Rokoko a barokní klasicismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROKOKO 18.století.
Advertisements

FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
BAROKO I..
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
V 18. století přechází baroko plynule v rokoko.
ROKOKO.
Zámek Dobříš Od Kačky H..
KLASICISMUS.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Gotické malířství a sochařství
Gotická kultura.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
ROKOKO Sestavil: 3/2012 Rokoko vzešlo z pozdního baroka. Zrodilo se ve Francii. Představuje zjemnělý malířský rukopis po předchozí barokní okázalosti.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Secese přelom 19. a 20. století.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obecná charakteristika Architektura
BAROKO Doba protikladů.
1/ Barokní architektura
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Umělecké směry 19. století
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Umělecké směry 19. století
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Umělecké směry 19. století
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_20.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Baroko.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Architektura do začátku 20. století.
Baroko.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Renesance a humanismus
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Poznávačka 8. třída 1. pololetí.
Transkript prezentace:

Rokoko a barokní klasicismus VÝVOJ VÝTVARNÉHO OBDOBÍ

Charakteristika Reakce na monumentalismus a přemrštěnost baroka Francie po r. 1700 Rozšíření do Itálie Německa a Rakouska uvolněnost a hravost více erotiky a emocí a zábavy šlechtické salóny – rokoková móda Marquise de Pompadour od Françoise Bouchera Adolf von Menzel: Společnost v Sanssousi

Architektura Církevní prostředí uplatnění menší zdobnost, hravost Kostel od brazilského architekta Aleijadinha

Architektura Interiéry členěné vysokými zrcadly a panely s přírodního nebo barveného dřeva zlaté rámování volně rozestavěný nábytek Příklad rokokového interiéru (Metropolitní muzeum New York)

Architektura Interiéry nábytek potažený barevným brokátem typické je prohnutí noh (S nebo C) vypletení rákosem bohaté intarzie nebo zlacení Bohatě zdobený a zlacený sekretář z doby Ludvíka XV.

Architektura Interiéry Carlo Innocenzo Carlone: Zámek Belvedere ve Vídni (strop v Mramorovém sále) Architektura Interiéry bohatě zdobené zdi a stropy malbami a štukováním Taneční síň v paláci Kateřiny Veliké v Carském selu

Štuka ve tvaru rokaje (rocaille) Architektura Interiéry rokaj (rocaille) asymetrický tvar napodobující mušli ovinutou úponky a útvary jako kohoutí hřeben Štuka ve tvaru rokaje (rocaille)

Architektura Exteriéry dekorativnost a hravost podobné baroku stavby uprostřed zahrad fontány sochařská výzdoba Královský palác Queluz s fontánami - Portugalsko

Architektura Matthäus Daniel Pöppelmann Pavilon Zwinger v Drážďanech

Architektura GeorgWenzeslaus von Knobelsdorff Postupim: pavilon Sanssouci paláce krále Fridricha II.

Architektura François de Cuvilliés Palác Amalienburg v Bavorsku Charlottenburg v Berlíně Palác Amalienburg

Architektura Lucas Hildebrandt Horní a Dolní Belveder v císařském paláci ve Vídni

Architektura České roroko zámky v Hoříně a v Bečvárech architekt Jan Josef Wirch Zámek v Bečvárech

Sochařství Dekorativní doplněk architektury drobné výjevy z porcelánu: Tanečnice Johann Joachim Kaendler: Milostný pár ((míšeňský porcelán, 1744)

Sochařství Anton Bustelli porcelánka z Nymphenburgu postavičky z commedie dell‘arte a galantní výjevy Milostné scény

Malířství Charakteristika: galantní scény idealizované prostředí venkova snaha zachytit umělecký svět prosvětlené scény a uvolněné náměty barevnost a citovost Antoine Watteau, Výlet na ostrov Cythera

Malířství Antoine Watteau (1684 – 1721) Antoine Watteau: Flirt R. Carriera: Portrét A.Watteaua Antoine Watteau: Scéna z plesu

Malířství Antoine Watteau (1684 – 1721) Antoine Watteau: Loutnista (vlevo) a Pierot

Malířství François Boucher (1703 – 1770) malíř erotických námětů Marie-Louise O'Murphy, milenka Ludvíka XV. Gustaf Lundberg: François Boucher

Malířství Jean-Baptiste Chardin (1699 – 1779) francouzský malíř všedního života a zátiší Rejnok Autoportrét

Malířství Jean-Honoré Fragonard (1732 – 1806) suverénní malířská technika Zámek Autoportrét

Malířství Jean-Honoré Fragonard (1732 – 1806) obrazy se smyslem pro detail zobrazuje postavy mnohdy v intimní atmosféře skrytá erotičnost Ukradený polibek Autoportrét

Malířství Giovanni Battista Tiepolo (1696 – 1770) benátský malíř, složité kompozice podřízení barev a světla G. B. Tiepolo: Smrt Hyacintova

