Prvouka – 2. ročník ZŠ „Neživá příroda – Půda“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Prvouka – 2. ročník ZŠ „Neživá příroda – Půda“
Neživá příroda - Půda
Vzniká půda? Nevzniká Ano - zvětráváním 1 2 3 4 5
Jakou má půda barvu? Má různou, podle toho z čeho vznikala Je bezbarvá 1 2 3 4 5
Potřebujeme půdu? Ano Ne 1 2 3 4 5
K čemu nám půda slouží? Jsou v ní kořeny rostlin, žijí v ní živočichové Neslouží k ničemu 1 2 3 4 5
Co půda obsahuje? Zbytky živočichů a rostlin,vodu,vzduch Kameny, sklo 1 2 3 4 5
Co je to humus? Nejúrodnější vrstva tlejícího listí,jehličí a jiných zbytků rostlin a živočichů Je to hnůj 1 2 3 4 5
Co obsahuje velmi úrodná půda? Humus Dostatek vody 1 2 3 4 5
Co čerpají kořeny rostlin z půdy? ..vodu a výživné látky ..nečerpají nic 1 2 3 4 5
Mizí půda z povrchu Země? Nemizí Mizí a nedá se nahradit 1 2 3 4 5
Je půda obsahující humus úrodná? Ano je velmi úrodná Není úrodná 1 2 3 4 5
Chráníme úrodnou půdu? Ano-před neuváženými činy lidí Nechráníme 1 2 3 4 5
Neuváženými činy mohou být: Stanování, opékání vuřtů Vykácení lesů,vyhazování nebezpečných odpadů, stavby,kde je úrodná půda… 1 2 3 4 5
Jak pečujeme o půdu na zahrádce? Kypříme,vytrháváme plevel,hnojíme… Jen ji zaléváme (nic s ní neděláme) 1 2 3 4 5
Co je to poušť? Území, kde jen velmi málo prší Úrodná zemědělská oblast 1 2 3 4 5
Když z povrchu zmizí půda: Nedá se ničím nahradit Lze ji uměle vytvořit 1 2 3 4 5
Téma: Prvouka 2.roč.ZŠ-Neživá příroda-Půda Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3, Internet Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)