2.1 Hudební vyjadřovací prostředky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
Elektronická učebnice - I
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
12.1 Dechové hudební nástroje
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
Elektronická učebnice - II
121.1 Dopravní výchova - chodec
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
HudebnÍ KoŘENÍ.
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Elektronická učebnice - II
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Elektronická učebnice - II
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hudební výrazové prostředky
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Italské hudební názvosloví
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

2.1 Hudební vyjadřovací prostředky Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.1 Hudební vyjadřovací prostředky Autor: Eva Šofrová

2.2 Co už víš? nota celá nota čtvrťová nota půlová nota osminová Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 2.2 Co už víš? nota celá nota čtvrťová nota půlová nota osminová pomlka celá pomlka čtvrťová pomlka půlová pomlka osminová

2.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? MELODIE - střídání tónů různé výšky, které jdou za sebou - zaznívá samostatně či je součástí větší skladby - rytmicky uspořádaná melodie tvoří píseň BARVA ,,hlas nástroje´´ liší se podle druhu hud. nástroje a způsobem hry na něj RYTMUS střídání různě dlouhých not, pomlk a úderů je součástí každé melodie rychlost rytmu určuje TEMPO přístroj měřící tempo je METRONOM pp HARMONIE - soulad, souzvuk, souznění noty a tóny se na sebe skládají – vytváří AKORD sled různě po sobě jdoucích akordů DYNAMIKA síla/hlasitost hraných tónů či úderů značíme ji dynamickými značkami

p pp f ff mf < crescendo forte pianisimo crescendo mezzoforte < Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.4 Co si řekneme nového? DYNAMICKÁ ZNAMÉNKA p pp slouží k označení dynamiky v notovém zápisu vychází z italského názvosloví f crescendo forte pp pianissimo /pijanysimo/ velmi slabě P piano /pijáno/ slabě mf mezzoforte /mecoforte/ středně silně f forte /forte/ silně ff fortissimo /fortisimo/ velmi silně < crescendo /krešendo/ zesilovat > decrescendo /dekrešendo/ zeslabovat pianisimo ff crescendo mf < mezzoforte

2.5 Procvičení a příklady DOPLŇ SPRÁVNOU ODPOVĚĎ. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.5 Procvičení a příklady DOPLŇ SPRÁVNOU ODPOVĚĎ. OZNAČ MELODII A HARMONII. MELODIE HARMONIE FORTE Která z ukázek je hraná ve forte (silně) a která je hraná v pianu (slabě)? PIANO

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.6 Něco navíc pro šikovné Jaký nástroj zazní? Jeden nebo skupinka se postaví zády k tabuli a hádá, který nástroj zní.

RHYTHM – RYTMUS TIMBRE – BARVA HLASU Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Music 2.7 CLIL And now some new words  MELODY - MELODIE HARMONY - HARMONIE RHYTHM – RYTMUS TIMBRE – BARVA HLASU

2.8 Test znalostí Co nepatří mezi hudební výrazové prostředky ? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 2.8 Test znalostí Co nepatří mezi hudební výrazové prostředky ? a/ rytmus b/ barva c/ hlasitost d/ notopis 3. Co vytváří melodii? a/ střídání tónů různé výšky po sobě jdoucí b/ písnička c/ střídání různě dlouhých not, pomlk a úderů d/ druh hudebního nástroje 2. Co v dynamice znamená decrescendo? a/ velmi silně b/ docela potichu c) zeslabovat d/ zesilovat 4. Tempo rytmu měří přístroj? a/ tempomat b/ metronom c/ tachometr d/ teploměr Správné odpovědi: d c a b Test na známku

2.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart http://www.youtube.com/watch?v=mGQLXRTl3Z0 (slide č. 5) http://www.youtube.com/watch?v=GD3VsesSBsw (slide č. 5) http://www.youtube.com/watch?v=3eBnlAfvbqE (slide č. 6) http://www.youtube.com/watch?v=CTVraVgzC9U (slide č. 6) http://www.youtube.com/watch?v=c31Kr5t4SbA (slide č. 6) http://www.youtube.com/watch?v=w6KYjytwr1w (slide č. 6) http://www.youtube.com/watch?v=81vLopFB3wI (slide č. 6) http://www.youtube.com/watch?v=HyrkFfn7v-A (slide č. 6)

2.10 Anotace Autor Eva Šofrová Období 01– 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.10 Anotace Autor Eva Šofrová Období 01– 06/2013 Ročník 4. - 7. ročník Klíčová slova Výrazové prostředky, melodie, rytmus, dynamika, harmonie, barva, dynamická znaménka Anotace Prezentace popisující základní složky hudby a jejich význam.