Podstatná jména rodu mužského

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Slovesa, osoba, číslo, čas
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Podstatná jména, pád, číslo, rod a vzor
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
Členění textu, odstavce, osnova
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Shoda přísudku s podmětem
Podmiňovací způsob, slovesa: osoba, číslo, způsob, čas
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Shoda přísudku s podmětem
Přídavná jména tvrdá, měkká, přivlastňovací
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Písemné násobení s nulou v činiteli
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Podstatná jména rodu ženského Anotace: Podtrhni v textu (příloha Word) podstatná jména rodu ženského. Kontrola správnosti. Vypiš do tabulky podstatná jména.
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
Anotace : ICT ČJ podstatná jména II. - 4.ročník
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek
Podstatná jména Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Nauka o slově, předpony, přípony
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
ICT ČJ podstatná jména I. - 4.ročník
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Části obličeje Anotace: Zopakování slovní zásoby. Pomocí doplňování písmen do tabulky zjistí nová slovíčka, jejich význam pak hledají v anglicko-českém.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Vzory podstatných jmen rodu ženského, žena, růže Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4., 5. ročník Šablona.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.31 Anotace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15 _Vzory podstatných jmen rodu středního, město, moře Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4.,5. ročník.
Transkript prezentace:

Podstatná jména rodu mužského VY_32_INOVACE_Čj-G4.,5.07 Podstatná jména rodu mužského Anotace: V textu (příloha Word) podtrhnou podstatná jména. Kontrola správnosti. Do tabulky vypíší podstatná jména a určují pád, číslo, rod a vzor. Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Čtvrtý ročník základní školy

„Když chceš vidět dál, vylez si na vršek stromu.“ Podtrhni v textu podstatná jména. MOUDRÝ VÝR „Kmotře výre,“ povídá pidimužík, „ty jsi takový mudrc, poraď mi, co mám dělat, abych byl veliký a viděl dál.“ „Když chceš vidět dál, vylez si na vršek stromu.“ „To mě nenapadlo,“ povídá pidimužík. „Tak vidíš. Nepotřebujeme větší tělo, ale větší rozum. Kdo má rozum, je vždycky dost veliký.“ U podstatných jmen urči pád, číslo, rod a vzor. pád číslo rod vzor kmotře stromu výre pidimužík tělo mudrc rozum vršek 5. j. m. pán 2. j. m. hrad 1. j. m. pán 5. j. m. pán 1. j. m. pán 4. j. s. město 1. j. m. muž 4. j. m. hrad 4. j. m. hrad 4. j. m. hrad

Použitá literatura: Český jazyk pro 4. ročník ZŠ, V. Styblík, SPN, 1998