Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Populární sporty Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová.
Leonardo da Vinci.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Poznej obraz podle detailu
Leonardo da Vinci Vrcholná renesance.
RENESANCE A HUMANISMUS
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
III/2 7.A XV Dějepis Leonardo da Vinci, renesance, malby, vynálezy VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Leonardo da Vinci.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Renesance a humanismus v Itálii
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Renesance.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.07/Po Autor materiálu:
Výškové stupně rostlinstva
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Leonardo da Vinci Louvre, Ambois, Clos Lucé. Leonardo da Vinci renesanční osobnost narozen r ve vesnici Anchiani u města Vinci u Florencie v Itálii.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01 Číslo.
JOBS Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- sochařství a malířství 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
City of London Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Kameníková.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- renesanční architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
Smyslová ústrojí člověka
Poznej obraz podle detailu I.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- gotické sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Anotace: Prezentace v anglickém jazyce o Londýně včetně obrázků a otázek pro žáky
Josef Sudek Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_IVA_DVORAKOVA_JOSEF_SUDEK_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Italská renesance a humanismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Leonardo da Vinci Autor: Hana Brázdilová Datum: 21. 4. 2013 Cílový ročník: 7. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis, CLIL Tematický okruh: Renesance a humanismus Téma: Leonardo da Vinci Metodický list/anotace: žáci se seznámí s příkladem renesanční osobnosti – Leonardem da Vinci – a s jeho známými díly, a to v angličtině, a odpoví na otázky k textu Jazyk: čeština / angličtina Očekávaný výstup: uvede charakteristické rysy renesanční kultury, renesanční umělce Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

Leonardo´s life 1452 – 1519 illegitimate, but lived with his father 1466 – 1476 – learnt how to paint (his teacher was Verocchio) 1476 – 1513 – professional life (Florence, Milan, Roma, France) 1513 – 1519 – old age

Early works Annunciation – Zvěstování, 1475 - 1480 St. Jerome in the Wilderness – Svatý Jeroným, 1480 (unfinished)

The Last Supper – Poslední večeře, 1498 „One of you will betray me“ – studies of characters

Portraits La Belle Ferroniere – Portrét dámy, 1493 Lady with an Ermine – Dáma s hranostajem, 1488 - 1490

Sfumato "without lines or borders, in the manner of smoke or beyond the focus plane“ (Leonardo da Vinci) shaky light, soft light John the Baptist – Svatý Jan Křtitel, 1514

Mona Lisa = La Gioconda 1503 – 1506 a mysterious smile accent on eyes and hands sfumato = shadows around eyes dramatic landscape background http://cs.wikipedia.org/wiki/Historie_kompozice_obraz%C5%AF#1452-1519_Leonardo_da_Vinci

Anatomy Leonardo´s interests in anatomy = no polarities between the sciences and art (his scientific drawings are as nice as his art pieces) look at his writing: he wrote in mirror-image cursive (he was left-handed)

Anatomy The Vitruvian Man - Vitruvius, 1485 Study of a foetus – Studie plodu, 1510

Inventions fascinated with the phenomenon of flight plans for several flying machines, including a light hang glider and a machine resembling a helicopter

Inventions and plans war machines a plan for canalization of the river Arno a plan of „total garden“ – theatre, music (birds, an organ powered by water), water system, sculptures and architectural works and plants, of course a garden for all senses

Engineering he designed a bridge as part of a civil engineering project for Sultan Bayezid II of Constantinople after his plans people built the smaller version which serves as a pedestrian crossing over European route E18 in Ås in Norway

Leonardo´s skills highly talented in the art of painting, sculpture, architecture, music, writing, designing, science art and science together a vegetarian, released caged birds Self-portrait in red chalk - Autoportrét, 1512 – 1515

Otázky: 1) Proč je právě Leonardo příkladem tzv. renesančního člověka? 2) Jmenujte alespoň tři Leonardova malířská díla. 3) Ve kterých oborech také vynikal?

