Rovnice se zlomky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Tvorba výrazů s proměnnou
Druhá mocnina dvojčlenu
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Rozdíl druhých mocnin.
Rovnice se závorkami.
Určení hodnoty číselného výrazu
Tvorba číselných výrazů
Násobení mnohočlenů.
Násobení, dělení mocnin
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Sčítání, odčítání mocnin
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
dy,ty,ny – di, ti, ni opakování
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kyselinách Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Porovná vlastnosti a použití.
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
CHEMICKÉ REAKCE A ROVNICE
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Elektronická učebnice - II
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Sloh - pohádky Hádej pohádku
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_03 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení soustav lineárních rovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT M 5.R. Jednotky času
ICT M 5.R. Jednotky času Anotace: : Prezentace obsahuje učivo Jednotky času v reálných situacích a příklady k procvičování. Prezentace je prezentována.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Umocňování mocnin.
Stavba těla živočichů Savci
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Násobení a dělení lomených výrazů
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Procvičování porovnávání a sčítání zlomků
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Výrazy-algebraické vzorce
Transkript prezentace:

Rovnice se zlomky

Řeš rovnice a proveď zkoušku 1. 𝟏 𝟑 x = 87 2. 2 – 𝒚 𝟐 = 2y – 7 3. 𝟐 𝟓 + x = 𝟕 𝟏𝟓 z – 𝟐 𝟕 = 𝟏 𝟐 1 – 𝒂 𝟐 + 𝒂 𝟑 – 𝒂 𝟒 = a – 𝟓 𝟏𝟐 6. 𝒙 𝟎,𝟓 – 𝟏 𝟎,𝟐 = 𝒙 𝟎,𝟐 – 𝒙 𝟎,𝟒

Výsledky: 1. x = 261 2. y = 3,6 x = 1 15 z = 11 14 a = 1 6. x = - 10

Řeš rovnice a proveď zkoušku 𝟏 𝟒 x + 𝟏 𝟓 x = 𝟏 𝟑 x + 𝟕 𝟐 𝟑 𝟒 x – 𝟓 𝟔 x = 𝟑 𝟖 x + 5,5 𝒙 𝟐 – 𝟑 𝟓 x = 𝟏 𝟒 (x – 7) 𝟓 𝟒 x – 𝟒 𝟑 x = 𝟓 𝟔 (3 + 𝒙 𝟓 ) 6 𝟓 𝟔 x – 7 𝟑 𝟓 x = 𝟐 𝟏𝟓 (5 – 𝟑 𝟒 x ) 4 𝟑 𝟖 x – 5 𝟏 𝟔 x = 𝟐 𝟑 (15 – 𝒙 𝟒 )

Výsledky: x = 30 x = - 12 x = 5 x = - 10 x = - 1 x = - 16

Řeš rovnice a proveď zkoušku 𝟓+𝒙 𝟑 = 4 𝟖−𝟑𝒛 𝟑 = 8 𝒔−𝟓 𝟒 = 𝒔 −𝟑 𝟐 𝒕−𝟕 𝟗 = 𝒕 −𝟐 𝟔 𝒚+𝟑 𝟒 – 𝒚 −𝟓 𝟑 = 2 𝒚−𝟒 𝟖 – 𝒚+𝟓 𝟏𝟎 = – 1

Výsledky: x = 7 z = – 8 s = 1 t = – 8 y = 5 y = 0

Řeš rovnice a proveď zkoušku 1. 𝟓𝒙− 𝟑 𝟐 – 𝟏 −𝟕𝒙 𝟑 = 4x – 1 2. 𝟑𝒙 +𝟕 𝟓 – 𝟖 −𝒙 𝟑 = x – 1 𝟑𝒙−𝟖 𝟔 – 𝟔 −𝟑𝒙 𝟓 = x - 𝟓 𝟐 𝟐−𝟓𝒙 𝟐 – 𝟑 − 𝟕𝒙 𝟓 = 1 – 𝒙+𝟔 𝟏𝟎 𝟔 + 𝟕𝒙 𝟑 – 𝟓𝒙 − 𝟑 𝟔 = 2 – 𝒙+𝟑 𝟐 𝟐𝒙 −𝟓 𝟔 + 𝒙+𝟑 𝟒 = 𝟑−𝒙 𝟑 – 𝟔 − 𝟕𝒙 𝟖

Výsledky: x = 1 x = – 4 x = 𝟏 𝟑 x = 0 x = – 1 x = 8

Řeš rovnice a proveď zkoušku 𝟑(𝒂−𝟐) 𝟐 – 𝟏 𝟏𝟐 = 𝟓(𝒂−𝟏) 𝟒 + 𝟐𝒂 −𝟑 𝟑 𝟑 𝟒 (2x – 5 ) – 𝒙 𝟑 – 𝟏 𝟐𝟎 = 𝟒(𝟑𝒙 −𝟐) 𝟓 – 𝟐 𝟑 (5x – 3) 𝟑(𝒕 −𝟏) 𝟒 – 𝟐 𝟑 (2t – 1) = 2 – 𝟓(𝒕+𝟏) 𝟔 6 𝟓 𝟔 x - 7 𝟑 𝟓 x = 𝟐 𝟏𝟓 ( 5 - 𝟑 𝟒 x) 4 𝟑 𝟖 x - 5 𝟏 𝟔 x = 𝟐 𝟑 ( 15 - 𝒙 𝟒 )

Výsledky: - 2 2 5 -1 - 16

Počet řešení lineárních rovnic 7x – 2(4x – 3) = 6 – x 8x – 4(3x – 4) = 15 – 4x 6 – 5[8 + 2(3x – 1)] = – 6(4 + 5x) 12 – 8[3x – 5x(2 – x)] = 8x(7 – 5x) 5 𝟐 𝟑 (3 – 𝒔 𝟐 )= 𝟏 𝟑 (6 – s) 𝟒 𝟑 (5 – 𝒔 𝟖 )= 𝟏 𝟐 (5 – 𝒔 𝟑 ) 𝒚 −𝟒 𝟖 – 𝒚+𝟓 𝟏𝟎 = – 1 𝟑𝒛+𝟕 𝟑 – 𝟓+𝟐𝒛 𝟐 = 1

Výsledky: lib.reálné číslo Nemá řešení y = 0

Zdroje: RNDr. Ivan Bušek, PhDr.Vlastimil Macháček, Bohumil Kotlík, Milena Tichá – Sbírka úloh z matematiky pro 8.ročník základní školy, SPN 1992, ISBN 80-04-26090-X Prom. pedagog Josef Trejbal, PaeDr. Eva Kučinová, Mgr. Fantišek Vintera – Sbírka úloh z matematiky II pro 8. A 9.ročník ZŠ, SPN , r. 2000, ISBN 80- 7235-111-7

Označení výukového materiálu: VY_32_INOVACE_ICT 2.3 M18 Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák umí řešit rovnice se zlomky. Provede zkoušku. Rozhodne o počtu řešení lin. Rovnic. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Rovnice s jednou neznámou, zlomky, počet řešení. Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 12-15 let / 8. ročník