Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno, Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ZCR-03 Tematický celek (sada): Zeměpis CR Evropy Téma (název) materiálu: Selektivní předpoklady rozvoje CR Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník / Obor studia: 1. / obor cestovní ruch Autor / datum vytvoření: Mgr. Petra Těšitelová/ Anotace: Výukový materiál je určený k výkladu nové látky na téma: selektivní předpoklady rozvoje CR Metodický pokyn: Prezentace je určena k promítání v hodině nebo samostudiu
Člení se na: 1. objektivní předpoklady 2. subjektivní předpoklady
Objektivní předpoklady Patří mezi ně především: politická a bezpečnostní stabilita oblasti ekonomická a životní úroveň jejich obyvatel stav životního prostředí
Subjektivní předpoklady Ovlivňují rozhodování lidí o účasti na CR Účast na CR závisí na: příslušnosti k sociální a profesní skupině rodinných poměrech psychologických faktorech
Subjektivní předpoklady Často hraje roli také: módnost návštěvy určité oblasti vliv reklamy propagace CK znalost cizích jazyků
Kdo patří mezi účastníky CR příslušníci vyspělých států lidé ekonomicky činní studenti a důchodci
Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje HOLEČEK, Milan; MARIOT, Peter; STŘÍDA, Miroslav. Zeměpis cestovního ruchu. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o., 2005, ISBN X.