Odpovědi 1) Dokáže se uplatnit v řadě oborů, je to umělec, malíř především, ale je nadaný rovněž bystrým rozumem, je kreativní i v oblasti techniky, má velkou představivost. 2) Mona Lisa, Poslední večeře, Madona ve skalách, Svatý Jan Křtitel, Dáma s hranostajem, Portrét dámy, Zvěstování, Svatý Jeroným,… 3) Anatomie, architektura – inženýrské stavby, hudba, psaní,…

Useful vocabulary background canalization drawing flight highly talented Illegitimate left-handed organ pedestrian crossing serve as shaky pozadí splavnění kresba létání, let vysoce talentovaný nemanželský levák varhany přechod pro chodce sloužit jako chvějivý

Použité zdroje Knihy Kraussová, Anna-Carola: Dějiny malířství od renesance k dnešku. Přel. Jaroslava Krajná. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Slovart, 1996. ISBN 80-85871-76-9. s. 14 – 15 Pečírka, Jaromír, Lukasey, Alfred. Život a dílo mistra Leonarda. 1. vydání. Praha: Columbus, s. r. o., 2005. ISBN 80-7249-213-6 Rosci, Marco. Leonardo da Vinci. In Dějiny umění 5. Přeložil Jiří Pechar. 4. vydání, v této koprodukci 1. Praha: Balios a Knižní klub, 1999. ISBN 80-242-0024-4. s. 272 – 311 Slovník Fronek, Josef. Velký česko-anglický slovník. Praha: LEDA, s. r. o., 2000. ISBN 80-85927-54-3

Použité zdroje Webové stránky Egil. Vebjørn Sand Da Vinci Project. [online]. c2006, [cit.2013-04-21]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Vebj%C3%B8rn_Sand_Da_Vinci_Project Jan Hamsik. Historie kompozice obrazu. [online]. c2010, [cit.2013-04-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Historie_kompozice_obraz%C5%AF#1452-1519_Leonardo_da_Vinci Kwaku. Leonardo da Vinci. [online]. c2001, [cit.2013-04-20]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci Mkweisse. List of vegetarians. [online]. c2003, [cit.2013-04-20]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vegetarians Postrach. Leonardo da Vinci. [online]. c2004, [cit.2013-04-20]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci RadekS. Dáma s hranostajem. [online]. c2009, [cit.2013-04-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1ma_s_hranostajem

Zdroje obrázků Snímek s. 3: Dabit100. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Firma_de_Leonardo_Da_Vinci.svg Snímek s. 4 (Zvěstování): John4444. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Leonardo_Da_Vinci_-_Annunciazione.jpeg Snímek s. 4 (Sv. Jeroným): Sailko. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Leonardo,_san_girolamo.jpg Snímek s. 5: Platonides. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:%C3%9Altima_Cena_-_Da_Vinci_5.jpg Snímek s. 6 (Dáma s hranostajem): OldakQuill. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lady_with_an_Ermine.jpg Snímek s. 6 (Portrét dámy): Johann. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:La_Belle_Ferronni%C3%A8re.jpg

Zdroje obrázků 2 Snímek s. 7: Dcoetzee. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Saint_Jean-Baptiste,_by_Leonardo_da_Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpg Snímek s. 8: Dcoetzee. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mona_Lisa,_by_Leonardo_da_Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpg Snímek s. 9: OldakQuill. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Studies_of_the_Arm_showing_the_Movements_made_by_the_Biceps.jpg Snímek s. 10: Lviatour. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg Snímek s. 10: Lviatour. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Da_Vinci_Studies_of_Embryos_Luc_Viatour.jpg/408px-Da_Vinci_Studies_of_Embryos_Luc_Viatour.jpg

Zdroje obrázků 3 Snímek s. 11: OldakQuill. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Design_for_a_Flying_Machine.jpg Snímek s. 11: BerndvdB. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Leonardo_da_Vinci_helicopter.jpg Snímek s. 12: Kaspar2006. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Leonardo_Bridge.jpg Snímek s. 12: Laurens. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Da_Vinci_Bridge.jpg Snímek s. 13: JarektUploadBot. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Leonardo_da_Vinci_-_Self-Portrait_-_WGA12798.jpg

Děkuji vám za pozornost.