INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.06 Název pro školu:
Advertisements

Biologická prezentace – Ploštěnci Barbora Svobodová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kmen: Ploštěnci.
Kmen: Ploštěnci mají zploštělé, oboustranně souměrné tělo
Hlísti Žijí volně (ve vodě, v zemi) nebo parazitují na rostlinách či živočiších Podílí se i na zúrodňování půdy Jsou odděleného pohlaví Mají zřejmou pohlavní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PLOŠTĚNCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NEBEZPEČNÍ SOUSEDÉ END.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Cizopasní ploštěnci Vnitřní paraziti tasemnice a motolice
Číslo a název šablony klíčové aktivity
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kmen: Hlísti Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Opakování učiva - hlísti
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Oddělení: TRIBLASTIKA PRVOÚSTÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
H L Í S T I C E 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HLÍSTI.
HLÍSTI.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PLOŠTĚNCI Dělení: PLOŠTĚNKY MOTOLICE TASEMNICE.
Hlísti Žijí volně (ve vodě, v zemi) nebo parazitují na rostlinách či živočiších Podílí se i na zúrodňování půdy Tělo: Jsou odděleného pohlaví Mají zřejmou.
Ploštěnci.  Říše : živočichové  Kmen: ploštěnci  Třída :tasemnice Binomické jméno : Tasemnice dlouhočlenná Taenia solium Tasemnice bezbranná Taenia.
CZ.1.07/1.1.26/ Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově Výukové materiály z biologie pro vyšší gymnázia Autoři projektu Přírodní vědy hrou - výuka.
Ploštěnci, hlístice, vířníci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kmen: Hlísti. Dvouvrstevní živočichové, protáhlé, nečlánkované, k oběma koncům se zužující tělo Na povrchu těla je silná kutikula Mají nepravou tělní.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Kmen: Ploštěnci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou ploštěnců.
– SAMEC SE NÁPADNĚ LIŠÍ OD SAMICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název materiálu (téma): OPAKOVÁNÍ-PLOŠTĚNCI, HLÍSTI, KROUŽKOVCI
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola, Hradec Králové
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
HLÍSTI.
VY_52_INOVACE_03_Vnější a vnitřní parazité- učební text
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Kmen: Hlístice (hlísti)
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Bezobratlí Vnitřní parazité Přírodopis 7. ročník Jana Míková

Obsah Mikroorganismy-kvíz Tasemnice bezbranná Škrkavka dětská Roup dětský

Přiřaď 1. Angína 2. Chřipka 3. Tuberkulóza 4. Úplavice 5. Neštovice 6. AIDS A. Viry B. Bakterie Řešení: 1B, 2A, 3B, 4B, 5A, 6A

Kmen: ploštěnci tasemnice bezbranná 4 přísavky na hlavičce tělní články

na hlavičce má 4 přísavky, kterými se přidržuje stěny tenkého střeva dorůstá délky až 10 m, v posledních tělních článcích jsou zralá vajíčka, vycházejí z těla ven stolicí živiny vstřebává celým povrchem těla je obojetník – hermafrodit Životní cyklus: Nejprve parazituje v krevním oběhu hovězího dobytka (mezihostitel) – vytvoří se boubel v jeho svalovině Znehodnocené a špatně tepelně upravené maso sní člověk, ve střevě se z boubele vylíhne tasemnice

Kmen: hlísti škrkavka dětská

Celosvětově rozšířený parazit Dorůstá délky 10 – 30 cm, je odděleného pohlaví, dožívá se až 20 měsíců Dospělci parazitují v tenkém střevě, odebírají živiny, vylučují odpadní látky a narušují cévy Životní cyklus: Oplozená vajíčka se dostanou z těla jedince výkaly Kvůli špatné hygieně (nemytá zelenina) se vajíčko dostane do žaludku a do krevního oběhu Larva se dostane do plic, vyvolá kašel, vykašlávání hlenu, polknutí a dostává se do žaludku V poslední fázi se dostane do tenkého střeva – dospívá a vytváří se vajíčka

roup dětský - samičky 9-12mm, samečci 3-5mm žijí v tlustém střevě dětí i dospělých Nákaza vzniká spolknutím vajíček například s potravinami samičky vylézají v noci z konečníku a kladou vajíčka v jeho okolí, což způsobuje velké svědění

Zdroje obrázků: www.guh.cz www.cswikipedia.org