6.1 Žahavci, ploštěnci, kroužkovci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Advertisements

3.1 Jednobuněčné organismy
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Živočichové rybníka Žahavci.
Mnohobuněční živočichové Obr.1
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
5.1 Částicové složení látek, prvky, PSP.
5.1 Řasy a lišejníky lišejníky řasy
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
60.1 Základy mikroskopování
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
9.1 Vím, kdo jsou pavoukovci
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Elektronická učebnice - II
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - II
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci.
Elektronická učebnice - II
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
14.1 Vím, co jsou kyseliny. Výroba kyselin je náročná.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Elektronická učebnice - II
Mnohobuněčné organismy
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Elektronická učebnice - II
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

6.1 Žahavci, ploštěnci, kroužkovci Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.1 Žahavci, ploštěnci, kroužkovci Uměli byste pojmenovat živočichy na obrázcích a správně je zařadit? Žížala obecná Kroužkovci Medúzy Žahavci Ploštěnka Ploštěnci Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Petra Křivánková

6.2 Co už víš o těchto organismech? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.2 Co už víš o těchto organismech? Kde žijí organismy na obrázcích a co o nich víte? žížala obecná – žije v zemi, provzdušňuje půdu medúza – žije v moři, má žahavé buňky

6.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Regenerace – schopnost obnovovat části těla při ztrátě Hemoglobin – červené krevní barvivo Smyslové buňky – umožňují vypátrat potravu, jsou v hlavové části Hermafrodit – obojetník, nese samčí i samičí pohlaví Typy nervové soustavy Kokon – chrání oplozená vajíčka, žížala ho ukládá do půdy rozptýlená provazcovitá

6.4 Co si řekneme nového? Žahavci vodní mnohobuněční živočichové Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.4 Co si řekneme nového? Žahavci vodní mnohobuněční živočichové mají žahavé buňky, které slouží k ochromení kořisti nervová soustava rozptýlená jsou to dravci, potravu přijímají a vyvrhují jedním otvorem trávicí dutina – láčka rozmnožování: - nepohlavní (= pučení) - pohlavní Kroužkovci suchozemští i vodní živočichové protáhlé článkované tělo pohyb – smršťování a ochabování svalů kyslík přijímají ze vzduchu nervová soustava žebříčková hermafroditi - obojetníci opasek – ztloustlé články, uložena vajíčka Ploštěnci predátoři schopni volného pohybu schopni regenerace svalová soustava umožňuje pohyb nervová soustava provazovitá

6.5 Procvičení a příklady Životní cyklus tasemnice Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.5 Procvičení a příklady Životní cyklus tasemnice Víš, jaká jsou stádia vývoje? lidská střeva Přiřaď správné názvy živočichů k obrázkům. mezihostitel dospělá tasemnice medúza ploštěnka koráli vajíčko

6.6 Něco navíc pro šikovné Žahavé buňky – Atoly – Mezihostitel – Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.6 Něco navíc pro šikovné Žahavé buňky – pokud se žahavé buňky podráždí, z buňky je vymrštěno duté vlákno, které se zabodne do těla kořisti a vpraví do ní jed (žahnutí) Atoly – typ ostrova v tropických mořích, z kruhovitého korálového útesu (uhynulí koráli), obklopuje lagunu Mezihostitel – organismus, ve kterém dochází k nepohlavnímu rozmnožování parazita Žahavci – dvě tělní formy Medúza Polyp (plovoucí forma) (přisedlá forma)

6.7 CLIL Turbellaria FLATWORM CNIDARIA – ANNELID Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Biology 6.7 CLIL FLATWORM CNIDARIA – Jellyfish –can be found in every ocean Anthozoa – doesn´t have a medusa stage in its development ANNELID Lumbricum terrestris – useful animal, aerates earth Hirudo medicinalis - was used to remove blood Turbellaria

6.8 Test znalostí 1. Jaký typ nervové soustavy mají žahavci? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 6.8 Test znalostí 1. Jaký typ nervové soustavy mají žahavci? a/ NS rozptýlená b/ NS gangliová c/ NS provazcovitá d/ NS žebříčková 3. Co je regenerace? a/ svalová soustava b/ nemoc, kterou vyvolávají ploštěnci c/ schopnost obnovit ztracené části těla d/ vývojové stádium žahavců 2. Kdo nebo co je hermafrodit? a/ červené krevní barvivo b/ živočich, který má samčí pohlaví c/ tělní stádium ploštěnců d/ obojetník, nese samčí i samičí pohlaví 4. Jaký je význam kroužkovců? a/ jsou součástí potravního řetězce v moři b/ jsou potravou pro prvoky c/ způsobují erozi zemského povrchu d/ provzdušňují půdu Správné odpovědi: a d c Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.9 Použité zdroje, citace http://static.hatterkepek.hu/preview/www/GAndy211/20071018_095018/meduza-018.jpg http://www.stranypotapecske.cz/potapeni/lofoty08.jpg http://www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=1915665 http://www.bhm.hu/%C9rdekess%E9gek/mereg.php http://cs.wikipedia.org/ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1e/Pseudoceros_dimidiatus.jpg/800px-Pseudoceros_dimidiatus.jpg http://www.youtube.com/watch?v=OCOYrHAkjVE&feature=PlayList&p=2A2A46FA8CB4685A&playnext_from=PL&index=0&playnext=1 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Hydra_nematocyst_firing_01.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Flatworm_sex.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Kopf_bewaffneter_Bandwurm-drawing.jpg/258px-Kopf_bewaffneter_Bandwurm-drawing.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Life_cycle.gif http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/Sv%C3%B8mmende_blodigle.JPG/220px-Sv%C3%B8mmende_blodigle.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/Chrysaora_quinquecirrha.JPG/200px-Chrysaora_quinquecirrha.JPG Obrázky z databáze klipart

6.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 02 – 06/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 6.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 02 – 06/2011 Ročník 6. ročník Klíčová slova Žahavci, ploštěnci, kroužkovci, regenerace, hemoglobin, tasemnice Anotace Prezentace popisující žahavce, ploštěnce a kroužkovce, jejich stavbu těla, zástupce, význam.