Malířství Giovanni Battista Tiepolo (1696 – 1770) uplatnil se v německém prostředí a ve španělském Madridu iluzivní architektura často kombinovaná s krajinou Freska v královském paláci v Madridu: Apotheosa královské rodiny

Malířství Giovanni Battista Tiepolo (1696 – 1770) oblačné nebe se téměř vždy organicky pojí s bohatou figurální složkou řada výrazně modelovaných postav Apollón a Dafné

Malířství České rokoko malby fresek, na pomezí baroka a rokoka vzdušnější a barevnější zejména pozdní díla Václava Vavřince Reinera nebo Kosmy Damiana Asama Kosmas Damian Asam: Triumf Apollona v klášteře Melku

Malířství České rokoko Franz Anton Maulbertsch rakouský malíř a rytec Lénní sál v arcibiskupském zámku v Kroměříži

Malířství České rokoko František Xaver Karel Palko nástropní malba s anděly v nadoblačných výšinách Kupole Chrámu sv. Mikuláše na Malé Straně

Malířství České rokoko Jan Lukáš Kracker Hlavní loď chrámu sv. Mikuláše na Malé Straně

Malířství České rokoko Josef Lederer pozoruhodná výzdoba Maškarního sálu na zámku Český Krumlov iluze architektonických prvků a do nich začleněné postavy komedie dell‘arte Maškarní sál na zámku Český Krumlov

Malířství Norbert Grund (1717 – 1767) malé obrázky nebo miniatury Norbert Grund: Léto

Malířství Norbert Grund (1717 – 1767) pro měšťanstvo a jeho malé galerie žánrové malby italské scenérie s ruinami, parky Římská ruina s pávem a venkovany

Malířství Norbert Grund (1717 – 1767) mariny (obrazy moře) Život v přístavu Malířství Norbert Grund (1717 – 1767) mariny (obrazy moře) galantní výjevy pastelové zbarvení a bezprostřední vztah k životu

Barokní klasicismus Charakteristika kritika baroka (pompéznost) i rokoka (frivolnost) příklon ke klasicistní uměřenosti zejména v Anglii, která nepřijala ani jeden ze směrů palladinismus (podle italského renesančního architekta Palladia a vzor v řecké antice) interiéry hlavně Roberta Adama vyváženost a elegance Adamovy detaily ineriéru tzv. Derby House

Barokní klasicismus Francie vláda Ludvíka XV. a Ludvíka XVI. 30. léta 17. stol. – poč. 18. stol. vykopávky a návštěvy bývalých sídel zájem o vzory v řecké a římské antice napodobování uměleckých děl od 18. století příklon ke klasicismu v celé Evropě Pompeje – počítačová animace

Architektura Ange-Jacques Gabriel stavba Versailles smysl pro přehlednost a eleganci Malý Trianon (čtvercový půdorys a korintské sloupy v průčelí) Malý Trianon, palác z průčelí a interiéry

Architektura Jacques-Germain Soufflot Pantéon v Paříži          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Architektura Jacques-Germain Soufflot Pantéon v Paříži

Architektura Český barokní klasicismus zámky a církevní stavby          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Architektura Český barokní klasicismus zámky a církevní stavby francouzští a italští architekti Jules-Robert de Cotte a Giovanni Nicola Servandoni Zámek Dobříš

Architektura Český barokní klasicismus Nicolo Pacassi          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Architektura Český barokní klasicismus Nicolo Pacassi Tereziánské křídlo Pražského hradu - přestavba

Architektura Český barokní klasicismus Ignác Jan Nepomuk Palliardi          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Architektura Český barokní klasicismus Ignác Jan Nepomuk Palliardi Strahovský klášter - knihovna

Architektura Český barokní klasicismus Antonín Haffener          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Architektura Český barokní klasicismus Antonín Haffener Nosticovo (Stavovské) divadlo

Sochařství Antonio Canova uklidnění, návrat ke vzorům antiky          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Sochařství Antonio Canova uklidnění, návrat ke vzorům antiky Autoportrét Amor a Psyché

Malířství Jacques-Louis David citovost nahracena kalkulem a efektem          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Malířství Jacques-Louis David citovost nahracena kalkulem a efektem Sokratova smrt Autoportrét

České prostředí Ignác František Platzer (1717 – 1787)          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris České prostředí Ignác František Platzer (1717 – 1787) Sochy Gigantů na bráně Pražského hradu Výzdoba chrámu sv. Víta (Pocta Janu Nepomuckému)

České prostředí Franz Anton Maulbertsche předchozí díla barokního mistra se zde mění v uměřenou a barevně i kompozičně urovnanou malbu Strahovský klášter – knihovna, malba Filozofického sálu : Alegorie věd

Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: Citace Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: http://www.wikipedia.org