Umělecký přehled II. Renesance a baroko VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Poznej obraz podle detailu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Moderní umění začíná postimpresionismem.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
17. a první polovina 18. století
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Od počátku po středověk
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko - procvičení 8. ročník.
Renesance.
Renesance a humanismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Prostor v barokním umění
Výtvarná interpretace
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Autoportrét Název školy
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Poznej obraz podle detailu I.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice AUTOR: Mgr. Marcela Horká NÁZEV: Barokní malířství TEMA: Baroko ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.1.05/
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Hieronymus Bosch Dílo.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Italská renesance a humanismus
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Umělecký přehled II. Renesance a baroko VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Upravte jména autorů Masaccio Donatelo Alexand Botticeli VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Upravte jména autorů Masaccio Donatelo Alexand Botticeli Francesco Buonaroti Rafael Santini Jacopo Robusti Tintoretto Jeronymus Bosch Mazaccio Donatello Botticelli Michelangelo Buonarotti Raffael Jacobo Robusti Tintoretto Hieronymus Bosch Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem I. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Zamyšlení nad obrazem I. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem I. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Zamyšlení nad obrazem I. Urči autora a název díla. Jak se říká dílu, které se skládá ze tří částí? Proveď popis obrazu. Jakou perspektivu autor využil? Co na obrazu odděluje jednotlivé tematické vrstvy? Jaké barvy na obrazu převládají? Kde na obrazu se ukrývá autoportrét tvůrce? Jaké ovoce v obrazu převládá? Zkus odhadnout, jak je obraz velký. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem I. – správné řešení VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Zamyšlení nad obrazem I. – správné řešení Hieronymus Bosch, Zahrada pozemských rozkoší (1517) Triptych Snová krajina je osídlena lidmi, zvířaty a imaginárními bytostmi, které se nacházejí mezi jezery a zvláštními kyprými hrboly. Vysoká linie horizontu naznačuje božský pohled, který směřuje směrem k zemi. Atmosfériská perspektiva – krajina směrem dozadu modrá a pomocí vysokého zorného úhlu vytvořil pocit hloubky. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem I. – správně řešení VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Zamyšlení nad obrazem I. – správně řešení Zeleň, projasněna kontrastní červenou a růžovou. Bílá tvář vykukuje z pod konstrukce v pekle. Dudy na Boschově klobouku jsou pravděpodobně dalším sexuálním symbolem. Jahody; podle jednoho spisovatele se triptych nazývá Jahodník. 220cm x 390cm Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Kteří autoři nepatří do období baroka VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Kteří autoři nepatří do období baroka Jan van Eyck, Diego Velázques, Peter Paul Rubens, Gerard David, Lorenzo Gilberti, Mikuláš z Verdunu, Rembrandt van Rijn, Jean-Honoré Fragonard, El Greco, Gianlorenzo Bernini, Nicolas Poussin Správně řešení – Jan van Eyck, Lorenzo Gilberti, Mikuláš z Verdunu, El Greco, Jean-Honoré Fragonard Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Urči autora na název díla. Jak zní název v původním znění. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Zamyšlení nad obrazem Urči autora na název díla. Jak zní název v původním znění. Díky popisu z pera malíře Antonia Palomina vydaného v roce 1724, známe na obraze skoro všechny. Koho na obraze autor znázornil? S jakou kompozicí autor na diváka útočí? Koho vidíme v zrcadle? Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem – správně řešení VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Zamyšlení nad obrazem – správně řešení Diego Velázques, Dvorní dámy Las Meninas Infantka Markéta, dcera Filipa IV. a jeho druhé ženy Mariany Rakouské, stojí ve středu; obklopují je dvě dívčí společnice; vpravo jsou dva dvorští trpaslíci, jeptiška (garde infantky) a dohlížitel; nalevo stojí sám autor; na pozadí vidíme ve dveřích palácového kancléře; v zrcadle pak královský pár. Nestejná ohniska a tónové kontrasty, rozdílné postavy navádějí divákův pohled. Královský pár Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Co mají tyto stavby společného? VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Co mají tyto stavby společného? Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Co mají tyto stavby společného? VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Co mají tyto stavby společného? Jedná se o ukázky barokní architektury; převládá monumentalita, porušení střídmosti, nepravidelný a komplikovaný půdorys, množství oblouků a elips, zachycení pohybu – základní znaky barokní architektury Jsou tito autoři malíři? Lorenzo Bernini Francesco Borromini Johann Lukas von Hildebrandt NE Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Vyber renesanční stavbu VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Vyber renesanční stavbu Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi Zdroje citací BOSCH, Hieronymus. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Garden_delights.jpg VELÁZQUES, Diego. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Las_Meninas,_by_Diego_Vel%C3%A1zquez,_from_Prado_in_Google_Earth.jpg NICVK. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bernini_Baldachino.jpg FB78. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Borromini_SantIvo.jpg SUISUI. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Upper_belvedere.jpg STUCK, Wolfgang. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Petersdom_von_Engelsburg_gesehen.jpg COUNCIL. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:P3090315.JPG MYRABELLA. wikipedia.org [online]. [cit. 19.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Palais_Farnese.jpg Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501