Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: 21. 2. 2013 Cílový ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Sjednocování Itálie po roce 1849
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
České stavovské povstání
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Sjednocení Itálie a Německa Nové státy na mapě Evropy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
RENESANCE A HUMANISMUS
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Sjednocení Itálie jediný samostatný stát na Apeninském poloostrově bylo: SI patřila: JI patřila: Střední Itálie patřila: Sardinie si našla spojence proti.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Nerostné suroviny Evropy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
NÁSTUP HABSBURKŮ NA ČESKÝ TRŮN
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Výškové stupně rostlinstva
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_454.
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Ustanovení Italského království
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
Petr Půček Adam Paleček
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/1 Anotace: Poloha Evropy – žák ukáže hranice Evropy, pojmenuje a nalezne poloostrovy a ostrovy Autor: Mgr. Lubomír.
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Dějiny významných států v Evropě i ve světě
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
ICT M 5.R. Jednotky času
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Smyslová ústrojí člověka
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Evropa – Pojmy jižní Evropy
Evropa – Pojmy k severní Evropě
Pokus o sjednocení Itálie. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola
SJEDNOCENÍ ITÁLIE.
Sjednocení Itálie. Sjednocení Itálie Výchozí situace roztříštěnost – brzda hospodářského rozvoje sever - vláda rak. Habsburků střed –papežský stát.
Název a číslo materiálu:
Sjednocení Itálie. Sjednocení Itálie Kdy došlo k prvním pokusům o sjednocení Německa a Itálie? Během revoluce S jakým výsledkem? Sjednocení se.
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.

 Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A SPOLEČNOST – D, VkO  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Novověk  Téma: Sjednocení Itálie  Metodický list/anotace: Prezentace je určena k výkladu a doplnění učiva, jako podklad pro zápis žáků a opakování probrané látky.  Jazyk:čeština  Očekávaný výstup: Žák popíše politickou situaci na Apeninském poloostrově v polovině 19. století a uvede hlavní osobnosti, které se zasloužily o sjednocení Itálie.  Speciální vzdělávací potřeby: žádné  Druh učebního materiálu: prezentace  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň  Typická věková skupina:

1. Kdo ovládal severní část Itálie? 2. Z jakých částí se skládalo tzv. Sardinské království? 3. Ve které části Itálie se nacházel církevní stát? 4. Na jihu Itálie se nacházelo království?

1. Rakousko 2. Piemont a Sardinie 3. Střed Itálie 4. Království Obojí Sicílie

Po revoluci 1848 – 1849 Itálie zůstala rozdrobená překážka dalšímu rozvoji. 1.

 1 ) Sever ovládán Rakouskem + Sardinie a Piemont – vyspělý, průmyslový, domácí dynastie  2) Střed – Církevní stát  3) Jih - Neapolsko, Sicílie (zaostalý, agrární)

 O sjednocení se zasloužili:

MMinisterský předseda Sardinského království. SSnažil se osvobodit severní Itálii od Rakouska. 2.

VV jižní Itálii - revoluční lidové hnutí. VVedl boje proti Rakousku a Francii. DDobyl jih Itálie – spojeny se Sardinským královstvím, tím sjednocena většina Itálie. 3.

PPrvní italský král. 4.

1. Jak vypadala Itálie kolem poloviny 19. století? 2. Jaké byly rozdíly mezi italským severem a jihem? 3. Kdo byl významnou postavou sjednocení severu Itálie? 4. Který slavný revolucionář sjednotil jižní Itálii a dovršil sjednocení celé Itálie? 5. Kdo se stal prvním italským králem?

1. Rozdrobená, sever ovládalo Rakousko, střed = papežský stát, na jihu království obojí Sicílie (vliv Francie), jediná domácí dynastie – Sardinské království. 2. Sever = průmysl, jih = zemědělství. 3. Camilio Cavour (ministerský předseda sardinského království). 4. Giuseppe Garibaldi. 5. Viktor Emanuel II.

M onografie  Hlavačka, M. Dějepis pro 8. ročník základní školy. 2. vydání. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, spol. s. r. o., ISBN s  Mandelová, H., et al. Novověk II. – dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Dotisk 1. vydání. Praha: Kartografie, ISBN Obrázky 1. Obrázek 1.: Mozzan. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: Obrázek 2.: File Upload Bot (Eloquence). [online]. Volné dílo dostupné na www: Obrázek 3.: Hellisp. [online]. Volné dílo dostupné na www: Obrázek 4.: Captain panda. [online]. Volné dílo dostupné na www: