Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_ObP.1.08 Reklamace zboží u dodavatele Vytvořeno: Ověřeno: Třída:PRO2, ŘU2, PV1, PRO1
Reklamace zboží u dodavatele Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Obchodní provoz Ročník:1., 2. Autor:Yvona Baboráková Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:reklamace u dodavatele, záruční lhůta, reklamační list Anotace: Materiál je určen k seznámení se zásadami a postupy při reklamaci u dodavatele.
Reklamace zboží u dodavatele Jakmile se při přejímce zjistí množstevní, kvalitativní nebo cenové nesrovnalosti, uplatní vedoucí prodejny právo ______________. Reklamace je písemné sdělení odběratele dodavateli, že dodávka zboží je vadná – s uvedením všech zjištěných vad.
Záruční lhůta Nároky z vad je možné uplatňovat nejpozději do dvou let od doby dodání zboží. U vad, na které se vztahuje záruka za jakost, platí místo této lhůty záruční doba /záruka za jakost zboží - zboží si v této záruční době zachová smluvené vlastnosti. O zjištěných vadách zboží je vedoucí prodejny povinen podat zprávu dodavateli.
Na veškeré vady zjištěné při odběru i při přejímce vystavuje prodejna doklad – reklamační list: jakmile zjistí chybu v dodávce, přizve dodavatele nebo jeho zástupce sepíše zápis, který podepíše – a to opět pokud je to možné za přítomnosti dodavatele odebere vzorky chybného nebo jinak narušeného zboží vadné výrobky nebo část dodávky až do vyřízení reklamace uloží odděleně
Způsoby vyřízení reklamace Prodejna může požadovat: odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou opravitelné odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží vadné dodání chybějícího zboží přiměřenou slevu z kupní ceny vrácení peněz, a tím odstoupení od sjednané smlouvy Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, jestliže vady včas neoznámil prodávajícímu. Ve smlouvě může být sjednána i tzv. smluvní pokuta, kterou kupující uplatňuje v případě nedodržení smluvních podmínek.
Reklamační list Vzor na flasch
Kontrolní otázky 1. Vysvětlete pojem reklamace. 2.Co může prodejna v rámci reklamace požadovat? 3.Co je to záruční lhůta?
Správné odpovědi 1. Písemné sdělení odběratele dodavateli, že dodávka zboží je vadná 2. Odstranění vad opravou zboží, dodání náhradního zboží za zboží vadné nebo chybějícího zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny, vrácení peněz, tedy odstoupení od sjednané smlouvy 3. Doba, ve které si zboží zachová smluvené vlastnosti.
Použité zdroje htp:// sovapo.wbs.cz/1-P-OCL-Obchodni-operace-v- prodejne.html NOVOTNÝ, Mojmír. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště. 1.vyd.Fortuna, 2003, ISBN vzory-ke-staze... Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.