Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Typy květenství.
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Generativní orgány rostlin
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
10. KVĚTENSTVÍ květenství je soubor květů v charakteristickém uspořádání, stálém pro daný taxon – po odkvětu a dozrání plodů se z květenství stává plodenství.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola:. Základní škola Kladruby
Stavba květu, květenství
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_481_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Květ a květenství autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Čeleď hvězdnicovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Typy květenství.
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
Stavba květu Květenství.
Květenství a plodenství
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KVĚTENSTVÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
KREV Anotace: tento VM slouží jako podpora výuky učitele, seznámení se s funkcí, složením krve a krevními skupinami Výstup: VY_52_INOVACE_P ř Výukový.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Pohlavní orgány Květ a květenství
Vegetativní orgány Stonek
KVĚTENSTVÍ JEDNODUCHÁ - hroznovitá - vrcholičnatá
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_ opakování_květenství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výstup: VY_52_INOVACE_CH.9.21
List a květ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
Stavba a znaky květu, květenství
AUTOR: Lenka Hrnčířová
10. KVĚTENSTVÍ květenství je soubor květů v charakteristickém uspořádání, stálém pro daný taxon – po odkvětu a dozrání plodů se z květenství stává plodenství.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí Výstup: VY_52_INOVACE_Př.6.26   Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ VÝUKA V ZŠ KOVÁŘOV  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1035 Šablona: Přírodní vědy Sada: 1A Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis KVĚTENSTVÍ Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí Autor: Mgr. Marcela Timoranská Škola: ZŠ Kovářov, okres Písek

květenství = seskupení drobných květů do souborů nápadnější pro opylovače

postranní stonky nepřerůstají stonek hlavní druhy květenství 1. hroznovitá postranní stonky nepřerůstají stonek hlavní rozkvétají ze zdola nahoru nebo od kraje do středu 2. vrcholičnatá postranní stonky přerůstají stonek hlavní rozkvétají opačně než hroznovitá

Jednoduchá květenství

palice hlávka

jehněda klas

okolík hrozen

Složená květenství

složený okolík okolíček obaly obalíčky

úbor trubkový květ jazykový květ květní lůžko zákrov

POUŽITÉ ZDROJE: Scientia ČABRADOVÁ, Věra, et al. Přírodopis 7. Plzeň : Fraus, 2005. Květenství, s. 128. ŠVECOVÁ, Milada; TOBĚRNÁ, Věra. Botanika 2. Praha : Nakladatelství České geografické společnosti, 1998. Květenství, s. 63. Scientia