ORNAMENT BORDURA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románská kultura 10. – 12. století
Advertisements

Sídliště Dukla - Pardubice
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
PRVNÍ POMOC PŘI ÚRAZU ELEKTRICKÝM PROUDEM
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Pravěké umění Mezolit a neolit.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Vlastivěda - dějepisná část (4. a 5. ročník) Název a číslo učebního.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Secese přelom 19. a 20. století.
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Úvodem chci říct, že keramika je opravdu zábavný a naučný projekt. V keramice je především důležitá trpělivost, zručnost a fantazie (kvůli nápadům na vytvoření).
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
MEZOPOTÁMIE Sumer.
Pravěké umění.
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Česká kultura.
Interpretace dětské a studentské výtvarné práce
LÁTKY A TĚLESA.
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
BRUSKY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
UMĚLECKÝ ŽIVOT V ČESKÝCH ZEMÍCH VE DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
 vznikají z hornin vyvřelých, usazených i přeměněných za vysokých tlaků a teplot  při metamorfóze nedochází k roztavení hornin  nejvyšší možná teplota.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Keramika kultury lidu popelnicových polí Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
První státní útvary na našem území Sámova říše 1. Pravděpodobný rozsah Sámovy říše – označená červeně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Brusné prostředky, tmely a plniče
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zbraně kultury lidu popelnicových polí
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
17) Pracovní náměty, materiály, techniky Výtvarná příprava 1.
SŠ-COPT Uherský Brod Pavel Gabrhel ak. soch. Výtvarná příprava 1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
KELTOVÉ na našem území.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ISOCELL - PRODUKTY Střešní fólie OMEGA Protivětrná izolace.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
UMĚNÍ STOLETÍ Buriánková Terezie.
Lucien Levy – Dhurmer: Eva.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Křivonosková Kateřina
Transkript prezentace:

ORNAMENT BORDURA

ORNAMENT je ozdobný detail, který slouží ke zkrášlení nebo členění předmětů nebo staveb

POJEM Ornament (latinsky ornamentum – výstroj, ozdoba, okrasa)

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY -ZJEDNODUŠENÍ(STYLIZACE) -OPAKOVÁNÍ

MATERIÁL Ornament může být namalován vyškrabán (sgrafitto) vytesán z kamene (reliéf) vyroben ze dřeva, kovu nebo hlíny vtlačen do povrchu materiálu

VZORY ROSTLINNÉ ZVÍŘECÍ INSPIROVANÉ PŘEDMĚTY GEOMETRICKÉ ABSTRAKTNÍ

HISTORIE Ornamenty se používají od nepaměti. Každá civilizace si vytvořila svou vlastní formu nebo modifikovala ornamenty jiných kultur. HISTORIE

ORNAMENT VE VÝTV.UMĚNÍ - SECESE Gustav Klimt Alfons Mucha

LINEÁRNÍ ORNAMENT ORNAMENT USPOŘÁDANÝ DO ŘADY OZDOBNÝ PRUH, LEM BORDURA LINEÁRNÍ ORNAMENT ORNAMENT USPOŘÁDANÝ DO ŘADY OZDOBNÝ PRUH, LEM

UŽITÍ BORDURY

ORNAMENT USPOŘÁDANÝ DO KRUHU MANDALA ORNAMENT USPOŘÁDANÝ DO KRUHU