Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Edukační portál MEFANET Použití licencí Creative Commons v medicínském vzdělávání.
Advertisements

„Webové listy“ – virtuální nástěnka
IS. MUNI. CZ a služba pro odhalování plagiátů 7
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Studijní plány a ECTS Jitka Brandejsová.
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Metodický screening jednotek a výstupů učení. Význam metodické kontroly Monitoring výrazných odchylek Podpora autorů formou nezávazných doporučení Podpora.
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
e-learning Lucie Rohlíková
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Zkušenosti se zaváděním moderních metod.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta klinické části studia.
Martin Komenda, Jan Švancara, Jiří Jarkovský, Ladislav Dušek Co lze vidět nad projektem OPTIMED: Validační analýza.
Environmentální výchova a
Pilotní projekt DeepSee. O Prezentaci O nás a o IS-MLINE Datový sklad Co dál? DeepSee Pilot Ukázky Shrnutí projektu.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Gymnázium Františka Živného Informační centrum 015 Rozvojový projekt č.160R 2004 Informační centrum jako garant rozvoje dovedností v oblasti IT a schopností.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
ERERI ERERI (Energy, Raw Materials and Environment - Research Infrastructure) : Výzkumná infrastruktura pro suroviny, energetiku a životní prostředí RNDr.
Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Analýza obsahu datového skladu a základní sumární statistiky.
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
KONFERENCE OPTIMED.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Příspěvek k workshopu Propagace moderních výukových metod MUDr. Jitka Feberová, Ph.D. knihovna.cuni.cz.
Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Mgr. Jana Heřmanová Mgr. Blanka Kadeřávková Spolupráce VOŠ,
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Optimed – zkušenosti z praxe Julie Bienertová-Vašků Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Univerzitní informační systém Milan Šorm.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
UIS pro uživatelů Milan Šorm. 20. října 2006UIS pro uživatelů2 Obsah prezentace Struktura informačního systému UIS na MZLU v Brně Srovnání.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Manažerská nadstavba IS Milan Šorm.
Analýza a interaktivní reporting nad medicinským kurikulem
Svět e-zdrojů na FSV UK Mgr. Daniela Uhrová
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Nástroje podpory uživatelů
Projekt Impuls / Seminář
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Projekt Impuls / Seminář
Vědeckovýzkumný informační systém
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Tvorba a zveřejňování e-publikací na Masarykově univerzitě
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Transkript prezentace:

Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba

Původní cíl projektu OPTIMED Cíl: obsahová harmonizace a standardizace studia VL na LF MU ³zpracovaná v počítačově dostupné podobě ³využitelná pro další rozvoj e-learningu Projekt OPTIMED = vývoj infrastruktury a nástrojů pro moderní management výuky ? OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Informační systém OPTIMED - koncepce Předmět (kód v IS MU, garant, učitel) Výstupy z učení Výukové jednotky Standardizovaný databázový systém s kompletním obsahem výuky Standardizovaný popis výstupů z učení vymezuje povinný objem znalostí a dovedností studenta VL Relační podchycení vzájemných vazeb základních jednotek a jejich výstupů SEKCE LF MU Vazba na archivy studijních materiálů, pomůcek, literatury OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Databázové zpracování obsahu výuky Obsah a objem výukyVýstupy z učení OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Ukázka: analýza výstupů z učení Počet výukových jednotek OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Ukázka: analýza formy evaluace Počet výukových jednotek OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Plně funkční Plně funkční Plně funkční Ve vývoji

© | Portál OPTIMED [2.0] | Lékařská fakulta Masarykovy univerzity Komenda M., Schwarz D., Bienertová-Vašků J., Zitterbart K., Vašků A., Rektorová I., Souček M., Plánka L., Veverková L., Smrčka M., Štěrba J., Bareš M., Mayer J., Dušek L.

Autentizace Shibboleth OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Vícestupňový systém validace obsahu Modelové pojmy & výstupy z učení Vazba na MeSH Strukturované hodnocení Provázání MeSH s pojmy Pohled expertů a pedagogů Standardizované hodnocení Obsahová validace Pedagogický expert Numerická validace Definice odlehlých komponent OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Co je tedy dnes OPTIMED? Plně standardizovaný … Hierarchicky uspořádaný … Relačně propojený … Zabezpečený, chráněný … On-line pracující … Validovaný … … informační systém pro řízení a optimalizaci výuky Všeobecného lékařství na LF MU = s velkým množstvím investované práce S naplněným obsahem OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

1. dubna 2014 – zpřístupnění portálu na LF MU 7056 výstupů z učení 1365 výukových jednotek 384 pedagogů a garantů 831 jedinečných uživatelů (LF MU) vyhledaných výrazů otevřených detailů jednotek OPTIMED v číslech OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Přehled obsahu portálu OPTIMED

Přehled výukových jednotek Celkový počet výukových jednotek1366 Dokončené výukové jednotky1347 Rozpracované výukové jednotky19 Rozpracovanost výukových jednotek OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Přehled výstupů z učení Rozpracovanost výstupů z učení Celkový počet výstupů z učení8793 Navázané výstupy na výukové jednotky7071 Rozpracované a nenavázané výstupy1712 OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Počty výukových jednotek v sekcích OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Rozsah výuky oboru Všeobecné lékařství bez doporučeného samostudia Diagnostické obory a neurovědy568,5 Chirurgické vědy612,15 Interní lékařství1662,54 Teoretické vědy1686,75 celkem4529,94 Hodinová dotace dle IS MUcca 6010 Hodinová dotace dle studijního katalogucca 4900 OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Výukové jednotky podle počtu hodin výuky Výukové jednotky podle počtu hodin výuky (bez samostudia)

Rozsah výuky bez doporučeného samostudia Diagnostické vědy a neurovědy Teoretické vědy Interní lékařství Chirurgické vědy

Výukové jednotky podle typu výuky

Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Standardizovaný pohled na obsah výuky prostřednictvím významných pojmů

Významné pojmy v sekcích Celkový počet významných pojmů = (tzn. 7 – 8 pojmů na 1 hodinu výuky) OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Významné pojmy podle disciplín průměrný počet na hodinu výuky Průměr = 7,8 pojmu/hodina výuky OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Významné pojmy podle disciplín celkový počet OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Významné pojmy podle disciplín průměrný počet na výukovou jednotku Průměr = 25 pojmu/výuková jednotka OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Stav OPTIMED a další vývoj…

Stav prací projektu OPTIMED

Shrnutí stavu OPTIMED OPTIMED nikoho ve výuce neomezuje OPTIMED respektuje IS MU a podpoří jakýkoli vývoj akreditace OPTIMED respektuje výsadní práva garantů výuky OPTIMED respektuje autorská práva vyučujících OPTIMED nenahrazuje studijní literaturu a výuku jako takovou OPTIMED nepřežije, nebude-li používán X X OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Co dále ……………. OPTIMED FUTURE OPTIMED ANALYTICS Budoucí IT vývoj – Nástroje pro studenty Student’s Learning Book Archive of RLO & Learning Materials Encyclopedic Browser of Terms OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Co dále ……………. Další granty?

Děkuji za pozornost OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: