Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Vznik střídavého proudu
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Nadpis do sešitu Transformátory V-2-95.
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník Výpočet práce, účinnost (8.06)
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Elektrické stroje a zařízení
Transformátory.
Co využíváme při nabíjení mobilu
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
TRANSFORMÁTOR.
TRANSFORMÁTORY Téma: Pár obrázků Studijní text
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Transformátor a jeho užití
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Elektromagnetická indukce Transformátor
Princip transformátoru
Označení materiáluVY_32_INOVACE_F_08 Název materiáluDalší součástky s jedním přechodem PN AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník9. PředmětFyzika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 15 TÉMA: Transformátor ČÍSLO PROJEKTU:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII-3.3. TRANSFORMÁTORY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-009
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transformátory Autor: Ing. Tomáš Kałuža VY_32_INOVACE_
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Transformátor TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Transformátor zařízení, které zvyšuje nebo snižuje střídavé
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník Transformátor (9.06) Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/11.0162 Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454, Frýdek-Místek 30. 6. 2010 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.

TRANSFORMÁTOR 9.06 Učivo: Transformátor

Transformátor se skládá - ze dvou cívek s různým počtem závitů ….. N2 , N1 - z paramagnetického jádra do primárního obvodu je přiváděno vstupní napětí….. U1 ze sekundárního obvodu je odváděno výstupní napětí….. U2

Transformátor

Schéma N2…počet závitů sekundární cívky U1 …vstupní napětí (V) N1 …počet závitů primární cívky N2…počet závitů sekundární cívky U1 …vstupní napětí (V) U2…výstupní napětí (V)

Transformátor je zařízení, které na principu elektromagnetické indukce mění hodnotu napětí. Transformační poměr je číslo, které udává, jak se změní hodnota napětí …označení….p

Transformační poměr N1 …počet závitů primární cívky N2…počet závitů sekundární cívky U1 …vstupní napětí…V U2…výstupní napětí…V

Může nastat TRANFORMACE NAHORU N2 > N1 U2 > U1 p > 1 například: N2 = 600 N1 = 300 TRANSFORMACE DOLŮ N2 < N1 U2 < U1 p < 1 například: N2 = 500 N1 = 1 500

Závěr Pro transformaci napětí platí Tento vztah se používá pro výpočet vstupního nebo výstupního napětí, pro výpočet počtu závitů cívek.

Zopakuj si: K čemu se používá transformátor? Z jakých součástek sestavíš transformátor? Nakresli značku transformátoru a zapojení transformátoru. Co udává transformační poměr? Co je transformace nahoru a transformace dolů?

Zdroje informací Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, doc. ing. Ivan Štoll, CSc., doc. RNDr. Miroslav Svoboda, CSc., doc. RNDr Marek Wolf, CSc. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Praha: Prometheus, spol.s r. o., 2002. ISBN 80 – 7196 – 193 – 0. Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, doc. ing. Ivan Štoll, CSc. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 1996. ISBN 80 – 7196 -032 - 2 Odborná skupina pro terminologii Fyzikální pedagogické sekce jednoty československých matematiků a fyziků – kolektiv autorů. Slovník školské fyziky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 14 – 646 - 88. Dr. František Běloun, dr. Marta Chytilová, CSc., dr. Růžena Kolářová, CSc., dr. Milan Petera, ing. Jan Vojtík. Tabulky pro základní školu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. 14 – 060 - 89. www.google.cz

Tento výstup vznikl v rámci projektu FM - Education financovaného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost