Autor: Mgr. Eva Zralá 8.1 Zásady lidského soužití Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
36.1 Obsahy složitějších obrazců
Elektronická učebnice - II
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Alternativní zdroje energie
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Pokus se vysvětlit pojem KULTURA.
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
27.1 Elektrické vlastnosti látek Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika Autor: Markéta.
Elektronická učebnice - II
05.1 Péče o tělo, hygiena v dospívání
121.1 Dopravní výchova - chodec
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
124.1 Dopravní výchova – dopravní prostředky, jedeme autem
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
59.1 Podstatná jména rodu středního – vzor kuře
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
Elektronická učebnice – II
Elektronická učebnice - I
* 1937 Waco, Texas americký spisovatel unitářský pastor filosof a učitel zpěvák, malíř mnich (v zen-buddhistickém klášteře)
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
21.1 Útvary souměrné podle osy
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
Společenské chování Společenské chováníOB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
TEST Společenské chování
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_02_ČLOVĚK.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Co mají společného zlomky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
VY_32_INOVACE_Jir_I_25 R.L.Fulghum Název projektu: OP VK
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Lidé kolem nás TÉMA: Zásady.
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Eva Zralá 8.1 Zásady lidského soužití Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Každý den se setkáváme s velkým množstvím lidí (kamarádi, spolužáci, učitelé, známí, lidé v obchodě, cestující v autobusu, …). Všechny tyto situace vyžadují určité chování. CHOVEJ SE K JINÝM TAK, JAK CHCEŠ, ABY SE JINÍ CHOVALI K TOBĚ.

8.2 Co již víme o soužití lidí? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Jak se člověk chová a jakým způsobem jedná s ostatními, má vliv na to, jak se na něj ostatní dívají a jak jej hodnotí. Co vlastně znamená chovat se slušně? Co vlastně dělá člověka dobrým, nebo naopak špatným? Co vlastně znamená chovat se slušně? Co vlastně dělá člověka dobrým, nebo naopak špatným? Dodržuješ základní zásady slušného mezilidského soužití? 1.Zdravíš? 2.Umíš poprosit? 3.Neubližuješ? 4.Neposmíváš se, nepomlouváš? 5.Neskáčeš jiným do řeči? 6.Neničíš cizí věci? 7.Mluvíš vždy pravdu? 8.Chováš se slušně? 9.Umíš se omluvit za své chyby? 10.Umíš nabídnout pomoc? DEJ SI PŘEDSEVZETÍ A ZLEPŠI SVÉ CHOVÁNÍ.

8.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství etika filozofická disciplína zabývající se morálkou etika filozofická disciplína zabývající se morálkou morálka správné chování morálka správné chování mravní jednání rozlišování dobra a zla, morálního a nemorálního mravní jednání rozlišování dobra a zla, morálního a nemorálního PRAVIDLA SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ

8.4 Co si řekneme nového? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství ZÁSADY SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ pozdravy, podání ruky představování, oslovení stolování na koncertě, v divadle, v kině v dopravních prostředcích oblékání dle příležitosti na úřadě na návštěvě

8.5 Procvičení a příklady Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Na obrázku vyhledej příklady neslušného chování. Doplň k jednotlivým setkáním vhodné pozdravy.

8.6 Něco navíc pro šikovné Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Víš, co je euthanasie? Připrav si krátký referát, vyjádři svůj názor k tomuto tématu. Víš, co je euthanasie? Připrav si krátký referát, vyjádři svůj názor k tomuto tématu. Která z následujících osob je společensky nejméně významná: a) mladá žena (26 let) b) muž ve středních letech c) postarší dáma ve zralém věku Potkají-li se muž a žena, zdraví první: a) muž ženu b) žena muže c) mladší staršího První podává ruku: a) žena muži b) muž ženě c) oba zároveň Do restaurace vstupuje první: a) muž b) ženac) kdo je blíže Při jídle ve společné místnosti (v restauraci) používáme papírový ubrousek: a) na klín, abychom si nepotřísnili šaty b) odložíme jej a nepoužijeme c) použijeme k otírání úst Jak se zachází s látkovým ubrouskem, který je prostřen na talíři? a) odložíme stranou a použijeme na otření rtů po jídle b) položíme jej volně na klín, abychom chránili šaty před případným potřísněním c) zasuneme za límeček u krku Zkřížené příbory u nedojedeného jídla znamenají: a) budu ještě pokračovat v jídle b) dojedl/a jsem, můžete odnést talíř c) čekáme na moučník MINITEST SPOLEČENSKÉHO CHOVÁNÍ CO JE MORÁLNÍ? Zamysli se a diskutuj s ostatními. CO JE MORÁLNÍ? Zamysli se a diskutuj s ostatními. matka se stane prostitutkou, aby uživila své dítě potrat nenarozeného dítěte s vážným poškozením říct krutou pravdu o zdravotním stavu vážně nemocnému říct kamarádovi / kamarádce, že je mu partner/ka nevěrný/á trest smrti

8.7 CLIL (The rules of conduct) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Civics O všechno se rozděl. Hraj fér. Nikoho nebij. Vracej věci tam, kde jsi je našel. Uklízej po sobě. Neber si nic, co ti nepatří. Když někomu ublížíš, řekni promiň. All I Really Need To Know I Learned In Kindergarten Share everything. Play Fair. Don’t hit people. Put things back where you found them. Clean up your own mess. Don’t take things that aren’t yours. Say you’re sorry when you hurt somebody. Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské škole Robert Fulghum -born 4 June is an American author, primarily of short essays Robert Fulghum -born 4 June is an American author, primarily of short essays

Správné odpovědi: 1. Slovem morálka označujeme: a/ pravidla stolování b/ správné chování c/ nauku o zdravení d/ návod na vázání kravaty 3. Který způsob chování v divadle považujeme za nesprávný: a/ Do řady vstupujeme čelem k sedícím. b/ První jde žena. c/ Nešustíme sáčky ani obaly od bonbonů. d/ Při představení nerušíme. 2. Tykání nabízí: a/ žena muži b/ podřízený nadřízenému c/ muž ženě d/ mladší staršímu 4. Jak se chová taktní člověk? a/ moderně a netradičně b/ neslušně c/ dle náboženských zásad d/ šetrně a ohleduplně 1.b 2.a 3.b 4.d 8.8 Test znalostí Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství

8.9 Použité zdroje, citace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 1.Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 7 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2004, ISBN Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 8 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2005, ISBN Bezchlebová M. a kol.: Občanská výchova pro 7. ročník základní školy, Olomouc, Nakladatelství Olomouc, 1998, 1.vydání, ISBN Valenta Milan: Občanská výchova pro 8. ročník, Praha, Práce 1998, 2.vydání, ISBN kliparty Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 7 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2004, ISBN Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 8 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2005, ISBN Bezchlebová M. a kol.: Občanská výchova pro 7. ročník základní školy, Olomouc, Nakladatelství Olomouc, 1998, 1.vydání, ISBN Valenta Milan: Občanská výchova pro 8. ročník, Praha, Práce 1998, 2.vydání, ISBN kliparty

8.10 Anotace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství AutorMgr. Eva Zralá Období07 – 12/2011 Ročník7. ročník Klíčová slovaMorálka, pravidla slušného chování. AnotacePrezentace popisující zásady mezilidského soužití, význam morálky, pravidla slušného chování.