INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLOVKY, POZDRAVY, NÁRODNOSTI
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
EXPRESAR GUSTOS Los PRONOMBRES del OBJETO INDIRECTO
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
sloveso BÝT ve španělštině
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Presente de ESTAR + GERUNDIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
El verbo estar Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Alojamiento Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Presente de subjuntivo Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS IRREGULARES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu.
Funkční styl rétorický
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Ir de vacaciones Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
El verbo hay Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
El verbo ser Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Préterito perfecto compuesto
Souslednost časová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
IMPERFECTO x INDEFINIDO
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785. Provozuje.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
TEXTO 3. MARKETING Los trucos que nos hacen comprar 1)RESPONDA LAS PREGUNTAS. 1.¿Con qué motivo se distribuyen los productos en un supermercado en cierto.
Pretérito indefinido e imperfecto Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Los pronombres del objeto directo
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_348.ŠPJ.34 Sloveso GUSTAR - prezentace.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_351.ŠPJ.34 ¿Qué hora es ?- prezentace.
Formación de SUBJUNTIVO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
IMPERATIVO POSITIVO Y NEGATIVO. AnotaceIMPERATIVO Klíčová slovaimperativo, habla, no comas, tú, negativo PředmětŠpanělský jazyk AutorMgr. Eva Šimonková.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES 1
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
SLOVESA SE ZMĚNOU KMENOVÉ SAMOHLÁSKY
FRASES HECHAS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
IMPERFEKTUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
Tareas domésticas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Vysoké učení technické v Brně
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Slovesa SER a ESTAR, slovesný tvar HAY
Buscando empleo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Pretérito indefinido Jednoduchý minulý čas (dokonavý) Vyjadřuje děje, které v minulosti proběhly a skončily: ¿Qué hiciste ayer? Anoche cené con Ricardo. El verano pasado fuimos a Acapulco. Nos gustó mucho. Vyjadřuje sled událostí: Se levantó, se duchó, desayunó y se fue al trabajo.

Pretérito indefinido Marcadores temporales (vymezení času) Ayer Anteayer Anoche El otro día (nedávno, minule) Hace … días / semanas / meses / años La semana pasada El mes / el año pasado

Verbos regulares CEN -ARCOM -ERVIV -IR yo cen -écom -í viv -í tú cen -astecom -isteviv -iste él /ella/Ud. cen -ócom -ió viv -ió nosotros cen -amoscom -imosviv -imos vosotros cen -asteiscom -isteisviv -isteis ellos /Uds. cen -aroncom -ieronviv -ieron

Conversación Ayer fui al médico, descancé, vi un partido de fútbol en la televisión ¿Qué hiciste ayer por la tarde?

Formas irregulares Fotokopie – Uso Nivel 1 - cvičení 21 – indefinido Nivel 1 - cvičení 22 – indefinido * perfecto veteca.htm

Pravopis 1. os. pl. sloves -car, -gar, -zar: buscar → busqué, explicar → expliqué pagar → pagué, llegar → llegué cruzar → crucé, empezar → empecé Slovesa ser a ir mají shodné tvary: fui, fuiste... Sloveso irse (odejít): me fui, te fuiste … Sloveso haber - 3. os. sg.: hubo Sloveso hacer – hice, hiciste, hizo

Pravopis 3. os. sg. a pl.: Seguir (i) – seguí, siguió, seguimos, siguieron Preferir (ie, i) – preferí, prefirió, prefirieron Dormir (ue, u) – dormí, durmió, durmieron Leer – leí, leyó, leímos, leyeron

Ejercicio 1 Ayer ( él, comenzar) a las ocho. El lunes (tú,volver) bastante tarde. Hace dos años (yo, estar) en Canadá. El sábado (nosotros, hacer) la compra para toda la semana. nacer) Cervantes Saavedra (nacer) en Alcalá de Henares en Diego Velázquez (pintar) „Las Meninas“ en 1656.

Ejercicio 2 Vzor: Todos los días estudio. - Ayer estudié. escucho las noticias - veo el telediario - compro pan y leche – salgo de casa temprano – vuelvo tarde – tengo dolor de cabeza – cierro con llave – almuerzo a las dos – juego con los chicos – me acuesto a las diez. Enciende la calefacción – desayuna conmigo – pierde alguna cosa – tiene mala suerte – hace traducciones – se sienta a mi lado – da una clase de español

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tato výuková prezentace byla pořízena z finančních prostředků hrazených Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky.