Albert Sydney. Oxford advanced learner's dictionary of current English. 8th ed. Oxford: Oxford University Press, 2010, xii, 1796 s., [142] s. příl. ISBN 978-0-19-479902-7. http://www.wetdidgeridoo.com/didgeridoos/music/ http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Australia http://en.wikipedia.org/wiki/Australia http://www.australia.com/explore/icons/great-barrier-reef.aspx http://www.bridge-online.cz/casopis/casopis-bridge Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/34.0501