Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Pracovní list, lze použít i jako materiál k samostudiu či k prověření znalostí, lze vytisknout nebo vyplňovat elektronicky Klíčová slova kormus, kapraďorosty, evoluce, květní vzorec, parenchym, prosenchym, xylem Autor PaedDr. Svatava Rozsypalová Datum 12.5.2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221
Která oddělení vyšších rostlin jsou označována jako kapraďorosty? 2. Nakresli zjednodušeně kormus a popiš jednotlivé části. Popiš stručně evoluci vyšších rostlin. V individuálním vývoji játrovek převažuje ……… nad……….. Lístky rašeliníku obsahují též……….., což jsou odumřelé buňky s otvory ve stěnách.
Přechod rostlin z vodního prostředí na souš byl umožněn především vytvořením parenchymu, xylemu nebo prosenchymu? 7. Kopřiva dvoudomá má samčí květ pravidelný, okvětí ze 4 volných lístků po dvou ve dvou kruzích a čtyři volné tyčinky po dvou ve dvou kruzích. Zapiš její květní vzorec.
8. Slovně popiš stavbu květu bezu černého, pokud na této rostlině s oboupohlavným květem můžeme zapsat květní vzorec: *K(5) C(5) A5 G(3)
Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová 9. Zapiš, do jakého oddělení tato rostlina patří. Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová
Přiřaď k rostlině odpovídající plod: 1- sněženka podsněžník A-nažka 2-smetanka lékařská B-tvrdka 3-jabloň C-bobule 4-hluchavka bílá D-tobolka 5-vinná réva E-malvice
Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová 11. Zapiš jméno této rostliny a vše, co o ní víš! Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová
Zdroje: Jelínek, J., Zicháček, V. Biologie pro gymnázia. 9. vydání.Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007. 575 s. ISBN 978-80-7182-213-4