Fractal geometry. Lewis Richardson, Seacoast line length.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANDELBROTOVA MNOŽINA Jan Vratislav. Mandelbrotova množina.
Advertisements

Fraktálová geometrie.
Počítačová grafika III – Sekvence s nízkou diskrepancí a metody quasi-Monte Carlo Jaroslav Křivánek, MFF UK
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
0 / 1X36DSA 2005The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log.
OSNOVA: a) Příkazy pro větvení b) Příkazy pro cykly c) Příkazy pro řízení přenosu d) Příklad Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Prostorové dotazy. Buffer = obalová zóna Input Features = vstupní vrstva Output Feature Class = nově vytvořená třída s výsledky (Shapefile) Distance.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Juliovy množiny 1.
Počítačová grafika a CAD 2
Definice fraktální (vnitřní) dimenze a její aplikace v databázích
FRAKTÁLY.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL A ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ
Prostorové dotazy.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Creating Formulas Prepared by : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Scissor Jack (Nůžkový zvedák)
Anotace: Prezentace v anglickém jazyce o Londýně včetně obrázků a otázek pro žáky
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Grammars and languages Hybrid and uncertain systems.
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Statistická analýza dat
Počítačové zobrazování fraktálních množin
Počítačové zobrazování
E COSYSTEMS Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Fraktální geometrie.
1 Split Delivery Problem Jan Pelikán, Jan Fábry, Václav Kořenář University of Economics Prague Split Delivery Problem Jan Pelikán, Jan Fábry, Václav Kořenář.
PRIMA 2014 REPRODUCTION Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
Tutorial: Engineering technology Topic: Marking of welds on drawings Prepared by: Ing. Josef Martinák st. Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Prague is the capital and largest city of the Czech Republic The city is home to about 1.3 million people Flag of Czech Republic.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
B AT SOUBORY Jednoduché skripty ve Windows. O PAKOVÁNÍ PŘÍKAZU OPAKUJ. off for /L %i in ( ) do ( echo *** echo %i echo *** ) Zápis: Opakuj.
F RAKTÁLY Pavel Stránský Science to Go! Městská knihovna Praha13. říjen 2015 Ústav částicové a jaderné fyziky Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kruh – popis, praktické využití Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hydrology II Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření
Fraktály.
BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Natural Resources Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření
FRAKTÁLY Fyzikální seminář FJFI ČVUT v Praze Jiří Minarčík
Fraktální geometrie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Počítačová grafika a CAD 2
Juliovy množiny 1.
Juliovy množiny 1.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_01_Versailes_zh2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Zdena.
Fraktální geometrie.
Statistical Business architectures and metadata management
Translation 09/04 Sára a Julie prozkoumávají Řecko. Sarah and Julie are exploring Greece. Jestli se budou plavit kolem ostrovů, If they sail around the.
Juliovy množiny.
Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n2), Θ(n·log2(n)), …
Petr Michálek Datum konání:
Počítačové zobrazování fraktálních množin
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Transkript prezentace:

Fractal geometry

Lewis Richardson, Seacoast line length

East seacoast 10 km 11 x 1km

East seacoast Seacoast line length k.n(k) lim k→0 k.n(k) = D

Weat seacoast

West seacoast lim k→0 k.n(k) =∞

Self-similarity

Koch snowflake Niels Fabian Helge von Koch ( – Stockholm)

Length of Koch snowflake 3 4/3 * 3 = 4 4/3*4/3*3 = 5,33 (4/3) 3 *3=7,11 (4/3) n *3 →∞

Sierpinski carpet

Area of Sierpinski carpet Hole area 1/9 8/9 * 1/9 (8/9) 2 * 1/9 (8/9) n * 1/9 Suma 1/9 * ∑(8/9) i = 1 Area of the carpet = 1 – hole area = 0

Menger sponge

Natural fractals

Natural self-similarity

Mathematical definition Fractal is a shape with Hausdorf dimension different of geometrical dimension

Non-fractal shapes Refining the gauge s-times The number of segments increase s D – times D is geometrical dimension

Dimension of Koch snowflake Koch curve –3 x refining => 4 x length –s = 3 => N = 4 –D = logN/logs = log4/log3 =

Other Hausdorf dimensions Sierpinski carpet 1,58 Menger sponge 2,72 Pean curve 2 Sea coastline 1,02 – 1,25

Polynomical fractals Polynomical recursive formula –K n+1 = f(k n ) The sequence depending on the origin k 0 –Coverges –Diverges –Oscillates

Mandelbrot set

Part of complex plane z 0 = 0, z n+1 = z n 2 + c If for given c the sequence –Converges  c is in Mandelbrot set –Diverges  c is not in Mandelbrot set –Oscillates  c is in Mandelbrot set

Examples CZ0Z0 Z1Z1 Z2Z2 Z3Z3 Z4Z i0,0 Conv In M.S. 1+0i0,01,02,05,026,0Div. Not in M.S. -1+0i0,0-1,00,0-1,00,0Osc. In M.S. -2+0i0,0-2,0 Conv. In M.S. -2, i 0,0……Div. Not in M.S.

Mandelbrot set

Juliovy množiny

Juliova množina pro dané komplexní číslo c Pro každý bod komplexní roviny z počítám z 0 = z Z n+1 = z n 2 + c (stejný vzorec jako u Mandelbrotovy množiny) Pokud posloupnost z n nejde do nekonečna, je bod z prvkem Juliovy množiny pro číslo c, Tuto množinu značíme J c

Pozorování Juliova množina J c vypadá v okolí bodu 0 podobně jako Mandelbrotova množina v okolí bodu c Pro body c uvnitř Mandelbrotovy množiny je (0,0) prvkem Juliovy množiny J c a Juliova množina J c souvislá Pro body c vně Mandelbrotovy množiny je Juliova množina J c nesouvislá, popřípadě prázdná.

Pozorování Pro body c „hodně uvnitř“ Mandelbrotovy množiny je Juliova množina J c nezajímavý souvislý útvar.

Pozorování Pro body c „hodně vně“ Mandelbrotovy množiny tvoří Juliovu množinu J c několik izolovaných bodů

Pozorování „Nejzajímavější“ Juliovy množiny vzniknou z bodů, které leží poblíž hranice Mandelbrotovy množiny, ať již zevnitř

Nebo zvenku