Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Jednotky času 5. ročník
Jednotky času Zopakuj si násobky čísla 60. 0, 60, 120, …………… = = = = = = = = = = = =
1 min = 60 s 1h = 60 min = 3600 s 1den = 24 h
120 min = h 540 min = h 180 min =h 5 h = min 10 h =min 2h = min 5 min = s 15 min = s 7 min = s 30 min = s
5h = min 360 s = min 5min 10s = s 12 min = s 2h 20min = min 720 s = min 3dny 5h = h 10 min 25s = s 4 min 30s = s 7h = min 4h = s 3min20s = s 5dní = h 1 den = s 12h 12min = min 5h 30min = min
Kolik hodin má týden? Kolik dní má září? Kolik hodin má září? Kolik hodin mají jarní prázdniny? Kolik hodin má štědrý den? Kolik minut má jeden den? Kolik minut má 5 dní? Kolik minut má jeden týden? Kolik minut trvá hodina matematiky? Kolik minut je půl hodiny, čtvrt hodiny, tři čtvrtě hodiny?
Autobus vyjíždí z Rožmitálu v 6 h 50 min a v Praze je v 8 h 30 min. Kolik minut trvá cesta? V: ……………………………………….. O: ………………………………………. Cesta autobusem z Prahy do Bratislavy trvá 5 h 30 min. V kolik hodin bude autobus v Bratislavě, když z Prahy vyjede v 8 h 15 min. V: ……………………………………………………………………. O: …………………………………………………………………….
Roman jde do kina od půl šesté na film, který trvá 1h 45 min. Stihne autobus v 19 h 10 min, když je zastávka před kinem? V: …………………………………………………………….. O: …………………………………………………………….. Honza přijel domů v půl 2, mladší sestra Adélka přišla půl hodiny po něm. Maminka se vrátila ještě až za 1 h po Adélce a tatínek přišel až tři čtvrtě hodiny po mamince. V kolik přišel tatínek? V: …………………………………………. O: ………………………………………….
Doplň: 1 4 h =min 3 4 h = min 1 6 h = min 1 10 min = s 4 10 min = s 2 3 min = s 1 4 dne = h 3 4 dne = h 2 6 dne = h
Jednotky času – matematika 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (