Severní Afrika Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Téma hodiny: Severní Afrika
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Severní Afrika VY_32_INOVACE_Ze z 2
ASIE Jihozápadní Asie III2-Z7-II-01
SEVERNÍ AFRIKA.
VY_32_INOVACE_4.1.GE2N.09/Mč Jihozápadní Asie.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_03/2/10_ZEMĚPIS
AFRICKÉ REGIONY Státy severní Afriky KONEC
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Hospodářský vzestup Indie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Státy severní Afriky Jarmila Kovářová.
SAHARA a SAHEL.
Hospodářství Afriky Autor: Mgr. Marian Solčanský
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI20 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Zelená revoluce Název školy
Pobřeží Středozemního moře
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI04 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
SEVERNÍ AFRIKA Obr.2 Obr.1. SEVERNÍ AFRIKA Obr.2 Obr.1.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Periferní oblasti V Asie
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
VY_52_INOVACE_03/2/9_ZEMĚPIS
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
VY_52_INOVACE_03/2/6_ZEMĚPIS
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Severní Afrika Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_52_INOVACE_03/2/19_ZEMĚPIS
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Administrativní členění ČR
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Karlovarský kraj Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_52_INOVACE_03/2/18_ZEMĚPIS
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI16 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_52_INOVACE_03/2/11_ZEMĚPIS
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Severní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Severní Afrika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_52_INOVACE_03/2/28_ZEMĚPIS Jižní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Afrika.
VY_32_INOVACE_11_Z_HORKÉ POUŠTĚ
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Pobřeží Středozemního moře
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
Transkript prezentace:

Severní Afrika www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Severní Afrika Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_14 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum 8.10.2012 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia www.zlinskedumy.cz

Vymezení oblasti – doplň podle atlasu Jaké státy sem patří?

Severní Afrika Jsou různé zdroje informací. Dělení dle OSN – tmavě zelené Přesto bych dělení upravil a 2 státy oddělil. Jaké jsou to státy? Západní Sahara a Súdán. Proč? Nemají stejné politické a ekonomické prostředí. Vyjmenuj státy tzv. severní Afriky: Maroko, Alžírsko, Tunisko, Libye, Egypt Obr. 1

Co spojuje tyto státy? - doplň podle atlasu přírodní podmínky islám Arabové kolébky civilizací Arabské jaro

Charakterizuj přírodní podmínky - doplň podle atlasu Nejméně srážek je ve státě:………………… Větší množství srážek je v oblasti………………, díky ………………….. a ………………….. Nacházejí se zde tzv.vádí, což jsou………………. Dezertifikace je především způsobována:…… Hlavním dlouhodobým konfliktním problémem je zde …………..

Charakterizuj přírodní podmínky - odpovědi Nejméně srážek je ve státě Libye. Větší množství srážek je v oblasti Maroka a Alžírska, díky návětrné straně hor a chladnějšímu Atlantiku. Nacházejí se zde tzv. vádí, což jsou vyschlá koryta občasných řek. Dezertifikace je především způsobována činností člověka – zemědělstvím a odlesňováním na otop. Hlavním dlouhodobým konfliktním problémem je zde boj o vodu.

Jádrové oblasti regionu Jaké jsou podmínky vzniku v tomto regionu? Voda – zavlažování a pitná. Pobřeží – rybolov + vlhký vzduch. Historicko - náboženské důvody. Jádrové oblasti jsou tedy……. Podél Nilu + pobřeží.

Vegetace v Africe Obr. 2

Typy krajin dominantní je jednoznačně ……. poušť Obr. 3

Oázy Obr. 4

Jaké jsou možnosti většího využití pouště? solární energie především v okolí ….. oáz

Oáza Kufra, Libye Obr. 5 Obr. 6

Ale?! http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/203958-giganticky-energeticky-projekt-desertec-dostava-rany-pod-pas/

Hospodářství Základní zdroje pro ekonomiky jsou 3: doplň Dlouhodobá tradice zemědělství. Ropa. Cestovní ruch.

Zemědělství Kde je největší výkonnost? Nil Podle atlasu a předchozího učiva vymez jádrové zemědělské regiony? návětrná strana Atlasu oázy

Nil Obr. 7

Zemědělství Dominuje rostlinná či živočišná produkce? Jednoznačně rostlinná. Jsou zde 2 hlavní skupiny produktů. Jaké? pro přímou spotřebu pro další využití v průmyslu potravinářském a … …..textilním

Rostlinná výroba Produkty pro přímou obživu: Podle atlasu doplň: Produkty pro přímou obživu: Produkty pro potravinářský průmysl: Produkty pro textilní průmysl:

Rostlinná výroba - odpovědi Produkty pro přímou obživu: obilniny a luštěniny datle, fíky, citrusy Produkty pro potravinářský průmysl: olivy, hrozny na….. rozinky Produkty pro textilní průmysl: bavlník

Živočišná produkce Proč je v nižším objemu? Nedostatek vody a potravy. V polopouštích a horských stepích převládá chov …  ……..ovcí, koz. V extrémních podmínkách chov……. ……velbloudů.  Z náboženských důvodů chybí chov …………….  ………..prasat

Proč se Evropa tak angažuje v tomto regionu? Ropa – v kterých zemích? Alžírsko + Libye (OPEC) – značný vývoz do Evropy Zemědělské produkty – jaké? Olivový olej, rozinky, zeleniny, datle, fíky. Cestovní ruch – kde? Egypt, Tunisko, Maroko. Přistěhovalci – nárazníková zóna Velké nebezpečí radikalizace islámu před branami Evropy Kde především? ................hlavně v Egyptě.

Zdroje CONNORMAH. Wikipedia.org [online]. [cit. 16.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:North_Africa_%28orthographic_projection%29.svg NASA. Wikipedia.org [online]. [cit. 16.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sahara_satellite_hires.jpg GALUZZI, Luca. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Libya_4985_Tadrart_Acacus_Luca_Galuzzi_2007.jpg SFIVAT. Wikipedia.org [online]. [cit. 16.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Oasis_in_Libya.jpg NASA. Wikipedia.org [online]. [cit. 16.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kufra_Oasis.jpg CNES - SPOT IMAGE. Wikipedia.org [online]. [cit. 16.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kufra_SPOT_1301.jpg BIONET. Wikipedia.org [online]. [cit. 16.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vallee_fertile_du_Nil_a_Louxor.jpg