Boeing 787 Dreamliner.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VYHLÍDKOVÉ LETY v roce 2011 a 2012.
Advertisements

Počítačové sítě Přenosová média
MARKETING A MANAGEMENT
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
aneb S baťohem na oběžnou dráhu a dál
Charakteristika produktu a inovací
AIRBUS A380 Zvuk Myš, Enter.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Provoz a ekonomika dopravy
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Trotec FineMarker Hybrid
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Studentská konference
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
Letadla společnosti BOEING
Speciální teorie relativity - Opakování
Dopravní automobil DA 12-A31
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
Dopravní síť České Republiky
Letecká doprava. + rychlost, úroveň, služby - cena?, střední a dlouhé vzdálenosti nahradila mezikontinentální lodní d. celý svět v dosahu 24 hodin.
Třídy zesilovačů.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Tadeáš Skála 3.A Sekvojovec obrovský Tadeáš Skála 3.A
OBECNÉ INFORMACE  Nejluxusnější  Nejdražší  Stála 22 miliard Kč  Stavěla se 22 měsíců  – první komerční plavba.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Vlastnosti papíru Obecné vlastnosti:
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
ČESKOSLOVENSKÉ ZBRANĚ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Globální družicové polohové systémy Galileo a GLONASS
VODÍK 1H.
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.
Základní parametry kabelů
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Temelín.
Airbus A380 vs. Boeing 747 Airbus A380, Největší dopravní letadlo na světě. Boeing 747, Druhé největší dopravní letadlo na světě.
FF WHEEL EXPRESS, s. r. o. SŠ a JŠ Volyně Lidická VOLYNĚ Tel.: wheel. www
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Letadla. Letadlo je stroj schopný létat v atmosféře nezávisle na zemském povrchu.Letadlo využívá vztlaku díky kterému může létat. Schéma obtékání křídla.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Letiště václava havla praha
Matěj Kukuča 5. ročník ZŠ Nezdenice
Principy inovace.
Prezentace obchodního plánu
Systém vodních staveb v Evropě
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentaci připravil: Martin Zubalík
Prezentace obchodního plánu
OČEKÁVANÝ VÝVOJ LETECKÉHO PRŮMYSLU V ČR A VE SVĚTĚ
Boeing Dreamliner.
AIRBUS - A350 XWB.
Airbus A-380.
Transkript prezentace:

Boeing 787 Dreamliner

Charakteristika Boeing 787 nazývaný také jako Dreamliner je poslední model očekávaného dopravního letounu společnosti Boeing, využívající mnoha technických vylepšení oproti starším modelům. Má nahradit stávající modely Boeing 757 a Boeing 767 a současně také konkurenční Airbus A300 a Airbus A310. Zároveň má tvořit konkurenci očekávanému Airbusu A350. Boeing jej zatím nabízí ve čtyřech variantách, které mají být uvedeny do provozu mezi roky 2008 a 2013. Cena by se měla pohybovat mezi 146 a 200 mil. USD za kus. Letoun bude mít střední kapacitu a bude určen na střední a dlouhé tratě. Již v současnosti má firma mnoho objednávek (např. u Virgin Atlantic Airways nebo Travel Service), jejichž uspokojení ji zaměstná na několik let dopředu. Jen ke konci roku 2007 jich bylo 802, což z něj dělá jeden z nejžádanějších letounů současnosti. Konkrétně je nejžádanější je verze 787-8.

Technické parametry VERZE 787-3 787-8 787-9 Délka 56,70 m 62,80 m Výška 16,92 m Rozpětí 51,80 m 60,00 m 63,40 m Hmotnost 101 t 110 t 115 t Max. vzletová hmotnost 165 t 220 t 245 t Nákladový prostor 124,6 m³ 152,9 m³ Letová rychlost 903 km/h Maximální rychlost 945 km/h Počet motorů 2 Dolet Až 5650 km Až 15 200 km Až 15 750 km Kapacita nádrží 41 965 l 126 917 l 138 898 l Počet cestujících 290 – 330 210 – 250 250 – 290

Zajímavosti U Boeingu 787 Dreamliner jsou místo klasických kovů použita: uhlíková vlákna. Tento moderní materiál, který se začal používat při konstrukci automobilů a hi-tech vojenské letecké techniky, má oproti kovům řadu výhod: při zachování přibližně stejné pevnosti je znatelně lehčí a mnohem pružnější. Model 787 tak bude celkově lehčí a ne tak robustní konstrukce jako jiné modely. Spolu s hmotností letounu souvisí i očekávaná menší spotřeba paliva (odhaduje se 20 %), která je v posledních letech pro letecké dopravce velice důležitá. (Konkurenční Airbus v této oblasti oproti Boeingu ztrácí.) Na druhou stranu jsou uhlíková vlákna na rozdíl od kovů křehčí a v případě deformace (např. při leteckém neštěstí) se místo zkroucení a zbachratění (které se dá očekávat v případě hliníkové karoserie) roztříští. Druhou, zatím nezodpovězenou otázkou, je odolnost konstrukce letounu z uhlíkových vláken vůči blesku. Zatímco kovová konstrukce se zachová jako Faradayova klec, uhlíková vlákna tuto schopnost nemají. Defekty ve struktuře karoserie z uhlíkových vláken navíc naneštěstí nemusejí být tak zřetelné jako v případě kovové konstrukce a namísto pravidelných vizuálních kontrol letounů by se musely použít drahé postupy (např. na bázi sonografie), které vyžadují nová zařízení a jejich obsluhu a v některých případech nebudou možné bez rozebrání.

Nehody Letoun se zatím pouze testuje…

FOTOGALERIE DÁLE

Odkazy DALŠÍ INFORMACE: http://www.boeing.estranky.cz/stranka/boeing-787-_7e7_ DALŠÍ FOTKY: http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=13&cat=27 VIDEA: http://www.youtube.com/watch?v=4jTYDa1JzoE (výroba letounu) http://www.youtube.com/watch?v=0f9zjYpAVmU (interiér) http://www.youtube.com/watch?v=Fucq5BoEfEI (1. let) http://www.youtube.com/watch?v=9CRtjW_UAaQ (1. let)