Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Generativní orgány rostlin – Plody Předmět, ročník
Advertisements

Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Morfologie rostlin – květ
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Obecná botanika Semena a plody.
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
liliotvaré, kosatcotvaré, jednoděložné, plod, řád, čeleď, květenství
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
hluchavkotvaré, mákotvaré, plod, řád, čeleď, souměrný květ
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Název Vodní režim rostlin 1 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_365.
Stavba rostlinného těla Květ, květenství
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Název TRÁVÍCÍ SOUSTAVA Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583.
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
NázevRostliny malpighiotvaré, bukotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotkami, lze použít i jako materiál.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_368.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Krytosemenné rostliny.
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
BOTANIKA: dvouděložné rostliny
Název Opakování - botanika Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
NázevDřeviny II Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
ČELEĎ LILKOVITÉ Borovková Kasíková Kolářová QA.5
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název prezentace (DUMu):
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
BOTANIKA.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Pracovní list, lze použít i jako materiál k samostudiu či k prověření znalostí, lze vytisknout nebo vyplňovat elektronicky Klíčová slova kormus, kapraďorosty, evoluce, květní vzorec, parenchym, prosenchym, xylem Autor PaedDr. Svatava Rozsypalová Datum 12.5.2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Která oddělení vyšších rostlin jsou označována jako kapraďorosty? 2. Nakresli zjednodušeně kormus a popiš jednotlivé části. Popiš stručně evoluci vyšších rostlin. V individuálním vývoji játrovek převažuje ……… nad……….. Lístky rašeliníku obsahují též……….., což jsou odumřelé buňky s otvory ve stěnách.

Přechod rostlin z vodního prostředí na souš byl umožněn především vytvořením parenchymu, xylemu nebo prosenchymu? 7. Kopřiva dvoudomá má samčí květ pravidelný, okvětí ze 4 volných lístků po dvou ve dvou kruzích a čtyři volné tyčinky po dvou ve dvou kruzích. Zapiš její květní vzorec.

8. Slovně popiš stavbu květu bezu černého, pokud na této rostlině s oboupohlavným květem můžeme zapsat květní vzorec: *K(5) C(5) A5 G(3)

Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová 9. Zapiš, do jakého oddělení tato rostlina patří. Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová

Přiřaď k rostlině odpovídající plod: 1- sněženka podsněžník A-nažka 2-smetanka lékařská B-tvrdka 3-jabloň C-bobule 4-hluchavka bílá D-tobolka 5-vinná réva E-malvice

Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová 11. Zapiš jméno této rostliny a vše, co o ní víš! Foto: PaedDr. Svatava Rozsypalová

Zdroje: Jelínek, J., Zicháček, V. Biologie pro gymnázia. 9. vydání.Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007. 575 s. ISBN 978-80-7182-213-4