Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie3 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Advertisements

ASIE Jihozápadní Asie III2-Z7-II-01
Evropské regiony - Severní Evropa - Norsko
VY_32_INOVACE_4.1.GE2N.09/Mč Jihozápadní Asie.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy
JIHOZÁPADNÍ ASIE = „BLÍZKÝ VÝCHOD“
VY_32_INOVACE_ 10 Asie - Jihozápadní Asie
Mimoevropské regiony – Jižní Asie2 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie
JIHOZÁPADNÍ ASIE ARABSKÝ SVĚT SVĚT POUŠTÍ SVĚT ISLÁMU SVĚT ROPY.
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Východní Evropa – Pobaltí Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Evropské regiony – Střední Evropa - Polsko
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
USA Rozlohou 3. největší stát na světě (9 mil km2)
Jihozápadní Asie.
Evropské regiony – Západní Evropa– Státy Beneluxu
Mimoevropské regiony – Severní Amerika Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Japonsko
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
JIHOZÁPADNÍ ASIE.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
Těžba nerostných surovin
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Evropské regiony – Východní Evropa – Moldavsko, Ukrajina, Bělorusko
Islám, ropa, oblast napětí
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Jihozápadní Asie Ekonomická charakteristika zemí
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Asie – Indie
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
CELOSVĚTOVÁ TĚŽBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Irácko-íránská válka ( )
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Ohnisko napětí současného světa
Jihozápadní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ARABSKÝ POLOOSTROV Jiří Korec SEXTA 2008/2009. O Arabském poloostrově…  Křižovatka mezi Evropou a Asií  Rozloha: km²  Na JZ ohraničen Rudým.
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_JIHOZÁPADNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_ Jihozápadní Asie – 2. část Blanka Škantová Zeměpis listopad ročník Prezentace je určena pro představení JZ Asie, zemědělství.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_JIHOZÁPADNÍ ASIE TEMA: ZEMĚPIS.
USA AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_16_Z7_Skála
Název učiva: Amerika severní
BLÍZKÝ A STŘEDNÍ VÝCHOD
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Západní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Severní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dělení Blízký východ Země Arabského poloostrova Mezopotámské státy.
Předmět: Zeměpis Ročník: 7. Tématický celek: Regiony světa – Asie
Kuvajt
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Transkript prezentace:

Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie3 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Zpracováno , autor: Mgr. Adam Supík Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Irák  Mezopotamská nížina  Babylon (ruiny nedaleko Bagdádu)  Závlahové zemědělství  Obilí, bavlna, tabák  Ovce, kozy, velbloudi, osli  Železná ruda na severu  Ropa - 5 % světových zásob (Basra)

Irák  Sunnité na jihu  Šíité na severu  Kurdové na severu  Saddám Husajn (ve funkci †)  Expanze  1980 – 1988 Írán  1990 Kuvajt  2003 – invaze USA a spojenců  Obnova země  Demokracie

Írán  Íránská vysočina  Kaspické moře, Perský záliv – rybolov  60 mil. obyvatel  Peršané (45 %), Azerové (25 %), Kurdové (7%)  45 % mladších 15 let  Islámský fundamentalismus – převrat v roce 1979  Ahmadinedžád – podpora Palestiny  Teherán (8 mil.)

Zemědělství  Usedlé zemědělství  Kočovné pastevectví  Export – datle, pistácie, meruňky  Produkce hedvábí a kaviáru

Průmysl  Pestré nerostné bohatství (zemní plyn, uhlí, rudy)  Ropa – Perský záliv (5 % světových zásob)  Industrializace  Petrochemie  Výroba koberců  Jaderný a vesmírný program  Embargo

Saudská Arábie  20 mil. Obyvatel  Nízká hustota zalidnění  Koncentrace na pobřeží  Hl. město : Rijád

Zemědělství  Kultivace polopouštních oblastí  Moderní technologie (odsolování, studny)  Prostředky z těžby ropy  Soběstačnost v obilovinách (pšenice, ječmen)  Citrusy, banány, mango, broskve i zelenina  Pěstování v klimatizovaných halách  Produkce datlí v oázách

Průmysl  Těžba ropy (Perský záliv)  Rozsáhlé pouštní území (rudy mědi, uranu, železa a zlata)  Energeticky náročná odvětví (výroba železa, hliníku a mědi)  Výroba stavebních hmot (cement, vápno)  Spolupráce s USA a Japonskem  Montáž aut a motocyklů, stavba lodí

Průmysl  Rozvojová osa – nové komunikace  Dammán – Rijád – Mekka – Džidda

Jemen  Chudý stát  Republika  Těží ropu (malé zásoby)  Prašné silnice  Železnice neexistuje  Hlavní město: San'á

Omán  Vliv monzunů – obilnářství  Sultanát  Rybolov v Ománském zálivu (barakudy, krevety, humři)  Hormuzský průliv  Hlavní město: Masqat

Zdroje Hospodářský zeměpis: Regionální aspekty světového hospodářství. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., ISBN X. Geografický místopisný slovník světa. Praha: Academia, ISBN Makroregiony světa. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o., ISBN