Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_265_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová 1
Název vzdělávacího materiáluÚsečka Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_265_2TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Ondruchová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaÚsečka – délka a měření úsečky Očekávaný výstup Žák si osvojuje správné návyky při rýsování, měří úsečku na centimetry, rozlišuje pojmy bod, úsečka Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se správným postupem při měření úsečky a rýsování úsečky Datum vytvořeníBřezen 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaKrajní body, úsečka, délka úsečky Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeViz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
úsečka je přímá čára, která spojuje dva body 3 každá úsečka má dva krajní body např. A, B každá úsečka má určitou délku délku úsečky můžeme změřit A B
narýsujeme přímou čáru 4 vyznačíme krajní bod K K L vyznačíme krajní bod L
Narýsuj úsečku ISTI = 5 cm. 5 narýsuj přímou čáru vyznač krajní bod S přilož 0 na pravítku do bodu S a naměř 5 cm u značky 5 cm vyznač krajní bod T ST
úsečka AB 6 A B IABI = 6 cm úsečka MN M N IMNI = 5 cm
1. Narýsuj úsečky: ICDI = 4 cm, IEFI = 7 cm, IUVI = 5 cm 2. Nakresli obdélník KLMN. Z kolika úseček je tvořen? Zapiš jejich názvy. 3. Nakresli trojúhelník OPR. Z kolika úseček je tvořen? Zapiš jejich názvy. 4. Měř délku různých předmětů např. tužku, sešit, pero, aj. 7
VLASTNÍ AUTORSKÉ DÍLO Mgr. Iveta Ondruchová, obrázek pravítko, , vytvořeno v programu Malování – Microsoft Windows 8