RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KMEN: STRUNATCI Chordata
Advertisements

Opakování ryby.
RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Autor:Mgr.Alena Shánělová
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
Ryby autor: David Hainall.
Anatomie Kapra obecného
Obratlovci – dýchací soustava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ÚVOD SYSTÉM BEZČELISTNATCI-KRUHOÚSTÍ ČELISTNATCI
Živočichové - obratlovci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Obecná charakteristika + rozdělení.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Morfologie těla ryb, vnější popis, meristické a plastické znaky
Čepový kloub Kulovitý kloub Elipsovitý kloub.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Obojživelníci autor: David Hainall.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Tvar a pohyb těla obratlovců
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SAVCI Soustava opěrná a pohybová Je tvořena: páteř lebka
OBRATLOVCI RYBY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
SAVCI Mammalia.
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
vytvořila: Lucie Míková
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01B_04_Základní.
Oběhová soustava obratlovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření17.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Obratlovci úvod; Kruhoústí
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Opěrná soustava pokračování.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
Obratlovci-prezentace
Základní škola, Hradec Králové
Zástupci sladkovodních ryb
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
Kmen: Strunatci.
Strunatci Žraloci.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Elektronická učebnice - II
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Vyšší živočichové.
Transkript prezentace:

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Úkol č. 1: Porovnání rybích šupin Lupou si prohlédněte šupinu kapra a šupinu okouna Šupiny zakreslete Zjistěte a zvýrazněte rozdíly

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM 1 - přední část šupiny, 2 - zadní část šupiny, 3 - vnější vrstva, 4 - spodní vrstva, 5 - vrstva pokožky a škáry, 6 - přírůstkové proužky, 7 - radiální rýhy zdroj: ze zahraničních pramenů, překlad Josef Kuthan

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Anatomie ryby

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Kapr je nejvýznamnější rybou našeho i evropského rybníkářství

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Okoun se vyskytuje v tekoucích vodách

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM

RYBY A MODELOVY VODNÍ EKOSYSTÉM Úkol č. 2: Porovnávání obratlů skupin obratlovců Lupou si prohlédněte obratel kapra, nakreslete jeho tvar a jeho stavbu porovnejte s obratlem ptáka

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Stavba rybích obratlů Na obratlích rozeznáváme tělo a výběžky.

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Obratle ryby - otvorem v hřbetním oblouku nad tělem obratle prochází mícha a otvorem pod tělem obratle hřbetní tepna a pod ní ocasní žíla. Jde o ocasní část těla. V trupové části se na spodní výběžky obratlů připojuje pár žeber.

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Úkol č. 3: Tělní orgány ryb Zakresluje vzduchový měchýř, oko, požerák, žábry apod.

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Úkol č. 4: Srovnání rybích a savčích červených krvinek Porovnáváme preparát obarveného nátěru krve ryb s preparátem savčí krve

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Úkol č. 5: Určovací znaky ryb Z obrázků částí těl různých druhů ryb vyberte ty, které k sobě patří, a tak sestavte danou rybu. Používejte obrázky v atlasech.

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Úkol č. 6: Určování ryb Poznamenejte podle literatury zajímavosti ze života ryb (ekologie i etologie)

RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM Úkol č. 7: Založení modelových vodních ekosystémů Založte v několika lahvích o objemu 3,5 l (nebo v jiných vhodných skleněných nádobách) modelové vodní ekosystémy pro pozorování a získávání materiálů pro praktika