Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Advertisements

Světoví hudební skladatelé
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Halloween Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Česká kultura v 16. století renesance
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Závěr 18. století – poč. 19. století
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Výškové stupně rostlinstva
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Tvar, velikost a pohyby Země
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Musical instruments Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
JOBS Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/1 Anotace: Poloha Evropy – žák ukáže hranice Evropy, pojmenuje a nalezne poloostrovy a ostrovy Autor: Mgr. Lubomír.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- renesanční architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
Smyslová ústrojí člověka
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Evropská kultura na prahu moderní doby
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis VY_32_INOVACE_04_05 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu: Klasicismus Anotace: Prezentace seznamuje žáky s různými formami klasicistního umění, na bohatém obrazovém materiálu ukazuje znaky klasicismu, významné památky na našem území, klasicistní umělce Autor: Mgr. Blažena Wertichová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: popíše nové kulturní směry, klasicismus a romantismus, uvede jejich inspiraci a typické stavby a památky Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: klasicismus, architektura, hudba Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák, skupina žáků Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání - druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 15 let Celková velikost: 7,03 MB

Klasicismus

Klasicismus - přelom 18. a 19. století Odklon od barokní zdobnosti Inspirace „klasickým“ obdobím, tj. obdobím antického Řecka a Říma Uplatnění v architektuře a hudbě 1

Znaky klasicistních staveb Jednoduché, čisté linie Symetrie Trojúhelníkové štíty Antické sloupy 2

Typy staveb Světské stavby sloužící veřejnosti: banky, nemocnice, divadla, lázeňské kolonády Zámky s francouzskými parky Pavlačové nájemní domy Méně církevní stavby Zámek Kynžvart 3

Stavovské divadlo 5 4

Zámek Kačina 6

Zámek Hradec nad moravicí 7

Francouzský park 8

Empír Tzv. císařský sloh – architektura za vlády císaře Napoleona Vítězný oblouk v Paříži 9

Mariánské lázně 10

biedermeier Styl měšťanského bydlení 12 11

hudba Provázela všechny společenské vrstvy Plesy, tancovačky, koncerty, divadla Nejslavnější skladatelé: Ludwig van Beethoven Wolfgang Amadeus Mozart 13 14

Zdroje: Obrázky [cit. 2012-3-27]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fa%C3%A7ade_fronton_madeleine_Paris.jpg 1 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:La_Madeleine_%28alrededor_de_1911%29.jpg 2 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kynzvart_zamek.jpg 3 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stavovske_divadlo.jpg 4 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha-opera.jpg 5 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prúčelí_zámku_Kačina_z_parku.jpg 6 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hradec_nad_Moravici_Zamek_-_Bily_zamek.JPG7 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dobříš_chateau_and_french_park_(5).jpg 8 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arc_Triomphe.jpg 9 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mar_lázně_Ferdinandův_pramen_1.jpg 10 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zimmerbild_82.jpg 11 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:M%C3%B6bel_Biedermeier_Museum_Senftenberg.jpg 12 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Croce-Mozart-Detail.jpg 13 http://commons.wikimedia.org/wiki/Ludwig_van_Beethoven 14