eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Elektronická komunikace se státní správou. e-Government Elektronická komunikace se státní správou. Rozsáhlý informační servis dostupný na internetu. Možnost zapojit se do diskusí, a ovlivňovat tak politické rozhodnutí bez přímé účasti na zasedáních příslušných institucí.
e-Government
e-Government
e-Government Zavedení elektronických služeb ve státní sféře usnadní a zlepší komunikaci mezi státní sférou a podnikatelskými i soukromými subjekty. dostupnost 24 hodin, 365 dní v roce personalizované webové portály mobilní telefony, informační kiosky, kontaktní místa veřejné správy, personální digitální asistenty (PDA)
e-Government Typy komunikace G2G (government to government) G2B (government to business) G2E (government to employees) G2C (government to citizen)
e-Government Rozvoj informace on-line on-line komunikace správní řízení on-line volby on-line
e-Government v praxi Informace on-line Komunikace on-line Portál veřejné správy, 106/99 Sb., … Komunikace on-line Elektronický podpis, elektronická podatelna, CzechPoint, Datové schránky Správní řízení on-line Jednotná pravidla a datová základna Volby on-line
e-Government v praxi i2010 státní informační a komunikační politika Ministerstvo vnitra
Problémy realizace využití internetu v domácnostech nedůvěra 72 % obyvatel legislativní rámec, naplňování ochrana osobních dat zájem státních úředníků
Problémy realizace e-Business Cíl: obrat, zisk, náklady Prostředek: spokojený zákazník (win – win) Kontrola: vlastník e-Government Cíl: spokojený volič Prostředek: iniciativa úředníků Kontrola: volby
e-Government ve Velké Británii 350 mil. liber – kompletní služby vlády a místních samospráv on-line Daňová přiznání (3 roky) – očekávání 315 tis. / realita 39 tis. Formuláře ke stažení (Adobe Acrobat) Vládní portál – UK Online Internet, digitální televize, mobilní zařízení, informační kiosky
e-Government v praxi Portál veřejné správy EGON eJustice
Portál veřejné správy
eGovernment musí sloužit všem Centrální registry Zákon o eGovernmentu KIVS Czech POINT
eGovernment Internet se stává hlavním kanálem pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a budování portálů je nejnovější a nejefektivnější metodou Webový portál představuje bránu pro informace a služby Územní členění (obec – region – stát)
Vize nebo realita? G2B G2C G2G uživatelsky přívětivá a jednotná elektronická komunikace všech agend pružná a rychlá eJustice G2C jedno místo pro veškerou komunikaci s úřady (?CzechPoint) on line informovanost (především samospráva) G2G zajištění komunikace pro G2B a G2C
Vize nebo realita? Pouhá výměna médií (papír x internet, razítko x el. podpis) je málo Nutná změna procesů